Banner op artikel pagina ergernis

Pagina: 1
Acties:

• MadJo80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 14:48
Sinds enige tijd hebben jullie ook vierkante Blokbanners op de frontpage, en die wordt bij mij in FireFox dood leuk over het artikel geplaatst.. waardoor ik de tekst niet kan lezen.
Het zou niet zo erg zijn, als deze blokreclames ook nog van de pagina zouden verdwijnen na enige tijd, maar dat doet t niet... Kan hier wat aan gedaan worden?

Banners zijn een noodzakelijk kwaad, niet gewenst, helaas wel nodig, maar dit is meer dan irritant!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Doe eens ctrl+f5, lost dat je probleem op? Andere oplossing voor Fx is, is het niet installeren van Flash of het installeren van een of andere extension die Flash-spul pas laat afspelen op het moment dat je er op klikt.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/maycosplace/banner.jpg

hier een screenshot, ik heb er ook wel last van, maar flash deïnstalleren is toch wel geen optie, het is gewoon beter om zo geen blockads te tonen.

• Harm
  • Niet online
Heb je al Ctrl+F5 gedaan dan?

• MadJo80
ik loop me gek te refreshen... maar de ene keer heb je net geluk, en t andere moment zit je steeds met die banner in je beeld....

Ik wil gewoon dat er een close knop komt op die flashbanners...

scheelt voor mij handelingen

ik kan me voorstellen dat die banners nodig zijn.. maar zorg er dan ook voor dat ze kunnen verdwijnen.. deze banners blijven gewoon doodleuk staan.. ze verdwijnen niet, tenzij je iets van tig keer de pagina ververst.. lijkt me ook niet erg handig voor het bandbreedtegebruik van Tweakers, denk je ook niet? (kosten de banners uiteindelijk meer, dan dat ze opleveren)

[ Voor 45% gewijzigd door MadJo80 op 04-04-2004 00:13 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

MadJo80 schreef op 04 april 2004 @ 00:11:
ze verdwijnen niet, tenzij je iets van tig keer de pagina ververst.. lijkt me ook niet erg handig voor het bandbreedtegebruik van Tweakers, denk je ook niet? (kosten de banners uiteindelijk meer, dan dat ze opleveren)
Heb hem sinds een dag of 2 denk ik 3 keer gehad en na 1 keer refreshen was hij alweer verdwenen.

Ja, hij is erg irritant maar zo is het wel snel op te lossen :)

• MadJo80
Ik heb daarnet een stuk of 7 keer moeten refreshen... je moet net geluk hebben dat je de juiste banner krijgt, en eigenlijk is zo'n close button gewoon netjes voor je bezoekers

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Waarom geef je niet gewoon antwoord op de doodsimpele vraag die je gesteld wordt?

Professioneel Hyves-weigeraar

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Overigens zou het wel prettig zijn dattie gewoon weg gaat met klikken oid ipv ctrl-f5 lijkt mij :)

DM!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

JHS schreef op 04 april 2004 @ 10:18:
Overigens zou het wel prettig zijn dattie gewoon weg gaat met klikken oid ipv ctrl-f5 lijkt mij :)
Hij zou er gewoon helemaal niet moet staan, en TS is de enige die er tot nu toe over klaagt dat hij echt over de tekst heen komt. Dit lijkt dus sterk op een verkeerd javascriptje aan zijn kant, vandaar dat hij een ctrl-f5 moet doen om daar de laatste versie van op te halen. Bij een gewone refresh gebeurt dat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter Tinus op 04-04-2004 10:24 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

@Wouter Tinus: ok :)

DM!

• MadJo80
ik kan t misschien verkeerd zien, maar Mayco heeft er zelfs een screenshot ervan.. (dus al 2 personen!)
probeer eens voor de gein maar een andere browser dan Microsoft's internetprut.... Wake up and smell the firefox coffee...

En voor jullie informatie ik HEB CTRL-F5 geprobeerd... zoals gezegd, ik loop me gek te refreshen!!!!!!
of kunnen jullie niet meer lezen?

En nee, geen slechte javascript aan mijn zijde... maar gewoon laksheid van jullie zijde...

