[XP] Geen desktop, wel muis na boot

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Ik had gisteren een erg vaag probleem met Windows XP. Toen ik thuis kwam zette ik mijn pc aan, maar na het normale XP bootlogo gebeurde er helemaal niks. Waar je normaal gesproken het Welcome-scherm zou moeten krijgen, kreeg ik nu een zwart beeld, waarin ik wel gewoon mijn muis-pijlte zag (in de juiste resolutie). Paar keer geprobeerd om opnieuw op te starten, alle voor de hand liggende zaken gecontroleerd (kabels ed) bleef hij het zwarte beeld geven, waarin ik wel mijn muis kon bewegen.
In Linux opstarten ging prima, het is dus zeker geen hardware probleem. Dus, Windows maar eens in safe mode opgestart: precies hetzelfde. Met als enige verschil dat ik nu in alle 4 hoeken 'Safe Mode' zag staan en boven in 'Windows XP SP2 bladiebla'. En weer wel een muis, maar verder een zwart beeld.
Erg vaag. Ik heb nu een repair gedaan van Windows, en hij doet het nu weer.

Ik heb de laatste tijd helemaal niks nieuws geinstalleerd, en hij was altijd retestabiel.
Gaat om een AMD2500+@3000+ op een Epox 8RDA+ mobo. Videokaart is een Radeon 9700Pro met de op-een-na-nieuwste drivers.

Nogmaals: hij werkt nu weer en ik weet dat ik verder weinig info kan geven, maar ik wil graag weten of er meer mensen zijn die dit bekend voorkomt of die weten wat er gebeurd is?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:24
Te weinig Voltage, downclock hem eens?
Dan moet ie het weer doen :)

Verwijderd

[ctrl]+[alt]+[del] werkte wel?

Zo ja: explorer killen en kijken kijken of ie dan wel wil starten met run task...

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 09:54:
[ctrl]+[alt]+[del] werkte wel?

Zo ja: explorer killen en kijken kijken of ie dan wel wil starten met run task...
Ik denk dat CtrlAltDel wel wrekte, maar ik krijg dus helemaal niks te zien :). Als ik er bijvoorbeeld een CD indrukte verandere het muispijltje wel zoals het hoort naar zo'n ding met een draaiend cd'tje ernaast. Hij lijkt dus gewoon netjes opgestart te zijn, hij is alleen vergeten de achtergrond te tekenen :).

Te weinig voltage lijkt me sterk. Dan zou hij ook crashen in zware games als UT2004 of de demo van Painkiller, en die lopen prima. Ook Linux boot hij wel gewoon. Maar ik heb het niet geprobeerd nee, had ik even kunnen proberen :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

heb je uberhaupt Last Known Good Menu al geprobeerd?

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 12:27

taz10

Party Animal

ik heb hetzelfde nu en kom via de zoekfunctie hier nog meer van dezelfde problemen tegen alleen geen echte oplossing of oorzaak gevonden tot nu toe

ik ga eens die herstel optie proberen die jij heb gedaan
Pagina: 1