Toon posts:

Problemen met Qmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 'Make' Uitvoer (op Linux Redhat 9.0), om qmail te compileren krijg ik de volgende fout:

qmail-smtpd.c:229: `err_input' previously defined here
qmail-smtpd.c:463: redefinition of `err_child'
qmail-smtpd.c:319: `err_child' previously defined here
qmail-smtpd.c:464: redefinition of `err_fork'
qmail-smtpd.c:320: `err_fork' previously defined here
qmail-smtpd.c:465: redefinition of `err_pipe'
qmail-smtpd.c:321: `err_pipe' previously defined here
qmail-smtpd.c:466: redefinition of `err_write'
qmail-smtpd.c:322: `err_write' previously defined here
qmail-smtpd.c:467: redefinition of `err_authd'
qmail-smtpd.c:323: `err_authd' previously defined here
qmail-smtpd.c:468: redefinition of `err_authmail'
qmail-smtpd.c:324: `err_authmail' previously defined here
qmail-smtpd.c:469: redefinition of `err_noauth'
qmail-smtpd.c:325: `err_noauth' previously defined here
qmail-smtpd.c:470: redefinition of `err_authabrt'
qmail-smtpd.c:326: `err_authabrt' previously defined here
qmail-smtpd.c:471: redefinition of `err_input'
qmail-smtpd.c:327: `err_input' previously defined here
qmail-smtpd.c: In function `main':
qmail-smtpd.c:908: warning: return type of `main' is not `int'
make: *** [qmail-smtpd.o] Error 1

HET GAAT DUS OM make: *** [qmail-smtpd.o] Error 1
Ik heb al een aantal patches geinstalleerd, en op google gezocht maar ik heb hier niet zinsvol over gevonden

Iemand die een oplossing weet?

Alvast Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 10:51 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom neem je niet gewoon de rpm's die er vast zijn voor qmail? Want compilen van source uit, op een dist met packagemanager zou ik alleen in uiterste nood doen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Ik ben het niet met Zwerver eens. Er zijn genoeg redenen om QMail zelf te willen compilen, ook op RedHat 9. Ik heb zelf nogal ruzie gehad met de RPMs voor RedHat, compilen ging wel goed. (Al heb ik nooit een werkende QMail server geconfigureerd. Toetsweken enz :() Maar goed ieder zijn voorkeur :)

Alleen is QMail best een lastig pakketje om te compilen en in te stellen, dus heb je al een goede HowTo gebruikt? A Life with QMail is echt een geweldige HowTo die je stap voor stap door het process helpt, daarmee zou het zeker moeten lukken. Ik zou daar eens goed naar kijken.

Over je error kan ik verder niet zo veel nuttigs zeggen, mss ben je iets vergeten te doen/te patchen. Alleen voor verdere (nuttige) opmerkingen heb ik te weinig info en er te weinig verstand van.

[ Voor 17% gewijzigd door Mac_Cain13 op 31-03-2004 11:22 . Reden: btje te vroeg gesubmit ]

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:18
het lijkt er op dat je of een patch bent vergeten of een patch niet gebruikt hebt.

in de howto van qmailrocks.org word een duidelijke uitleg gegeven van de patches die je voor redhat moet installeren.

ik kan je zeker adviseren het eens te proberen aan de hand van deze how-to hij is erg duidelijk en erg uitgebreid.
er word ook beschreven hoe je spam en virus-filters kan installeren en dergelijke

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
Heb dit lijstje al ooit gepost, persoonlijk vind ik deze HOWTO's wel OK:

http://www.euronet.nl/users/erhnam/linux/qmail/qmail.htm
http://www.treiber-forum.de/linux/berichte/qmail/qmail.php
http://www.qmailrocks.com/install_db.htm

Die tweede (Duitse) tutorial is wel ok. Ik zou zeggen kijk daar eens na, je krijgt zo een steeds betere kijk op how qmail nou precies werkt.

zeroxcool.net - curity.eu

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Die laatste van zeroxcool is wel een goede, alleen gebruik ik totaal andere patches. En ik heb wat installatie script's gemaakt, omdat meer keren iets compileren enzo toch echt veel typewerk gaat kosten.

Maar jouw probleem: check ook die laatste site. Ik geloof dat je voor redhat die een andere versie van compile tools gebruikt ofzo (?) je een paar errno patches moet toepassen. Ik draai zelfs debian, maar dit had ik eens gelezen..

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1