[xp] a7n8x + twinmos dual chan pc3200

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18
ik heb dus gister me pc een beetje geupgrade 2800+ barton in plaats van 1700+ en radeon 9800pro in plaats van 9500, ide schijven eruit en 1 s-ata erin.
Windows xp opnieuw geinstalleerd. Maar krijg om de 5 min een bsod met foutmelding.

De foutmelding

Niet erg duidelijk maar de melding springt na 2 sec. weer weg.

Ik heb hierna al met de search gezocht maar geen oplossing gevonden.
Wel advies aangenomen van iemand om memtest eens te draaien, uitkomst een drama:

Test1: 2 x 512mb twinmos pc3200 200 mhz@ dual channel ruim 7000 fouten en toen maar gestopt.
Test2: 2 x 512mb twinmos pc3200 200 mhz@ dual channel zonder l1 en l2 cache meer als 17000 fouten in 5 minuten.
Test3: Reep 1 @200 mhz met l1 en l2 cache uit aan het einde van de est 20384 fouten
Test4: Reep 2 @200 mhz met l1 en l2 cache uit komt maar tot 69% dan loopt memtest vast met ruim 18000 fouten

Conclusie: dit ligt aan het geheugen ? Want het is gemaakt om op 200 mhz te lopen, dus dat zou het ook moeten doen.

Het zou ook aan het moederbord kunnen liggen, maar dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk want ik heb net een samsung 256mb pc2100 module getest op 133mhz en die geeft na 6 keer de test te hebben afgerond geen(!) fout.

Nou ligt het voor de hand dat ik de twinmos modules voor garantie stuur maar die is net 2 maanden voorbij (1 jaar) :( Maar geeft twinmos langer fabrieksgarantie, ik kan er niets over op de site vinden? www.twinmos.com En zijn winkels niet verplicht 2 jaar garantie te geven op dit soort produkten ? (Ik kan er niets over vinden op de site van de consumentenbond)

Kan dit aan de combinatie moderbord/geheugen/processor/videokaart liggen?
En zo niet kan ik dan nog voor RMA/garantie gaan?

asus a7n8x deluxe
amd athlon xp2800+ barton
2x twinmos 512mb pc3200
sapphire radeon 9800 pro 128mb
maxtor 120gb s-ata
windows xp pro
480 watt antec true power voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel meer problemen met de pc3200 modules van twinmos deze halen vaak de 200 Mhz niet ook niet op slappe timings (de 512 MB variant)

Gewoon geheugen ruilen dit hoort gewoon 200 Mhz te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Net nog even getest met de samsung pc2100 module, en deze vertoont geen enkel probleem in windows xp. Bij de twinmos modules crashte ik zodra ik sisoft sandra probeerde te starten, en bij deze geen enkel probleem ook 3dmark en geheugen test van sandra zijn geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het geheugen eens op 166 (333) draaien synchroom met de fsb van je proc! en doe dan nog eens memtest

(Bij een nForce moederbord is het toch sneller om je FSB gelijk te hebben aan de snelheid van je geheugen. Ik neem aan dat je je proc op een FSB draait van 166(333))

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden hetzelfde geheugen gekocht en had er ook zeeeerrr veel problemen mee!!

Ik heb het geinstalleerd op een abit nf7-s rev 2.0 moederbord. Ik moet wel zeggen dat ik een AMD athlon 1700+ geinstalleerd heb, welke ik overgeclocked heb 11.0x190 FSB. Belangrijk is dus, dat ik de 200 mhz FSB waarschijnlijk niet zou gebruiken. Maar:

Computer bleef regelmatig hangen, en in memtest68+ ook zeer veel fouten (met de 190 FSB). In memtest bleek dat 1 module defect was (dit heb ik op 2 runs gebasseerd). De andere module leek goed te zijn (ook gebasseerd op 2 runs). Ik heb het geheugen terug gestuurd en even later een nieuwe kit ontvangen.

De nieuwe kit leek het goed te doen. Maar uiteindelijk bleken ook hier regelmatig fouten in te zitten. Als verassing kreeg ik een dag later een 2e kit thuis gestuurd, vor nop..dus dat was beter.

Op dit moment heb ik 3 modules Twinmos pc3200 (TMD7608f8e50D) in mijn pc zitten. Het moederbord accepteerd maximaal 2 modules pc3200, maar het werkt blijkbaar wel. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt doordat ik nu op een FSB van 180 werk. timings 11-3-3-2.5 @ 2.7 V

Al met al, lijkt dit echt waardeloos geheugen te zijn, voor de meeste nforce2 moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
@ruudonline

Heb je die garantie geregeld bij twinmos zelf of bij de winkel waar je het gekocht hebt? (op rambus zit ook maar 1 jaar garantie bij twinmos ben ik nu achter)

Ik heb die modules ook nog op 166mhz getest (lees altijd gebruikt) en daarbij heb ik geen problemen gehad. Dit betekent dus dat de modules nooit goed zijn geweest, zou twinmos deze nog ruilen ? (ik ga het ook bij de winkel proberen maar die zijn momenteel aan het verbouwen dus niet telefonisch bereikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harry64 schreef op 31 maart 2004 @ 08:11:
@ruudonline

Heb je die garantie geregeld bij twinmos zelf of bij de winkel waar je het gekocht hebt? (op rambus zit ook maar 1 jaar garantie bij twinmos ben ik nu achter)

Ik heb die modules ook nog op 166mhz getest (lees altijd gebruikt) en daarbij heb ik geen problemen gehad. Dit betekent dus dat de modules nooit goed zijn geweest, zou twinmos deze nog ruilen ? (ik ga het ook bij de winkel proberen maar die zijn momenteel aan het verbouwen dus niet telefonisch bereikbaar)
Ik heb het met de winkel geregeld, maar alleen doordat ik het geheugen net gekocht heb. In jou geval zou ik misschien even een telefoontje naar twinmos plegen. Je kan bv aangeven dat je nu een nieuwe processor hebt gekocht en nieuw moederbord en dat je geheugen niet op 200 mhz wilt draaien.

Ik heb vannacht memtest68+ aan laten staan, 3 modules van 512 mb erin op 166 mhz en ook hier na ruim 7 uur geen errors......

ik ga eens kijken hoe ver het exact kan komen...ik heb hier 4 modules liggen, en dan kies ik de beste eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
De winkel is helaas gesloten tot 2 april (maxpc), maar ik ga even kijken of ze wel reageren op de email.

Het klopt wat je zegt want op 166mhz geeft het geheugen geen fouten.
Ik ben nu een apacer 512mb pc2700 module aan het testen op 200mhz (pc3200)
en die heeft nog geen enkele fout gegeven na 10 uur! Maar als ik geen garantie krijg is het dus de laatste keer dat ik twinmos heb gekocht, dan ga ik liever voor bijv. kingston(10 jaar garantie ?)

[ Voor 12% gewijzigd door harry64 op 31-03-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Ook ik had erg veel problemen met TWINMOS mem...koop nooit meer dat bagger merk. Bezit de a7n8x deluxe en constant BSOD met de TWINSCHIT :r

Nu ik CROSAIR heb werkt het als een zonnetje

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harry64 schreef op 31 maart 2004 @ 12:43:
De winkel is helaas gesloten tot 2 april (maxpc), maar ik ga even kijken of ze wel reageren op de email.

Het klopt wat je zegt want op 166mhz geeft het geheugen geen fouten.
Ik ben nu een apacer 512mb pc2700 module aan het testen op 200mhz (pc3200)
en die heeft nog geen enkele fout gegeven na 10 uur! Maar als ik geen garantie krijg is het dus de laatste keer dat ik twinmos heb gekocht, dan ga ik liever voor bijv. kingston(10 jaar garantie ?)
heeft twinmos geen levenslange garantie???? zullen vast weer haken en ogen aan zitten.....maar goed...je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik dezelfde ervaring met kingston pc3200 geheugen, dit wil ook echt niet stabiel lopen op 200 mhz (512 dimms)

Heb nu adata pc 3200 geheugen en alles draait als een zonnetje :)

dus gewoon ander geheugen regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
dit plankje lust echt niet zondermeer iedergeheugen zeker niet als je hem als dual gaat gebruiken hier was ie past echt stabiel na corsair twinx 3200 mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warren
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
monterey schreef op 31 maart 2004 @ 20:17:
dit plankje lust echt niet zondermeer iedergeheugen zeker niet als je hem als dual gaat gebruiken hier was ie past echt stabiel na corsair twinx 3200 mem.
Het gekke is dus op de Asus site Twinmos modules wel gespecificeerd zijn als 'compatible'. Ik heb ook een A7N8X Deluxe icm met athlon 2800+ barton, en op 200mhz met beide kwam ik uit op 86.000 errors. Ook apart wilden ze niet op 200mhz, bsods met geheugendumps en bakken errors in memtest. Ik heb ze dan ook maar allebei teruggebracht, maar het nieuwe kitje geeft dezelfde problemen. De oude en nieuwe werken echter allebei zonder enige problemen op 166mhz, en nu draaien ze op 180, wat ook nog goed gaat. Twinmos zelf komt met oplossingen die ik zelf al geprobeerd had (nieuwste bios, voltages omhoog, lossere timings), het mocht helaas niet baten. Het vervelende is dat Twinmos lekker goedkoop is en vervangend geheugen zoals Corsair, gelijk 2x zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar mijn idee zou dat echt niet mogen uit maken, het type geheugen. Dan is er toch echt iets gruwelijks mis met de zogenaamde pc3200 standaard, of zie ik dit verkeerd????

Misschien dat de fout bij de geheugenbakkers zit of bij de fabrikanten van de moederborden....of beiden......

Zou het mogelijk zijn dit in de toekomst op te lossen.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een nieuw systeem staan:

- A7n8x-e deluxe
- AMD 2500+ (1833mhz)
- 2x 256 pc 3200 Twinmos
- Seagate 80gb
- FX5600XT
- Nec 1300

Na veel gedoe heb ik het werkend gekregen (t#ring bios :()
Toen ik eenmaal WinXP aan de gang kreeg bleef ie super instabiel (Lan pompen was reboot, soms meteen weer tijdens/vlak na opstarten, in games ook vaak eventjes werken en spontane reboot..

Dan weer gezeik met zwart scherm bij opstarten (wel bekend onder a7n8x owners volgens mij) klooien met batterij, jumper en geheugen zorgde er dan vaak voor dat hij het weer deed. Nu heb ik die memsettings niet meer op "optimal" gezet en handmatig op 200% (200% maal FSB (166) = 333Mhz) en dat maakte aanzienlijk verschil (stabiliteit).

Ok, genoeg crap. Heb dus ook Twinmos bankjes, pc3200. Geen id of het in dual channel werkt want ik zie/hoor het nergens terug. [In memtest zie ik nu dat deze op single channel staat] Maar dat is klote geheugen icm a7n8x? Op dit moment is hij de memtest86+ aan het uitvoeren en het lijkt erop dat er geen 1 error is?

Ook maf: FSB op 166, Multiplier op 11,5 (1826Mhz) volgens auto detect. Kijk je in windhoos (dxdiag, mbm5) geeft hij vrolijk FSB = 99, mp = 11.0 dus 1,1ghz. In memtest geeft hij nu ook FSB 99Mhz aan..:? Langzaamaan word ik helemaal gek van dit systeempje aangezien bijna niets meteen gaat zoals het moet :(

Heeft dat geheugen invloed op de FSB en dus cpu speed?

