[wireless adsl] netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 21:14
Hey allemaal,

Ik had laats adsl aangelegt in een draadloos netwerk. Alleen, heeft aan de ene kant van het huis een te zwakke verbinding, zodat hij geen verbinding maakt of de hele tijd uitvalt. Ik dacht dat het wel een oplossing zou zijn om een extra accespoint in mijn netwerk op te nemen.

Nu is mijn vraag: Kun je die zomaar in het stopcontact steken, even SSID + encrypty instellen en hij werkt (bij wijze van spreken) of moet je veel meer instellingen instellen?
En zijn deze acces point (ik zit zelf te denken aan de Linksys WAP54G Wireless-G Access Point) compatible met het wireless/modem/router die geleverd word bij ADSL van Kpn?

Of hebben jullie andere ideeen?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Nee, volgens mij werkt het zo eenvoudig niet ;) Je zou het tweede Access Point vanaf een switch aan moeten sluiten. Veelal zit die op je router en dan leg je dus een kabeltje van switch naar Access Point en dan maak je het vanaf dat punt draadloos.

Geen idee of het nog anders kan, misschien met een client bridge aan het losse Access Point?

Of eea compatible is met het apparaat van KPN, dat ligt eraan of dat apparaat 802.11b/g/a is he :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 21:14
Het genoemde accesspoint is compatible met 803.11b dus dat zit wel goed.
Maar zou dan dat accespoint niet draaloos kunne communiceren met het draadloze router (en dus ook accespoint) van kpn?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 19:35
als je nog een accespoint koopt kun je deze instellen als repeater en versterkt hij zo je sgnaal
dit is inderdaad gewoon in het stopcontact drukken ff goed instellen en draaien maar
ik heb hier 2 linksys wap 11 staan waarvan er eentje als repeater werkt ideaal
je kan je bereik zo 2 keer zo ver maken

er is een grote maarrrrr het werkt niet in samen werking met een router!(tenminste bij linksys)
dus je zal echt 2 accespoints moeten hebben
op mijn werk hebben we buffalo dat is wel een router maar die ondersteunt bridge naar een repeater

suffe post ik gaa naar me kratje

ff mailen met kpn

[ Voor 34% gewijzigd door wippo76 op 31-03-2004 00:55 ]

Ja zou ik ook zeggen

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

SjanSman schreef op 31 maart 2004 @ 00:39:
Het genoemde accesspoint is compatible met 803.11b dus dat zit wel goed.
Maar zou dan dat accespoint niet draaloos kunne communiceren met het draadloze router (en dus ook accespoint) van kpn?
802.11b ;)

mjah vraag me niet waarom niet (zo'n held ben ik dan ook niet met netwerken ;)) maar dat losse Access Point communiceert niet direct ([edit:] blijkbaar kan dat dus wel) draadloos met je router. Het communiceert wel draadloos met hosts (PC's) en stuurt dat signaal dan weer door, maar wel gewoon via kabel naar bv een switch. Dit zou je dan ook weer draadloos kunnen doen, door bv een client bridge eraan te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gully op 31-03-2004 00:56 ]

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

wippo76 schreef op 31 maart 2004 @ 00:51:
als je nog een accespoint koopt kun je deze instellen als repeater en versterkt hij zo je sgnaal
dit is inderdaad gewoon in het stopcontact drukken ff goed instellen en draaien maar
ik heb hier 2 linksys wap 11 staan waarvan er eentje als repeater werkt ideaal
je kan je bereik zo 2 keer zo ver maken
hmmmja...als repeater dat kan natuurlijk ook :)

Pagina: 1