Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Volgens mij heb ik een virus op mijn pda, maar weet niet hoe ik deze weg moet halen. Ik heb mcafee voor pda en nav handheld edition gevonden, maar ik wil hem eerst ff uitproberen. Is er ook een gratis alternatief? Of zijn er online winkels die deze anti virus software goedkoop aan kunnen bieden?

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Er is een gratis alternatief...
Hard-reset... je bent alles kwijt... dus je moet je ducomenten wel even back-uppen...

succes er verder mee

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Welk OS heb je?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 08:34:
Er is een gratis alternatief...
Hard-reset... je bent alles kwijt... dus je moet je ducomenten wel even back-uppen...

succes er verder mee
ZO lekker advies zeg ! :X Post dan niet ofzo !! :(

Ik heb ff ge-googled, maar ik kon zo snel niet een freeware versie vinden voor de Pocket PC

Maar mocht je op de desktop al een scanner hebben ben je op zich aardig ingedekt

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 31-03-2004 08:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
dus je moet je ducomenten wel even back-uppen...
Jahe...en als je een beetje gelk hebt zie je virus er nog bij....dus schiet het geen ene bal op...

Kan je de pda op een of andere mannier niet via je PC scannen? via je docking station?

[ Voor 1% gewijzigd door LoBbY_1 op 31-03-2004 08:57 . Reden: typo'(s) ]

Een echte golver is nooit uitgeput

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LoBbY_1 schreef op 31 maart 2004 @ 08:47:
Kan je de pda op een of andere mannier niet via je PC scannen? via je docking station?
een beetje virus scanner scant toch alle bestanden die door het systeem worden opgeroepen? Lijkt me dus ook dat je hier al een groot gedeelte mee afvangt

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 23:27
Misschien kan de TS even aangeven waarom hij denkt een virus te hebben. Zoveel PDA virussen zijn er toch nog niet?

• Vunzz
De vraag blijft ondertussen om welk OS het gaat, PalmOS, Symbian, Linux, PocketPC, EPOC?

Van de virusscanner op je PC hoef je niet veel te verwachten denk ik. Ten eerste denk ik niet dat een PC scanner de signatures van PDA virussen in zich heeft, ten tweede scant de PC niet op de PDA zelf, maar alleen de bestanden die gesynchroniseerd worden.

Overigens denk ik dat de kans op een virus niet zo groot is. McAfee voor Palm bijvoorbeeld scant al jaren op maar drie virussen, waarvan er een de EICAR testfile is. En die andere twee zijn nog nooit in het wild gezien...

edit:
typo

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• elgringo
Vunzz schreef op 31 maart 2004 @ 08:54:
De vraag blijft ondertussen om welk OS het gaat, PalmOS, Symbian, Linux, PocketPC, EPOC?

Van de virusscanner op je PC hoef je niet veel te verwachten denk ik. Ten eerste denk ik niet dat een PC scanner de signatures van PDA virussen in zich heeft, ten tweede scant de PC niet op de PDA zelf, maar alleen de bestanden die gesynchroniseerd worden.

Overigens denk ik dat de kans op een virus niet zo groot is. McAfee voor Palm bijvoorbeeld scant al jaren op maar drie virussen, waarvan er een de EICAR testfile is. En die andere twee zijn nog nooit in het wild gezien...

edit:
typo
Pocketpc 2003.
Die pocket pc versie van nav en mcafee staat op het systeem en scannen via het docking station. Gewone nav kan dit niet omdat mobile deveice (in deze computer) niet geopend kan worden.

Ik weet ook niet of het een virus is, maar 1 kan telkens 1 word document niet synchroniseren en nav pop dat altijd omhoog....

• Vunzz
Het klinkt alsof er in dat Word document een PC virus zit.
Hoe is het bestand op je PDA gekomen, heb je het op je PDA gemaakt, of heeft iemand het bijvoorbeeld naar je gebeamt?
Het mooiste zou zijn als je kan testen wat er gebeurd als je het betreffende docje delete, maar ik weet natuurlijk niet hoe belangrijk het is, of hoe snel je het over kan typen.

• elgringo
Vunzz schreef op 31 maart 2004 @ 09:03:
Het klinkt alsof er in dat Word document een PC virus zit.
Hoe is het bestand op je PDA gekomen, heb je het op je PDA gemaakt, of heeft iemand het bijvoorbeeld naar je gebeamt?
Het mooiste zou zijn als je kan testen wat er gebeurd als je het betreffende docje delete, maar ik weet natuurlijk niet hoe belangrijk het is, of hoe snel je het over kan typen.
Dat documentje is nu niet meer het probleem. Maar wat mbt de andere documenten en files op de pda?

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
Kan je die docjes niet over zetten naar je pc en gewoon scannen?

Een echte golver is nooit uitgeput

• elgringo
LoBbY_1 schreef op 31 maart 2004 @ 09:16:
Kan je die docjes niet over zetten naar je pc en gewoon scannen?
in die docjes zit het dus niet meer

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:00
Kan je niet op normale pc virusscanner installeren en dan je PDA erop aansluiten en gewoon hele bestandsstructuur van je PDA vanaf je normale PC afscannen? Zou toch moeten kunnen lijkt me zow :S

• elgringo
RiCkY82 schreef op 31 maart 2004 @ 10:02:
Kan je niet op normale pc virusscanner installeren en dan je PDA erop aansluiten en gewoon hele bestandsstructuur van je PDA vanaf je normale PC afscannen? Zou toch moeten kunnen lijkt me zow :S
Nee dus, zoals ik heb vermeld.......

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

elgringo schreef op 31 maart 2004 @ 10:04:
[...]

Nee dus, zoals ik heb vermeld.......
En als je dan Total-commander met mobile-device plugin gebruikt? Daarmee kan je ook je ppc lezen en dan gewoon het hele file-system naar je pc kopieren... dan zou je het toch echt moeten kunnen scannen...

Verwijderd

Gebruik anders de gratis scanner van PC-cillin of een andere:
http://download.com.com/3....html?qt=virus&tg=dl-2005
Pagina: 1