Toon posts:

Tweakdsl + Wlan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb sinds een tijdje tweakdsl, ben er heel erg blij mee maar heb toch een vraagje. Ik heb een Speedtouch 510 + 4 ports hub (all in one) nu heb ik 1 pc op de modem zelf aangesloten. Daarop krijg ik een mooi extern IP (bridge mode) dat wil ik graag. Nu heb ik hier nog 2 computers staan allebei met een SiteCom USB Wlan kaartje ook daar gaat het internet prima op. Alleen op die 2 wlan kaartjes krijg ik een Intern IP adres??? 192.168.123.160 en op die andere .161 Erg jammer omdat ik namelijk daar ook bridged op wil hebben ivm webserver ed. Wat of hoe kan ik het verkeerd hebben gedaan daar het op de computer die via utp verbonden zit wel werkt, graag jullie tips.

Ik moet er dus wel bijzeggen, dat uiteraard de Sitecom Broadband router er nog tussen zit, tussen de wlan kaartjes. Alleen daar heb of hoefde ik verder helemaal niets in te stellen. Zou de broadband router hier de boze persoon zijn?

Thnx

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je op alle pc's een webserver draaien ofzo? bridge mode kan enkel met maar een pc, met meerdere pc's moeten je gaan natten en dan poort 80 forwarden in de router(s) naar je webserver.

ps wat denk dat een router doet? precies routeren

[ Voor 16% gewijzigd door gertjan! op 31-03-2004 10:10 ]

Verwijderd

Het ip-adres 192.168.123.160 wordt waarschijnlijk uitgedeeld door de sitecom router, en niet door je speedtouch. Wat Gertjan zegt klopt, als je de speedtouch in bridgemode zet kan je daar maar 1 pc aan hangen, of een router. Wat ik zou doen in jou geval is het volgende:

1: Speedtouch bridged, en direct daaraan de sitecom hangen. Hierachter hang je de server en clients. Op de sitecom kun je dan portforwards maken naar je servertje. (dit is waarschijnlijk ook wat veiliger dan direct je server aan je bridged speedtouch hangen).

2: Sitecom er tussenuit. Speedtouch als nat configureren, en de porten forwarden naar je servertje.

Persoonlijik ga ik voor optie 1 omdat ik Speedtouch modems verafschuw :)