Toon posts:

[SBS2003] Sharepoint portal Excel op client nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op volgende vraag kan ik nog geen duidelijk antwoord vinden. Ik zoek dus mensen die uit ervaring spreken.

We hebben een SBS2003 server draaien. Netwerk mag volledig opnieuw ingericht worden. Denken aan Sharepoint portal maar de vraag is of je op de client ook perse office moet draaien om documenten op de server te kunnen bijwerken. (zeg: excel documenten.) We hebben als alternatief ook Staroffice maar mooist is natuurlijk geen software op de clients. Kan dit gaan werken door middel van Sharepoint portal ?

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
volgens mij als je er een excel file op hebt staan, moet je zelf wel excel geinstalleerd hebben.

Maar je kan met de GPO toch een MSI bestand installatie afdwingen bij het inloggen, dan push je gewoon excel (office) naar de client toe......
(of is dit geen oplossing)

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 17:39
Bas_je schreef op 31 maart 2004 @ 14:44:
volgens mij als je er een excel file op hebt staan, moet je zelf wel excel geinstalleerd hebben.

Maar je kan met de GPO toch een MSI bestand installatie afdwingen bij het inloggen, dan push je gewoon excel (office) naar de client toe......
(of is dit geen oplossing)
Denk dat installen niet het probleem is....licentie=$$$

Als je excel sheets wil gaan wijzigen zul je toch echt minimaal office standard moetne aanschafen,
als het bij het bekijken ervan blijft kun je op de ms site excel viewer downloaden.

[ Voor 18% gewijzigd door Weezer-DC op 31-03-2004 14:48 ]