[edit] Door het verzetten van het mem elke keer foutje gemaakt, Dual channel = on ( mobo: a2 | a1 | b1 versus boekje a1 | a2 | b1, is dat logica? 8)7)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:58

AdB

De A7N8X vindt niet zomaar ieder geheugen fijn. Je zult heel goed moeten uitkijken en blijkbaar heeft harry de verkeerde bankjes gekozen. :'(
Harry en meddo: het gaat niet alleen om het merk. Als je even de search gebruikt zul je zien dat het gaat om verschillende types Twinmos geheugen waarvan de een beter draait met de A7N8X dan de ander. Twinmos heeft vaak verschillende chippies erop geplakt en dan nog maakt zelfs het serie nummer uit.

Oftwel: Twinmos draait wel of niet is niet interessant, rapporteer liever aan de rest van tweakers welke chips / serienummers wel of niet draaien. 8)

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus zo'n "Dual channel kit" is gewoon dikke BS? :O

Op de linkerbank (A2 dames en heren:
module M2G9108AIATT9F081AADT / R408M45M1098059

en op de rechter (B1):
module M2G9108AIATT9F081AADT / R408M45M1098071

(Twee maal Twinmos 256mb, pc3200, 2.5)

B)

Misschien dat de volgorde van die 1 modules nog uitmaakt ofzo. Systeem blijft nu (eindelijk) wel lopen. Maar ik zit nog steeds met mn FSB die in bios netjes op 166 staat en in WinXP op 99 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat gepruts om de cpu op 1833 te krijgen is het weer raak. Bios van 1008 naar 1006 terug gebracht. Later naar 1010 gezet (net uit?!) bios instellingen weer beetje goed gezet maar ging weer lekker vervelend doen. Opnieuw booten, "Due to overclocking.." fout door miss asus... Nu start hij op, op het punt dat hij de desktop bereikt is het flits.. Uit... behalve de powerled! dus aandrukken gaat niet. Ingedrukt houden, gaatie uit, opnieuw starten, weer bios instellen.. Zelfde :(

Wie o wie heeft nog info over het configgen van het bios want niets lijkt te werken (blijft op 1100Mhz hangen).
FSB = 166
MP = 11.0
Geheugen = SPD/AUTO/100%/200% geprobeerd
Zoveel mogelijk op user defined gezet, agressive geprobeerd enzovoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@harry64:
Gebruik je wel de goede geheugentimings (7-3-3-2.5) voor je Twinmos, en niet de timings die je gebruikt hebt voor je PC2100 geheugen (bijv. 5-2-2-2)? Anders zijn die fouten natuurlijk makkelijk te verklaren...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warren
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:58:

Ook maf: FSB op 166, Multiplier op 11,5 (1826Mhz) volgens auto detect. Kijk je in windhoos (dxdiag, mbm5) geeft hij vrolijk FSB = 99, mp = 11.0 dus 1,1ghz. In memtest geeft hij nu ook FSB 99Mhz aan..:? Langzaamaan word ik helemaal gek van dit systeempje aangezien bijna niets meteen gaat zoals het moet :(

Heeft dat geheugen invloed op de FSB en dus cpu speed?
Het geheugen zou geen invloed moeten hebben op de FSB, wel andersom. Maar je hebt ze dus werkend gekregen op 166, maar krijg je ze niet hoger, want pc3200 hoort op 200=400mhz te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister toevallig een A7N8X Deluxe mb geinstalleerd bij mijn vriendin. Dit in samenwerking met een athlon 2600+ en 2x256 mb Twinmos pc3200 geheugen. Dit geeft helemaal geen problemen, tot nu toe dan :>.....alles loopt op standaard settings (166 mhz FSB, dual channel, optimal timings).

