Toon posts:

[java j2me] een pauze in bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben bezig een game te bouwen voor midp2.0 telefoons. Nu heb ik de game al klaar, nu wil ik alleen nog een splashscreen laten zien in het begin van de game, deze moet maar enkele sec zichtbaar zijn, daarna moet hij doorstarten met de game. Nu is het probleem alleen die pauze. Ik heb geprobeerd een thread te starten maar de compiler pakt deze als eerste en niet nadat het plaatje van de splashscreen is geladen, dus daar heb ik niets aan. Weet iemand hoe ik dat dan moet doen, een pauze nadat het plaatje geladen is en dan doorstarten naar de game.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
if(showSplash == true)
        {

g.setColor(255,255,255);
            g.fillRect(0, 0, widthScreen, heightScreen);
            g.drawImage(splashScreen, ((widthScreen / 2) - ((splashScreen.getWidth()/2))), ((heightScreen / 2) - ((splashScreen.getHeight()/2))), 0);

//Pauzeren
            //Hier moet dus die pause code      
            showSplash = false;
            repaint();  
        }else{

if(background != null) 
            {
                g.drawImage(background, 0, 0, 0);
            }

// Draw each ball
            for(int i = 0; i < numBalls; i++) {
                balls[i].paint(g);
            }
        }

gr. Lucas

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 14:28

koli-man

Bartender!!!!

[url][rml][ JAVA]Sleep functie[/rml]
Maar een splashscreen duurt toch zol lang als dat een programma geladen wordt en niet zomaar een tijdsduur, dat is de boel een beetje bezeiken, dacht ik zo.

offtopic:
wow, nieuwe feature??, toen ik een link naar een topic plaatste werd er dit automatich neergezet, als dat geen nieuwe feature was, dan maak me maar af met zoiets als, onder welke steen komt hij of zo ;)

[ Voor 47% gewijzigd door koli-man op 31-03-2004 11:00 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon even een plaatje tijdelijk laten zien. Die zo weer verdwijnt.
Hoe kan ik het afvangen dat alles geladne is dan?

Het het geprobeerd, maar zoals ik al zei een thread wordt al uitgevoerd aan het begin omdat de compiler dit als eerste het ziet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 11:05 ]

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 14:28

koli-man

Bartender!!!!

tja...kweet niet. Moeten er data geladen worden o.i.d? Of images? Je kunt er voor kiezen om daar "checkpoints" in te zetten en die door te geven, maar er zullen best andere manieren ook nog voor zijn. Maar er zijn best wel voorbeelden daarvan te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door koli-man op 31-03-2004 11:06 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Heb je dit artikel al doorgelezen:
http://developers.sun.com/...

Het gaat over het maken van splash screens die verdwijnen na het drukken van een toets, of na 5 seconden...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk helpt het al behoorlijk waneer je de pauze na de repaint doet. Het heeft dus niks met de compiler die de thread eerder doet te maken. Het heeft met je programma die de pauze voor de repaint doet te maken ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:46

Robtimus

me Robtimus no like you

Janoz schreef op 01 april 2004 @ 08:22:
Waarschijnlijk helpt het al behoorlijk waneer je de pauze na de repaint doet. Het heeft dus niks met de compiler die de thread eerder doet te maken. Het heeft met je programma die de pauze voor de repaint doet te maken ;).
Alleen wordt door die repaint zijn splashscreen verwijderd en het echte scherm getekend. En dat wil hij nu juist voorkomen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1