Toon posts:

Processorsnelheid niet correct

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een HP COMPAQ nx 9005 laptop gekregen via het werk. Er zit een AMD ATHLON XP 2400+ processor in die volgens de BIOS op 1795MHz werkt maar in Windows XP op maar 662MHz werkt. Nu zit er ook PowerNow! op.
Nu heb ik al verschillende topics gelezen over hoe je powernow uit kunt zetten etc. en ook de microsoft update gedaan (306458) maar dit werkt alemaal niet.
Ik wil graag dat de laptop met de hoogste processor snelheid werkt. Ik wil dus geen gebruik maken van de batterijbesparende progjes...

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit kan doen?

Vind het trouwens wel raar dat in de BIOS de processor snelheid gewoon op 1795 Mhz staat en in XP op 662Mhz. Dus kan het volgens mij niet aan de instellingen van het moederbord liggen. :?

Alvast bedankt.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je onder full load werkt gaat de laptop automagisch naar de maximale snelheid. En dat in windows is altijd fout. Neem gewoon cpuz of iets anders wat het realtime bekijkt. FAQ vraagje imho. Plus dat het het verkeerde forum is.

Complete Systemen & Laptops
CPUz

IMG
Plaatje van mijn laptop waarin windows de verkeerde snelheid weergeeft. (cpuz nu ook door een foutje van mijn kant. Normaal is 1300mhz)

Het heeft te maken met laptops omdat een laptop normaal speedstep heeft, en zich dus terug clockt om energie te besparen. Als er meer snelheid nodig is dan clockt hij zich weer omhoog. Alleen geeft windows dit niet goed weer. Daarom heb je CPUz nodig.

CSL FAQ
Mijn gloednieuwe laptop draait op 695MHz i.p.v. 1700MHz?
Welkom bij de wondere wereld van speedstep (voor AMD PowerNow). Door de kloksnelheid te laten variëren (aan de hand van het gebruik) is het mogelijk om wat stroom te besparen. Het wil nog wel eens voorkomen dat mensen liever de volle 1300MHz (b.v.) gebruiken. In dat geval kan je even SpeedswitchXP downloaden. Hiermee is tevens ook het batterij-duur probleem op PC's uit de wereld geholpen; op sommige systemen gaat volgens Windows de batterij altijd nog 999 minuten mee. Wil je graag Powernow of Speedstep helemaal uitscakelen kun je in je energieopties het schema op 'Altijd Aan' instellen.

[ Voor 98% gewijzigd door Gisae op 31-03-2004 10:30 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik deze vraag dan neer zetten in welk forum?

Het heeft toch te maken met de processor en misschien het moederbord???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's normaal :) Lees de handleiding van je laptop en de FAQ van Complete Systemen & Laptops.

edit:
Wat betreft jouw laatste vraag hierboven: léés de post van Gisae helemaal door :/

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 31-03-2004 10:34 ]

Dit topic is gesloten.