Ik vind het allemaal harstikke vaag dat geheugen. Ik heb nu in mijn abit NF7-S rev 2.0 (bios D23) 3x512 mb pc3200 van twinmos zitten, op 174 FSB (dual channel, geeft het bord aan, dacht dat dit niet mogelijk was..maar goed....)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warren schreef op 02 april 2004 @ 08:06:
[...]

Het geheugen zou geen invloed moeten hebben op de FSB, wel andersom. Maar je hebt ze dus werkend gekregen op 166, maar krijg je ze niet hoger, want pc3200 hoort op 200=400mhz te werken?
Thnx voor info..

Probleem is dat hij in het bios netjes op 166x11 staat. Maar zodra je in mbm5, dxdiag of memcheck tool kijkt staat hij op ~1,1Ghz bij een FSB van 99Mhz! En dat met een 2500+, beetje zonde. Zodra je handmatig het spul lager klokt dan hoort zegt miss asus dat hij fout gaat omdat er is geprobeerd te oc'en 8)7

Vanacht nog 1010 bios erop gezet maar das ook een drama.. Zodra de desktop laad gaat hij powerdown (powerled blijft branden :X dus 5sec powerknop in, powerled uit, dan pas opnieuw starten. bij een bootdisk doet hij het ook :()

Vanaaf dus even 1009 proberen erop te krijgen als dat nog wil (Zie post ene Shanga ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat die programm's de verkeerde waarden uitlezen? Heb het met sisoft sandra ook, alles verkeerde waarden. Alleen AIDA32 doet het redelijk goed. Maar kijk ook eens naar de POST, wat daar staat klopt sowieso.

Maar verder over geheugen, das sneu van dat twinmos gebeuren. Voortaan kan ik je aanraden gewoon infineon/apacer te kopen, heb ik goede ervaringen mee in mijn a7n8x.
Of een ander merk, maar dan altijd een beetje hoger kwa snelheid dan wat het moederbord aankan als je een wat goedkoper merk haalt. Kun je namelijk nog lekker strakke timings halen. En kost niet zoveel. Loopt hier iig perfect, nog geen vastlopers gehad hier in dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat dxdiag, mbm5 en memcheck ding niet alle 3 ernaast zitten. Bovendien is de 3dmark score ook niet echt van het niveau wat het ongeveer zou moeten zijn.. Dus dat is not very likely helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
AdB schreef op 01 april 2004 @ 23:36:
De A7N8X vindt niet zomaar ieder geheugen fijn. Je zult heel goed moeten uitkijken en blijkbaar heeft harry de verkeerde bankjes gekozen. :'(
Harry en meddo: het gaat niet alleen om het merk. Als je even de search gebruikt zul je zien dat het gaat om verschillende types Twinmos geheugen waarvan de een beter draait met de A7N8X dan de ander. Twinmos heeft vaak verschillende chippies erop geplakt en dan nog maakt zelfs het serie nummer uit.

Oftwel: Twinmos draait wel of niet is niet interessant, rapporteer liever aan de rest van tweakers welke chips / serienummers wel of niet draaien. 8)
Ik heb inderdaad ff over de asus site gesurft (north america, want europe site is zoooo sloom :P) en daar stond dat ie mijn geheugen niet echt wil, tenminste het scheelt alleen de b op het eind bij mij is dat een d. Maar stom van me dat ik dat niet van tevoren heb bekeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
MadMarky schreef op 02 april 2004 @ 02:37:
@harry64:
Gebruik je wel de goede geheugentimings (7-3-3-2.5) voor je Twinmos, en niet de timings die je gebruikt hebt voor je PC2100 geheugen (bijv. 5-2-2-2)? Anders zijn die fouten natuurlijk makkelijk te verklaren...
Jah ik gebruik ze zoals ze volgens de specificaties zouden moeten kunnen draaien :) en nog doen ze het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 12:36:
Misschien dat die programm's de verkeerde waarden uitlezen? Heb het met sisoft sandra ook, alles verkeerde waarden. Alleen AIDA32 doet het redelijk goed. Maar kijk ook eens naar de POST, wat daar staat klopt sowieso.

