Binnenkort krijg ik een paar vette Jamo speakers (Jamo Power 350, 350W maximum vermogen, 200W constant vermogen). Nu moet ik een versterker kopen want mijn oude stereo'tje (met versterker van iets van 2x20w) is te licht. Mijn budget ligt tussen de 400 en 600 gulden. Ik hoef geen Dolby Surround Sound, gewoon een versterker met (alleen) stereo.
Anoniem: 1461
Wil je een echte high-end amp??? Daar heb ik nl geen verstand van...
Je kan wel naar de dichstbijzijnde velleman-dealer gaan, en daar een mooi zelf-soldeer ampje kopen. Is best makkelijk te bouwen, en je hebt een leven lang voldoening! (www.velleman.be)
En anders gewoon zoeken naar 2e hands dingen, of naar van die disco-meuk....
Je kan wel naar de dichstbijzijnde velleman-dealer gaan, en daar een mooi zelf-soldeer ampje kopen. Is best makkelijk te bouwen, en je hebt een leven lang voldoening! (www.velleman.be)
En anders gewoon zoeken naar 2e hands dingen, of naar van die disco-meuk....
Mini-me, een high end amp zoals JaapVR voorstelt is natuurlijk wel leuk hoor, maar ontzettend onzinnig als je Jamo speakers hebt gekocht, wat een ontzettend budget merk is. Daarmee hoeven het natuurlijk niet meteen slechte speakers te zijn, maar het lijkt mij geen dure amp te rechtvaardigen. Ik zou voor een geïntegreerde stereo versterker (een "normale" versterker) gaan, als je echt de laatste dB eruit wilt slepen, maar verkijk je niet op vermogens (Watts), aangezien het verschil in maximaal geluidsniveau tussen een 2x50W en een 2x100W versterker maar 3dB is, en da's niet veel.
Ik zou daarom voor een Pioneer receiver (tuner + voorversterker + eindversterker) gaan, of Kenwood als je van veel knopjes houdt. Of toch een aparte versterker (voorversterker + eindversterker) kopen (het staat wel cool). Bijvoorbeeld deze:
Dit is de A407 van Pioneer. Ik heb zelf de A504, dat is een soort voorloper hiervan. Hij levert 2x90 DIN Continu opp 4 Ohm speakers en 2x60 op 8 Ohm. Deze amp zal tussen de 500,- en 600,- zitten. Ik hoop dat dit helpt,
Hinke
Ik zou daarom voor een Pioneer receiver (tuner + voorversterker + eindversterker) gaan, of Kenwood als je van veel knopjes houdt. Of toch een aparte versterker (voorversterker + eindversterker) kopen (het staat wel cool). Bijvoorbeeld deze:

Dit is de A407 van Pioneer. Ik heb zelf de A504, dat is een soort voorloper hiervan. Hij levert 2x90 DIN Continu opp 4 Ohm speakers en 2x60 op 8 Ohm. Deze amp zal tussen de 500,- en 600,- zitten. Ik hoop dat dit helpt,
Hinke
kijk anders eens naar een goede tweedehandse
ikzelf heb een tweedehandse gekocht en dat is een luxman perfect dingetje hoor
ikzelf heb een tweedehandse gekocht en dat is een luxman perfect dingetje hoor
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Koop nou geen Jamo luidsprekers. Kijk even wat verder om je heen. Koop je die krengen wel, dan hoef je echt geen goede versterker.
Rotel biedt veel kwaliteit voor weinig geld. Maar de goedkoopste zit dan wel op ongeveer 500 piek. Tweedehands is een zeer goede optie. Kijk ook niet naar veel Watts. Onzin!! Mijn 60 (echte)watts versterker speelt heel wat van die 200 of 300 watt prul eruit. Ga naar een goede zaak, waar je rustig een middag in een speciale ruimte kunt luisteren. Koop dan wat jij goed vindt klinken binnen je budget.
Succes
Rotel biedt veel kwaliteit voor weinig geld. Maar de goedkoopste zit dan wel op ongeveer 500 piek. Tweedehands is een zeer goede optie. Kijk ook niet naar veel Watts. Onzin!! Mijn 60 (echte)watts versterker speelt heel wat van die 200 of 300 watt prul eruit. Ga naar een goede zaak, waar je rustig een middag in een speciale ruimte kunt luisteren. Koop dan wat jij goed vindt klinken binnen je budget.
Succes
Technics levert ook een boel goed spul in die prijsklasse.
Tweedehands is op zich wel een goed idee maar ik durf eigenlijk niet van een particulier iets te kopen, aangezien ik te weinig verstand van versterkers heb...zijn er zaken die tweedehands versterkers verkopen? Het maakt niet uit hoe de versterker er van buiten uit ziet, gaat eerder om de prijs/kwaliteit verhouding.
Zoals Bender al zegt: ik kan die speakers gratis ophalen.
