dolby digital

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een soundblaster live! kaart en een film op mpg formaat, die dolby digital ondersteund. Nu speel ik films op mijn tv af met mijn tv out en tevens loopt er een audio tulp kabel naar de tv voor het geluid. Nu wil ik een dolby prologic setje op mijn tv aansluiten en ook het geluid van films via het setje laten lopen.
Krijg ik nu wel surround geluid, of ondersteund de dolby prologic receiver geen dolby digital? en heb ik er dus niets aan!

Worden veel films op de tv in dolby prologic weergegeven.

ps Ik wil geen dolby digital receiver kopen, want dat is me te duur en ik ben maar een arme student! :z

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
"Krijg ik nu wel surround geluid, of ondersteund de dolby prologic receiver geen dolby digital?"
Je zou dolby surround kunnen krijgen, maar dat moet de film ondersteunen, je krijgt alleen dolby digital als bij de film het geluid als ac3 bestand meegestuurd is of als je een .vob bestand hebt, maar beiden zijn gigantisch groot, dus dat zal wel niet.
Bovendien ondersteund jouw receiver geen dolby digital, alleen dolby surround, zoals je zelf zegt.

"en heb ik er dus niets aan!"
Niet echt nee.

"Worden veel films op de tv in dolby prologic weergegeven."
ja redelijk veel

"ps Ik wil geen dolby digital receiver kopen, want dat is me te duur en ik ben maar een arme student"
we leven met je mee;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh