Wie kan mij helpen, ik ben een beetje radeloos en ook gefrustreerd.
Als eerste het probleem:
Mijn ouderlijk huis heeft sinds vorige week donderdag geen internet meer 25-03-04. Het modem geeft netjes aan dat hij online is, maar ik kan niet pingen en geen pagina's opvragen. Er staat een com21 modem met een fixed IP waarvan ik alle instellingen heb nagelopen. Ik heb ook een andere NIC getest en een andere PC met een ander OS (Windows ME
).
Na alles nagetest te hebben begon het echte werk. Namelijk de helpdesk van chello bellen
. Dit heb ik op vrijdag 26-03 gedaan, heb netjes alle instellingen nagelopen met de helpdesk en deze concludeerde: "Het modem heeft wel een link, maar er kan geen data naar verzonden worden" De oorzaak hiervan kan zijn dat uw modem defect, of dat het in het kastje in de straat zit. A.S. dinsdag komt er een monteur langs.
Ik denk bijmezelf nou dat ging makkelijk.
Vandaag, geen monteur
. Dus weer bellen. Hele verhaaltje opnieuw nagelopen (mijn vader belde dit keer), maar nu zeiden u heeft een firewall draaien en de verbinding werd verbroken.
Dit vond ik niet echt fijn, vooral niet omdat ik geen firewall heb (nee, geen discussie hierover beginnen
).
Nou ik 's avonds zelf maar bellen en dat gesprek ging ongeveer op de volgende manier:
Na 10 minuten iemand aan de lijn. Weer alle instellingen nagelopen, antwoord: nee, meneer de verbinding is goed het ligt aan uw pc.
Ikke: maar ik heb het op 2 pc's getest met 2 verschillende OS'en
Helpdesk: Twijfelt u aan mijn deskundigheid.
Ikke: ????
Helpdesk: Ik doe dit werk al 5 jaar, en ik weet zeker dat het aan uw pc ligt.
Ikke: Stuur dan maar een monteur, dan weten we het zeker, en dan kan mijn pa weer internetten.
Helpdesk: Sorry, maar ik kan hiervoor geen monteur langsturen.
Ikke: En nu??
Helpdesk: Ik kan even uw modem nakijken, en kijken of ik uw NIC kan zien.
10 Minuten later.
Helpdesk: Sorry, maar ik kan uw NIC zien en uw modem funtioneerd goed. Dus het lig aan uw PC.
Ikke: Oké (begin nu pissig te worden) wat is mijn mac adress dan.
Helpdesk: Ja dan moet ik weer 5 trappen op.
Ikke: Suc6
Helpdesk: Nee, meneer dat ga ik echt niet doen geloof me nou maar
Ikke:
Kan ik dan per direct mijn abo opzeggen, want dit is geen stijl

Helpdesk: Ja, schriftelijk
Ikke: TUUT, TUUT, TUUT
Moraal van het verhaal: Nog geen internet, en ze willen me ook niet online helpen. Moet ik nu gewoon echt chello opzeggen, omdat ik storing heb. Ik heb 4 jaar goede ervaring gehad met chello. Maar dit vind ik echt schofterig.
Heeft nog iemand ideeen wat ik kan doen.
Als eerste het probleem:
Mijn ouderlijk huis heeft sinds vorige week donderdag geen internet meer 25-03-04. Het modem geeft netjes aan dat hij online is, maar ik kan niet pingen en geen pagina's opvragen. Er staat een com21 modem met een fixed IP waarvan ik alle instellingen heb nagelopen. Ik heb ook een andere NIC getest en een andere PC met een ander OS (Windows ME
Na alles nagetest te hebben begon het echte werk. Namelijk de helpdesk van chello bellen
Ik denk bijmezelf nou dat ging makkelijk.
Vandaag, geen monteur
Dit vond ik niet echt fijn, vooral niet omdat ik geen firewall heb (nee, geen discussie hierover beginnen
Nou ik 's avonds zelf maar bellen en dat gesprek ging ongeveer op de volgende manier:
Na 10 minuten iemand aan de lijn. Weer alle instellingen nagelopen, antwoord: nee, meneer de verbinding is goed het ligt aan uw pc.
Ikke: maar ik heb het op 2 pc's getest met 2 verschillende OS'en
Helpdesk: Twijfelt u aan mijn deskundigheid.
Ikke: ????
Helpdesk: Ik doe dit werk al 5 jaar, en ik weet zeker dat het aan uw pc ligt.
Ikke: Stuur dan maar een monteur, dan weten we het zeker, en dan kan mijn pa weer internetten.
Helpdesk: Sorry, maar ik kan hiervoor geen monteur langsturen.
Ikke: En nu??
Helpdesk: Ik kan even uw modem nakijken, en kijken of ik uw NIC kan zien.
10 Minuten later.
Helpdesk: Sorry, maar ik kan uw NIC zien en uw modem funtioneerd goed. Dus het lig aan uw PC.
Ikke: Oké (begin nu pissig te worden) wat is mijn mac adress dan.
Helpdesk: Ja dan moet ik weer 5 trappen op.
Ikke: Suc6
Helpdesk: Nee, meneer dat ga ik echt niet doen geloof me nou maar
Ikke:
Helpdesk: Ja, schriftelijk
Ikke: TUUT, TUUT, TUUT
Moraal van het verhaal: Nog geen internet, en ze willen me ook niet online helpen. Moet ik nu gewoon echt chello opzeggen, omdat ik storing heb. Ik heb 4 jaar goede ervaring gehad met chello. Maar dit vind ik echt schofterig.
Heeft nog iemand ideeen wat ik kan doen.