Zoals Bender al zegt: ik kan die speakers gratis ophalen.
euhm ik mijn versterker tweedehands bij een dealer in audio aperatuur gekocht hij had alleen maar van die dure en nieuwe zooi maar ik wist heel toevallig dat ie achter nog enkele tweedehandsjes had staan omdat zijn neefje een collega van me is
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Koop gewoon Denon of Pioneer of Onkyo of JVC, je weet wel de goede merken en blaas je dan die Jamo's op(lijkt me sterk kan erg veel hebben)
Dan kan je mooi echt goede boxen kopen(geen schop na hoor) Geen idee waar je van houd maar House is erg ok op Jamo en vette metal maar dat vind ik weer niks.
Succes!
p.s. sta je niet blind op Watt vaak klinkt 2x45 goede boxen veel cooler dan 2x200 met kut boxen.
Dan kan je mooi echt goede boxen kopen(geen schop na hoor) Geen idee waar je van houd maar House is erg ok op Jamo en vette metal maar dat vind ik weer niks.
Succes!
p.s. sta je niet blind op Watt vaak klinkt 2x45 goede boxen veel cooler dan 2x200 met kut boxen.
no comment
Anoniem: 1634
Mini kijk eens bij www.dewinkel.nl
audio > versterkers
dan heb je in de prijsklasse van 400 tot 600 aardig wat keuze
ik heb 6 maanden gelden de Kenwood KAF 3010 gekocht koste me 549,- bij de maxwell die staat daar voor 442,-
audio > versterkers
dan heb je in de prijsklasse van 400 tot 600 aardig wat keuze
ik heb 6 maanden gelden de Kenwood KAF 3010 gekocht koste me 549,- bij de maxwell die staat daar voor 442,-
Bedankt voor de link!
Die Kenwood Receiver KRF A4020 lijkt me wel wat... het vermogen bij 4 ohm is 2x100 W, welk vermogen kan deze versterker leveren bij 8 ohm?
Die Kenwood Receiver KRF A4020 lijkt me wel wat... het vermogen bij 4 ohm is 2x100 W, welk vermogen kan deze versterker leveren bij 8 ohm?
Ik heb vandaag in een hifi-winkel een NAD C 300 versterker gezien. Is wel het goedkoopste van NAD. Is dit een goede versterker?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
"...je weet wel de goede merken..."
ehmm.. ik ben geen expert op het gebied van audio... wat zijn dé merken?
ehmm.. ik ben geen expert op het gebied van audio... wat zijn dé merken?
Vanmiddag die speakertjes opgehaald..me helemaal dood gesjouwd (22 kg is toch best wel zwaar).
Direct uitgetest natuurlijk. Komt nog aardig veel en goed geluid uit, vooral als je bedenkt dat ze 20 jaar oud zijn. Het zal dus wel aan mij liggen maar ik weet niet waarom dit zulke waardeloze speakers zouden moeten zijn, vooral als je bedenkt hoe oud ze zijn. Als je ze ziet, zou je echt niet zeggen dat ze zo oud zijn.
Volgende week maar eens op zoek naar een versterkertje...
Direct uitgetest natuurlijk. Komt nog aardig veel en goed geluid uit, vooral als je bedenkt dat ze 20 jaar oud zijn. Het zal dus wel aan mij liggen maar ik weet niet waarom dit zulke waardeloze speakers zouden moeten zijn, vooral als je bedenkt hoe oud ze zijn. Als je ze ziet, zou je echt niet zeggen dat ze zo oud zijn.
Volgende week maar eens op zoek naar een versterkertje...
Ik zal wel even uitleggen wat er tegen jamo is. Jamo maakt meestal Boom-boxen. Dat zij boxen met een zware nadruk op hoorbare lage tonen (dus volgens mij in het gebied 100Hz-1000Hz). Dat bederft meteen de kwaliteit van de box, doordat de rest van het spetrum sterk ondergesneeuwd wordt. Een goede box is van 20 toot 20000Hz zo recht als een plank (0Db of -10DB of whatever aan DB). EN jamo heeft dus een piek bij bovengenoemd gedeelte, waardoor je wel lekker dicso kan draaien, maar waardoor andere muziek slecht klinkt.
Aan de andere kant is de prijs er ook wel naar (weinig geld voor grote box).
Aan de andere kant is de prijs er ook wel naar (weinig geld voor grote box).
winnie>
het mogen dan wel ontzettende boom-speakers zijn, maar ik kan op de speakers zelf met potmeters nog een keer de middentonen en boventonen apart regelen, zodat je zonder equalizer toch nog een flink verschillend geluid uit je speakers kunt krijgen.
Ik heb zelf dus het voordeel dat ik wel van muziek houdt waar de bas te horen is

BDW die twee overloadlampjes (voor midrange en bass) zijn ook errug handig, blaas je je speakers nooit op...
het mogen dan wel ontzettende boom-speakers zijn, maar ik kan op de speakers zelf met potmeters nog een keer de middentonen en boventonen apart regelen, zodat je zonder equalizer toch nog een flink verschillend geluid uit je speakers kunt krijgen.