Overigens is wat ik vroeg, nou echt zo moeilijk aan te passen? Het is gewoon netheid, als je de gebruiker in staat stelt om een banner als zo'n javascript banner weg te laten klikken, desnoods pas na 10 seconden... of dat hij na enige tijd gewoon verdwijnt, dat is honderd maal vriendelijker, dan gewoon mij de schuld geven en de thread NIET goed te lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door MadJo80 op 12-04-2004 21:27 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

MadJo80 schreef op 12 april 2004 @ 21:24:
ik kan t misschien verkeerd zien, maar Mayco heeft er zelfs een screenshot ervan.. probeer eens voor de gein maar een andere browser dan Microsoft's internetprut.... Wake up and smell the firefox coffee...
:O. Tweakers.net wordt ontwikkeld in FireFox.
En voor jullie informatie ik HEB CTRL-F5 geprobeerd... zoals gezegd, ik loop me gek te refreshen!!!!!!
of kunnen jullie niet meer lezen?
Refreshen is iets anders dan volledig refreshen.
En nee, geen slechte javascript aan mijn zijde... maar gewoon laksheid van jullie zijde...
Waar zijn de klachten van die 10.000 andere Mozilla/FireFox-gebruikers en crewleden dan? Als jij niet wil meewerken aan het vinden van het probleem dan kunnen we dit topic net zo goed op slot gooien.
Overigens is wat ik vroeg, nou echt zo moeilijk aan te passen? Het is gewoon netheid, als je de gebruiker in staat stelt om een banner als zo'n javascript banner weg te laten klikken, desnoods pas na 10 seconden... of dat hij na enige tijd gewoon verdwijnt, dat is honderd maal vriendelijker, dan gewoon mij de schuld geven en de thread NIET goed te lezen.
- Die banner hoort helemaal niet op die plek te staan, sterker nog, hij hoort helemaal niet op die pagina te staan (alleen op de FP horen die dingen voor te komen).
- Wij maken de banners niet en kunnen er dus ook geen sluitknoppen aan toevoegen. Wat ook helemaal niet nodig is aangezien hij normaal nergens overheen staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Wouter Tinus op 12-04-2004 21:37 ]

• s_de_hoog
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-en dat willen we hier dus niet zien, ga de algemene voorwaarden maar eens doorlezen-

[ Voor 132% gewijzigd door Wouter Tinus op 12-04-2004 21:42 ]

Waar gehackt wordt vallen spaanders

• jpwaag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34
nog zo'n grapje:
Afbeeldingslocatie: http://www.jpwaag.com/temp/reclame.png

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Ik heb vanwege jullie problemen eventjes mijn banners anagezet en ben vervolgens flink gaan refreshen enzo. Maar ik had geen problemen met de banners hoor!
Zowel in Internet Explorer als in Firebird.
Daarnaast probeert Tweakers.net echt er wel voor te zorgen dat de banners(een van hun primaire inkomstenbronnen) goed lopen. En netjes op hun plaats staan. 90% van de tijd is het daraom toch echt client-side.
Probeer dus ff die ctrl+F5 :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• MadJo80
Even vooraf mijn excuses, mocht ik wat aggressief over zijn gekomen, was niet mijn bedoeling.
Wouter Tinus schreef op 12 april 2004 @ 21:33:
[...]

Refreshen is iets anders dan volledig refreshen.
ok, dat weet ik ook wel, maar toen ik dat probleem voor mijn kiezen kreeg, heb ik afgewisseld. Zowel gewoon f5 als ctrl+f5... en dat gaf weinig verschil moet ik zeggen. Maar als ik t weer tegenkom, zal ik t zeker weer proberen.
Wouter Tinus schreef op 12 april 2004 @ 21:33:
[...]
Waar zijn de klachten van die 10.000 andere Mozilla/FireFox-gebruikers en crewleden dan? Als jij niet wil meewerken aan het vinden van het probleem dan kunnen we dit topic net zo goed op slot gooien.
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat het probleem aan mijn kant ligt, want ik heb niks aparts wat betreft javascript hier staan, zie niet in hoe je een andere javascript kan hebben dan anderen. Het enige waar het aan zou kunnen liggen is het feit dat ik vaak nightly's installeer. Maar het is alleen op Tweakers, ben het nog nergens anders tegengekomen.

overigens vraag ik me af, wat dan het illustere verschil is tussen ctrl+f5 en f5. Ik bedoel, bij beiden worden de banners gewisseld, dus zou dan ook dat javascript banner moeten verdwijnen in mijn ogen :-)

BTW, Ik kan t niet reproduceren als ik via een directe link op een van de nieuwsposts kom.
Ik snap ook niet precies waarom, en wanneer het optreedt, ik weet alleen dat t optreedt, en als het gebeurt, dat het moeilijk weg te krijgen is.

