Toon posts:

[win2003] shutdown, poweroff & powercycles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search is erg leuk in deze. Iedereen heeft soortgelijke problemen, maar dan precies andersom. In tegenstelling tot anderen wil ik bij een shutdown in Windows GEEN poweroff of wil ik de shutdown onmogelijk maken.

Een testmachine (Dell Poweredge 1750) heb ik laatst per abuis uitgeschakeld. Windows doet een poweroff en het apparaat gaat uit. Power cycles van onze power bars wordt niet op gereageerd, behalve dat de netwerkkaarten layer-2 down gaan. Waarschijnlijk gaat het BIOS van de machine bij power restore naar 'last state' toe. Als Windows dat ding netjes uitgezet heeft, gebeurt er dus niets. In het BIOS is dit overigens niet verder in te stellen. (ook toegankelijk via KVM)

Nu zeg je natuurlijk 'Goh, druk eens op het power knopje. ;) ', maar die server hangt in het data center en dan moet je weer bellen of daarheen rijden, etc.

Dus... Ik wil óf:
- zorgen dat Windows het moederbord niet uitzet bij een shutdown. De power management opties laten echter weinig zien en in de group policy settings kan ik ook weinig vinden.
- óf zorgen dat je geen shutdown kan geven. Er is een instelling in de group policy editor waarmee dit kan. Dit ontneemt je echter ook het recht de machine te herstarten wat helaas bij de huidige generatie van Windows server software nog steeds nodig is zo nu en dan.

Ik kan me niet voorstellen dat niemand anders dit probleem eerder heeft gehad. :?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

softpower off > power settings(control panel).
Verder Remote Access Board in je server prakken met 2e ip adres of dailup lain erin. Dan kun je die gewoon aanslingeren.

Verwijderd

Topicstarter
Daar al gezocht natuurlijk, maar niet gevonden. Enkel de welbekende power schemes waaruit gekozen kan worden en wat te doen als ik op de power button druk waarvoor ik wel een heel erg lange arm moet hebben.

Dit moet toch wel zonder remote access board kunnen? Alle touwtjes aan de achterkant zijn te beheren (power bars + KVM). Enkel de robot aan de voorkant om op het power knopje te drukken ontbreekt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

je hebt inderdaad gelijk in de powerschema (advanced) staat enkel wat het moet doen als je knop indrukt. Dit zal wel een lastige worden om soft power off te krijgen wat jij dus wilt.