Maar verder over geheugen, das sneu van dat twinmos gebeuren. Voortaan kan ik je aanraden gewoon infineon/apacer te kopen, heb ik goede ervaringen mee in mijn a7n8x.
Of een ander merk, maar dan altijd een beetje hoger kwa snelheid dan wat het moederbord aankan als je een wat goedkoper merk haalt. Kun je namelijk nog lekker strakke timings halen. En kost niet zoveel. Loopt hier iig perfect, nog geen vastlopers gehad hier in dual channel.
Zoals ik in mijn post vermelde heb ik ook nog apacer pc2700 geheugen getest op dit bord en dat loopt zonder problemen op 200mhz (11 uur memtest 0 fouten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt gewoon #$#$$#@@#$$@ geheugen!!!

Ik heb er ook heel veel problemen meej. Ik zou het het liefst in de prullenbak willen gooien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 15:52
Mmh, wat vreemd, ik heb dit moederbord ook, met normaal Twinmos PC 3200 geheugen erin. ( Lokale computerboer )
Ik prik het erin, en zonder enige moeite draait mijn 2500+ op 3200+ ermee. Dus (200MHz). ( Oja, lekker in Dual )
Alleen er denkt geen chippie op het reepje eraan om hoger dan 200 te springen.

Heb ik dan mazzel gehad ofzo....

[ Voor 4% gewijzigd door Wierdo_NL op 12-04-2004 00:34 ]

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wierdo_NL schreef op 12 april 2004 @ 00:29:
Mmh, wat vreemd, ik heb dit moederbord ook, met normaal Twinmos PC 3200 geheugen erin. ( Lokale computerboer )
Ik prik het erin, en zonder enige moeite draait mijn 2500+ op 3200+ ermee. Dus (200MHz). ( Oja, lekker in Dual )
Alleen er denkt geen chippie op het reepje eraan om hoger dan 200 te springen.

Heb ik dan mazzel gehad ofzo....
Lijkt er wel op......ik krijg het niet sneller dan 185 mhz....echt waardeloos......Ik draai nu mn processor 2500+ op 200mhz FSB en het geheugen asynchroon op 166 mhz....dat gaat goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:26
Ik heb dit probleem ook , config:

asus a7n8x deluxe
2 x pc3200 twinmos dual channel mode

En ik krijg hem niet hoger als 200 mhz. Ik laat hem maar draaien op de standaart waarde als ik em in stel in de bios op optimal. Dan staat ie op 166mhz, maar als ie op 200mhz staat is ie nogal onstabiel, hij blijft dan af en toe 10 seconden hangen in windows. vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook Twinmos PC3200 en loopt hier gewoon 210Mhz in dualchannel,210 is max van m'n bord want ook met ander geheugen kom ik niet hoger,ik heb rev 2.0 en gebruik 1007 Uberbios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 09:32:
Ik heb hier ook Twinmos PC3200 en loopt hier gewoon 210Mhz in dualchannel,210 is max van m'n bord want ook met ander geheugen kom ik niet hoger,ik heb rev 2.0 en gebruik 1007 Uberbios.
Wat voor chippies heb jij erop zitten dan? Zodra ja MTEC of TWinmos hebt is het waardeloos....bij mij dan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:56:
[...]

Wat voor chippies heb jij erop zitten dan? Zodra ja MTEC of TWinmos hebt is het waardeloos....bij mij dan :>
Winbond CH-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht ik al. Dat was de tijd dat twinmos nog goede modules maakte: ze gebruikten winbond chippies...dat is jou redding :>.....

Ik vraag me echt af of er mensen zijn met twinmos pc3200 geheugen (twinmos/mtec chippies) die WEL stabiel de 200mhz FSB halen en nog iets kunnen overklokken......
Pagina: 1