• Harm
  • Niet online
MadJo80 schreef op 13 april 2004 @ 23:06:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem aan mijn kant ligt, want ik heb niks aparts wat betreft javascript hier staan, zie niet in hoe je een andere javascript kan hebben dan anderen. Het enige waar het aan zou kunnen liggen is het feit dat ik vaak nightly's installeer. Maar het is alleen op Tweakers, ben het nog nergens anders tegengekomen.
Ik draai alleen maar nightlies van Firefox en ik heb het probleem niet, maar dat heeft een andere reden en die is dat ik geen Flash heb geïnstalleerd. Dus dat kun je ook altijd nog doen ;) . Scheelt je overigens op andere sites ook behoorlijk wat laadtijd en irritatie heb ik gemerkt :) . Als een site per se Flash nodig heeft, dan start ik IE wel even.
MadJo80 schreef op 13 april 2004 @ 23:06:
overigens vraag ik me af, wat dan het illustere verschil is tussen ctrl+f5 en f5. Ik bedoel, bij beiden worden de banners gewisseld, dus zou dan ook dat javascript banner moeten verdwijnen in mijn ogen :-)
Het verschil tussen F5 en Ctrl+F5 is dat bij de eerste alleen de pagina wordt ververst en de elementen in de browsercache gebruikt worden als die al aanwezig zijn. Ctrl+F5 zorgt ervoor dat ook die elementen verwijderd en opnieuw geladen worden. Dit betekent dus dat een eventueel oud stukje javascript vervangen wordt door de meest recente versie; en dat zou de oplossing kunnen zijn in dit geval.

• MadJo80
Harm schreef op 13 april 2004 @ 23:27:
Ik draai alleen maar nightlies van Firefox en ik heb het probleem niet, maar dat heeft een andere reden en die is dat ik geen Flash heb geïnstalleerd. Dus dat kun je ook altijd nog doen ;) . Scheelt je overigens op andere sites ook behoorlijk wat laadtijd en irritatie heb ik gemerkt :) . Als een site per se Flash nodig heeft, dan start ik IE wel even.
Tja dat vind ik eigenlijk geen oplossing, ik vind t al erg zat dat IE nodig is soms :-(
In principe zou het niet nodig moeten zijn. Je moet toch in je favoriete browser moeten kunnen browsen, zonder bij sommige sites te moeten overstappen naar IE (sommige mensen hebben die luxe niet, lees Linux gebruikers).
Ik schrijf ook veel websites aan, als ze me naar een pagina doorverwijzen waarop staat dat hun site niet werkt in een andere browser dan IE, of als gewoon pijnlijk duidelijk is dat de site niet goed werkt in een andere browser (zoals www.gamekings.tv).
Het verschil tussen F5 en Ctrl+F5 is dat bij de eerste alleen de pagina wordt ververst en de elementen in de browsercache gebruikt worden als die al aanwezig zijn. Ctrl+F5 zorgt ervoor dat ook die elementen verwijderd en opnieuw geladen worden. Dit betekent dus dat een eventueel oud stukje javascript vervangen wordt door de meest recente versie; en dat zou de oplossing kunnen zijn in dit geval.
hartelijk dank voor deze opheldering :-)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt me gewoon een probleem in jouw browserversie. Ik ben het een paar maanden geleden een keer tegengekomen in een officiële Firefox build. Het lijkt veroorzaakt te worden doordat de onzichtbare layer waarin de banners in eerste instantie worden geplaatst niet zichtbaar is. De banners worden vervolgens vanuit de onzichtbare layer gekopieerd naar de zichtbare layer als de betreffende onzichtbare layer inhoud heeft. Dit heeft allemaal tot doel om te voorkomen dat het ophalen van de WebAds banners een merkbare vertraging op het openen van de pagina's heeft.
Pagina: 1