Toon posts:

[XP] upgraden vanaf 9x gaat moeizaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een P3 1.13Ghz staan met 256mb pc133 geheugen. Hij draait op Win98SE maar ik wil em graag upgraden naar WinXP. Dus ik met volle moed geprobeert om XP erop te zetten. Damn, lukt nie! Als ik een upgrade uitvoer loopt hij totdat hij in Win98 alles heeft gekopieerd lekker. Als ik em dan opnieuw opstart dan is het mis en is ie allemachtig traag (en loopt hij uiteindelijk vast).

Probeer ik een nieuwe installatie: Bij het partitioneren loopt hij al wat moeilijk te doen en duurt het controleren van de schijf een eeuwigheid. Voor de rest is het dan hetzelfde liedje als met de upgrade: supertraag totdat hij uiteindelijk vast slaat.

Het gekke is dat hij onder Win98SE geen kuren vertoont. Hij is op zich lekker snel, geen schokkende bewerkingen.. niks!

Ik heb de bios al geupdate, maar daar lag het dus ook niet aan. Gegoocheld met IDE-kabels in andere poorten of CD-ROM/HDD/SD-RAM wisselen helpt ook niet.

Wie weet meer van dit vreemde probleem?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:48
ik zou je PC zo kaal mogelijk maken.. dus alleen videokaart, harddisk en cd-rom aansluiten en dan nog eens proberen.
Je zou eens je harddisk opnieuw kunnen partitioneren en formatteren met een ander tooltje dan die van de Windows XP setup.

Verwijderd

Topicstarter
Canard schreef op 31 maart 2004 @ 10:06:
ik zou je PC zo kaal mogelijk maken.. dus alleen videokaart, harddisk en cd-rom aansluiten en dan nog eens proberen.
Je zou eens je harddisk opnieuw kunnen partitioneren en formatteren met een ander tooltje dan die van de Windows XP setup.
Heb ik ook al geprobeert. Harddisk is ook al gepartitioneert met fdisk en met Partition Magic. :)

Verwijderd

Heb ik ook s gehad, bleek defect geheugen te zijn. W98 kon er nog wel mee werken, XP vertikte het al bij de eerste (setup)kopieerslag. Probeer dus eens een ander reepje geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 10:11:
Heb ik ook s gehad, bleek defect geheugen te zijn. W98 kon er nog wel mee werken, XP vertikte het al bij de eerste (setup)kopieerslag. Probeer dus eens een ander reepje geheugen.
Thnx, ik zal het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 10:55:
[...]

Thnx, ik zal het proberen.
Helaas, heb het net geprobeerd... maar blijft zelfde probleem :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 11:19 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Was de P3 1.13 GHz niet door Intel terug geroepen?
Klok de bus freq eens omlaag naar 100 MHz bus en kijk dan nog eens of het goed gaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 31 maart 2004 @ 11:21:
Was de P3 1.13 GHz niet door Intel terug geroepen?
Klok de bus freq eens omlaag naar 100 MHz bus en kijk dan nog eens of het goed gaat.
De bus freq stond eerst op 66Mhz, maar die installatie liep toen ook erg traag en uiteindelijk als Windows geinstalleerd was liep de pc na 15 minuten audio draaien vast.

Het starten van het systeem op een bus freq van 100Mhz zorgde voor een trager systeem, en liep dus weer vast.

Maar het vreemde is dus dat Win9x er prima op werkt.
Pagina: 1