In een bestand zoek ik naar regels die beginnen met '';$ '' (puntkomma - dollar - spatie). De gevonden regels worden in een combobox geplaatst.
Verder wordt er in de variabele "regel" het regelnummer gezet, maar het regelnummer gaat nou verloren.
Graag wil ik het regelnummer koppelen aan de items die in de combobox worden geschreven.
Mijn huidige code is :
Wat ik dus wil bereiken is dat je een combobox hebt, met regels erin (de regels die begonnen met ";$ ", als je een van deze regels kiest, dat het programma dan ook weet op welke regel in het bestand dat ie staat.
Hiervoor moet dus een String (de regel) en een integer (regelnummer) gekoppeld worden aan elkaar in de combobox.
Verder wordt er in de variabele "regel" het regelnummer gezet, maar het regelnummer gaat nou verloren.
Graag wil ik het regelnummer koppelen aan de items die in de combobox worden geschreven.
Mijn huidige code is :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| private void Form1_Activated(object sender, System.EventArgs e)
{
String zoek_string = ";$ ";
int regel=-1;
// bestandsnaam koppelen aan sr
StreamReader sr = File.OpenText("GRPGUARD.INI");
String input;
// zolang je geen eof tegenkomt
// is voor vullen combobox met regel nummers
while ((input=sr.ReadLine())!=null)
{
regel++;
//als er iets ingelezen wordt met de juiste string in de regel
if (input.IndexOf(zoek_string) != -1)
{
comboBox2.Items.Add(input.Substring(3));
}
}
// sluiten van bestand
sr.Close();
} |
Wat ik dus wil bereiken is dat je een combobox hebt, met regels erin (de regels die begonnen met ";$ ", als je een van deze regels kiest, dat het programma dan ook weet op welke regel in het bestand dat ie staat.
Hiervoor moet dus een String (de regel) en een integer (regelnummer) gekoppeld worden aan elkaar in de combobox.