Toon posts:

Processor snelheid niet goed op mn laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Compaq nx9005 met een AMD 2400+ processor.
Nu draait de pc in windows op maar max 662Mhz. Graag zou ik met 100% processor snelheid willen werken.

In de BIOS staat 1795 Mhz en in Windows staat 662Mhz.

Nu heb ik al van alles geprobeerd;

- De patch van microsoft (306458)
- SpeedSwitch XP (deze geeft ook 662Mhz weer)
- CPUZ deze geeft ook 662Mhz weer.
- Ook heb ik al geprobeerd de energiebesparende modus op altijd aan te zetten maar dit hielp ook niet.

Heeft iemand n een idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Als het niet nodig is, gebruikt hij het niet volgens mij.
Mijn 1 gig loopt vaak ook rond de 700 mhz.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
Amd powernow?

Mijn Centrino 1400 draaid nu ook @ 600 :p

Verwijderd

Topicstarter
het gaat inderdaad om powernow van amd. ik wil dit niet gebruiken maar kan er maar niet uit komen hoe ik deze functie kan uitzetten.

mijn bedoeling is gewoon om op 1795Mhz te gaan werken zoals ook in de BIOS staat bij mij.

Op mijn desktop pc thuis heb ik een amd 2000+ processor die eerst ook op een lagere snelheid werkte. De pc gaf in de BIOS toen 1250Mhz aan en in Windows ook. Ik heb toen een jumper setting op het moederbord veranderd waardoor de processorsnelheid wel goed werkte en ook werd aangegeven in de BIOS en in windows xp.

Ik vraag me af waarom mn laptop in de BIOS wel 1795Mhz aangeeft en ik het niet vor elkaar kan krijgen dat ie dat in Windows XP ook aangeeft en natuurlijk mee werkt ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Er was volgens mij niets onduidelijk aan BalusC in "Processorsnelheid niet correct" ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
dat is het ook niet. maar in de handleiding kan ik dus niks vinden.
Vandaar dat ik het hier geplaatst heb.
Zoals ik al zei heb ik al veel geprobeerd maar snap er niks van.

Misschien moet ik de laptop maar eens terug sturen naar de leverancier misschien dat die iets weet. Tenzij iemand anders nog een idee heeft?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Als je de cpu stressed staat de processor dan nog steeds op 662MHz
Als dit niet zo is moet je je nergens zorgen om maken :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik even moeten proberen. Als ik een aantal applicaties opstart (excel,word,windows media player,remote connection, winamp) blijft de processor snelheid op 662Mhz staan. Zal vanavond eens adobe photoshop ofzo installeren om m te testen. Laat het morgen weten....

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 15:00
of je probeert eens een benchmark tool :) die willen je pc ook wel eens stressen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het goed is zou Powernow of Speedstep uit worden gezet als het energieschema op altijd-aan wordt gezet. Heb je trouwens al gekeken of je snelheid überhaupt wel varieerd met dit programmatje?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

pietje63

RTFM

Processorsnelheid niet correct staat volgens mij toch een antwoord; dat het gewoon aan windows ligt?
Eveneens het programma cpuz; wat gaf dat aan?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het lijkt mij inderdaad een powernow-achtig probleempje, mijn Centrino staat ook als 650MHz in System Properties. Zodra je veel zwaar werk gaat doen, wordt hij "opgevoerd" naar zijn werkelijk snelheid: 1500MHz. Ik zie het probleem niet zo, ik vind het lekker koel en stil zo, ik zou het iig lekker zo laten staan als ik jouw was :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Met die energiebeheersschema's kan je je processorsnelheid regelen. Normaal staat hij ingesteld dat hij terugclockt als hij deze snelheid niet nodig heeft, en zo dus minder batterij verbruikt, minder warmte enzo .... dus heeft enkel voordelen. Met powernow kan je die instellingen handmatig instellen, nu als jij zo weinig van pc's afkent zou ik als ik jou was eraf blijven!

Windows geeft niet de verkeerde clksnelheid aan, die update die gemeten clksnelheid niet meer eens die uitgelezen is ter info in uw hardwaremenu. Dus als ge die clksnelheid omhoog hebt gezet: vensterke dicht, vensterke terug open en tataaaaaaa andere clksnelheid .....!!!

Verwijderd

Topicstarter
heb via een ander proggie de snelheid nog eens gemeten en hij zegt in dat programma dat ie een snelheid heeft van 1792 Mhz dus het zal wel een bug in windows of zo iets zijn. Dus dan zal het wel goed zijn.

thnx anyway

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb zelf een P4 Mobile 2.0Ghz. Als ik hem zonder netspanning opstart valt ie niet hoger te krijgen dan 1200mhz, zelfs niet als ik later de netspanning erin doe. Als ik de laptop opstart mét de netspanning er al in draait ie wel gewoon op 2000mhz.

Misschien werkt het bij jou ook wel zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder tussen een bios update gedaan die ik van de hp site heb gehaald. Deze update heeft ervoor gezorgd dat de processors snelheid goed wordt weergegeven.

Ben dus geholpen

thnx voor de reacties
Pagina: 1