Ik heb zelf dus het voordeel dat ik wel van muziek houdt waar de bas te horen is
BDW die twee overloadlampjes (voor midrange en bass) zijn ook errug handig, blaas je je speakers nooit op...
Anoniem: 665
Jup zeer handig, Minime had ze even op mijn versterker aangesloten, effe volume een beetje open zetten, gaan die lampjes branden
, wel humor hehe
Ik heb er niet echt veel verstand van maar wat vind je van deze meting?
Ik vind het er toch vrij strak uit zien

Ik vind het er toch vrij strak uit zien
Kijk 's (als je in de buurt woont) bij de "koopjeswinkel" van RAF op de Rijnstraat in Amsterdam. Daar hebben ze zeer coole apparatuur staan in elke prijsklassen (van occasions tot ongebruikte modellen van vorig jaar tegen een goede prijs).
speakers met een overload ledje [b]WHOEHAHAHAHAHAAAAA![/b]
p.s. mini-me "je weet wel, de merken.."
pioneer hoort daar in iig niet bij
Onkyo/Denon/Nad/harman kardon/etc. evt. Technics/kenwood
p.s. mini-me "je weet wel, de merken.."
pioneer hoort daar in iig niet bij
Onkyo/Denon/Nad/harman kardon/etc. evt. Technics/kenwood
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Hmm...Amsterdam ligt hier niet zomaar om de hoek (ik zit in het verre oosten
) dus ik vrees het ergste...verder ergens aan deze kant van het land (in de buurt van Enschede) nog goede zaken?
Wat is er mis met overload ledjes? Is toch verrekte handig, mol je je speakers niet....
Wat is er mis met overload ledjes? Is toch verrekte handig, mol je je speakers niet....
nou, dat dus, de makers gaan er dus al van uit dat hun speakers best eens stuk kunnen gaan als er iets te veel vermogen doorheen gaat, met goede speakers (en minstens net zo belangrijk een goede versterker, die het geluid zuiver houdt) maakt het niet zoveel uit hoeveel vermogen je er naartoe blaast, dat houden ze wel.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Dus jij wilt beweren dat met een duurdere speaker niets gebeurt als je er te veel vermogen door stuurt? Lijkt me toch sterk, kan nooit gezond zijn voor de spoel...
Mijn pa had eerst ook diezelfde jamo's echt tof joh blazen echt wel, mooie kwaliteit, een maat van me heeft ze nu in zijn cafe hangen.
ik zou een wat oudere tweedehands versterker kopen, probeer een oude Sansui of een kenwood op de kop te tikken.
PM
ik zou een wat oudere tweedehands versterker kopen, probeer een oude Sansui of een kenwood op de kop te tikken.
PM
Laten we lekker link gaan doen...
Ik wil me er niet tegen aan bemoeien hoor maar toch ff dit:
1).Jamo is niet hi-end (hoeft ook niet het zijn krijgertjes dus so what).
2).Koop dus geen al te dure versterker als je niet van plan bent andere speakers te kopen.
3).Alles in de midde klasse zal voldoen Technics Sony Kenwood etc etc
4).Yamaha is ook niet meer zo duur.
5).Ledjes op speakers zeggen niets zet maar is gewoon een autolampje op je speaker uitgang.
6).Watts zeggen ook niets.Db's zeggen veel meer
7).Dynamiek is veel en veel belangrijker.
.Luister voor de gein is naar een paar electrostaat speakers met een hi-end eind amp
dan hoor je het verschil wel.
9).Tip :Plaats je Jamo's niet in de hoek van je kamer ze zijn al erg bassig en anders wordt het nog erger.
10).Experimenteer zeer veel met de plaatsing van je speakers (op een voetje enzo).
11).Als je ooit nog speakers gaat kopen voor niet te veel geld luister dan is naar:B&W KEf,Tannoy je moet toch rekenen op FL2000,- per paar.
1).Jamo is niet hi-end (hoeft ook niet het zijn krijgertjes dus so what).
2).Koop dus geen al te dure versterker als je niet van plan bent andere speakers te kopen.
3).Alles in de midde klasse zal voldoen Technics Sony Kenwood etc etc
4).Yamaha is ook niet meer zo duur.
5).Ledjes op speakers zeggen niets zet maar is gewoon een autolampje op je speaker uitgang.
6).Watts zeggen ook niets.Db's zeggen veel meer
7).Dynamiek is veel en veel belangrijker.
dan hoor je het verschil wel.
9).Tip :Plaats je Jamo's niet in de hoek van je kamer ze zijn al erg bassig en anders wordt het nog erger.
10).Experimenteer zeer veel met de plaatsing van je speakers (op een voetje enzo).
11).Als je ooit nog speakers gaat kopen voor niet te veel geld luister dan is naar:B&W KEf,Tannoy je moet toch rekenen op FL2000,- per paar.
Pagina: 1