Geen verbinding met chello (Com21)

Pagina: 1
Acties:

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Wie kan mij helpen, ik ben een beetje radeloos en ook gefrustreerd.

Als eerste het probleem:

Mijn ouderlijk huis heeft sinds vorige week donderdag geen internet meer 25-03-04. Het modem geeft netjes aan dat hij online is, maar ik kan niet pingen en geen pagina's opvragen. Er staat een com21 modem met een fixed IP waarvan ik alle instellingen heb nagelopen. Ik heb ook een andere NIC getest en een andere PC met een ander OS (Windows ME :) ).

Na alles nagetest te hebben begon het echte werk. Namelijk de helpdesk van chello bellen :). Dit heb ik op vrijdag 26-03 gedaan, heb netjes alle instellingen nagelopen met de helpdesk en deze concludeerde: "Het modem heeft wel een link, maar er kan geen data naar verzonden worden" De oorzaak hiervan kan zijn dat uw modem defect, of dat het in het kastje in de straat zit. A.S. dinsdag komt er een monteur langs.
Ik denk bijmezelf nou dat ging makkelijk.

Vandaag, geen monteur :(. Dus weer bellen. Hele verhaaltje opnieuw nagelopen (mijn vader belde dit keer), maar nu zeiden u heeft een firewall draaien en de verbinding werd verbroken.

Dit vond ik niet echt fijn, vooral niet omdat ik geen firewall heb (nee, geen discussie hierover beginnen ;) ).

Nou ik 's avonds zelf maar bellen en dat gesprek ging ongeveer op de volgende manier:
Na 10 minuten iemand aan de lijn. Weer alle instellingen nagelopen, antwoord: nee, meneer de verbinding is goed het ligt aan uw pc.

Ikke: maar ik heb het op 2 pc's getest met 2 verschillende OS'en

Helpdesk: Twijfelt u aan mijn deskundigheid.

Ikke: ???? :?

Helpdesk: Ik doe dit werk al 5 jaar, en ik weet zeker dat het aan uw pc ligt.

Ikke: Stuur dan maar een monteur, dan weten we het zeker, en dan kan mijn pa weer internetten.

Helpdesk: Sorry, maar ik kan hiervoor geen monteur langsturen.

Ikke: En nu??

Helpdesk: Ik kan even uw modem nakijken, en kijken of ik uw NIC kan zien.

10 Minuten later.

Helpdesk: Sorry, maar ik kan uw NIC zien en uw modem funtioneerd goed. Dus het lig aan uw PC.

Ikke: Oké (begin nu pissig te worden) wat is mijn mac adress dan.

Helpdesk: Ja dan moet ik weer 5 trappen op.

Ikke: Suc6 :+

Helpdesk: Nee, meneer dat ga ik echt niet doen geloof me nou maar

Ikke: :( :( :( Kan ik dan per direct mijn abo opzeggen, want dit is geen stijl :( :( :(

Helpdesk: Ja, schriftelijk

Ikke: TUUT, TUUT, TUUT

Moraal van het verhaal: Nog geen internet, en ze willen me ook niet online helpen. Moet ik nu gewoon echt chello opzeggen, omdat ik storing heb. Ik heb 4 jaar goede ervaring gehad met chello. Maar dit vind ik echt schofterig.

Heeft nog iemand ideeen wat ik kan doen.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

--HYPER--392

Powered by Fiat

heb je al eens geprobeerd om je kabelmodem te resetten? dus ff een poosje uitzetten

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ja geprobeerd, maar hielp niks.
Vandaag nog effe nieuwe laptop van de zaak meegenomen om te testen. Weer niks.

Toen toch nog maar 1 keer gebeld. En nu werdt ik vriendelijk en goed geholpen. Er is nu voor morgen een afspraak gemaakt met de monteur, Laten we het hopen :)

Ik hou iedereen dir al gereageerd heeft op de hoogt :)

Verwijderd

probeer eens een andere kabel vanaf de modem naar de comp. Als jij niet kan pingen moet het dat zijn denk ik ook al zegt die chello pony dat ie je nic kan zien. Van dat volk moet je toch niets gelove.

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:15
Mijn situatie is identiek, zie Geen internetverbinding (Chello)

Al enig idee waar het aan kan liggen?

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:30:
probeer eens een andere kabel vanaf de modem naar de comp. Als jij niet kan pingen moet het dat zijn denk ik ook al zegt die chello pony dat ie je nic kan zien. Van dat volk moet je toch niets gelove.
Ik heb ook een andere kabel geprobeerd, toen ik met een nieuwe laptop in de meterkast stond ( best krap :) )

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:57
klinkt raar.... maar netwerk kaart in ander PCI slot

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
mitalp schreef op 31 maart 2004 @ 20:11:
Mijn situatie is identiek, zie Geen internetverbinding (Chello)

Al enig idee waar het aan kan liggen?
In welk gebied woon je (ik in gemeente rheden, bij arnhem.)

Zoals je in je eigen topic zei. "waarschijnlijk komt het door de snelheidsverhoging". Dat dacht ik ook, maar de medewerker van de helpdesk (de vriendelijke :) ) zei dat het hier niet aan kon liggen, omdat com21 modem's ongevoelig zijn voor de snelheidsverhoging. Ook zou mijn com21 vervangen moeten worden om van de nieuwe snelheid te genieten.

En over die kosten van de monteur, dat hebben ze mij niet gemeld. Maar ik weet zeker dat het aan chello ligt en dan ga ik niet dokken :). Als ik zelf iets over het hoofd heb gezien uiteraard wel

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
wouter37 schreef op 31 maart 2004 @ 22:37:
Denk niet dat het hier aan licht aangezien hij het al op twee verschillende comp. en een laptop heeft getest.

BTW heb je wel de netwerkkaart/usbkaart van chello gebruikt? daar staat namelijk die MAC code in en als de modem die niet herkent heb je wienig kans op interent.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
com21 modem gebruikt hij, dan kan je gewoon een andere nic gebruiken (ik tenminste wel!!)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
wouter37 schreef op 31 maart 2004 @ 22:37:
Ik heb 2pc's en een laptop geprobeerd. En mijn server heeft maar 1 slot :)

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjod schreef op 30 maart 2004 @ 23:33:
Heeft nog iemand ideeen wat ik kan doen.
Een aangetekend schrijven richting UPC waarin je ze in gebreken stelt en uitlegt dat je geen andere mogelijkheid ziet dan het abonnement per direct te beëindigen. Nu heb je grote kans dat ze je een paar dagen later opbellen om het probleem alsnog op te lossen. Als je verstandig bent ga je daar niet op in, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Je bent er nu denk toch wel achter gekomen dat ze jou als klant niet echt waarderen.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
epias schreef op 31 maart 2004 @ 23:17:
[...]
Een aangetekend schrijven richting UPC waarin je ze in gebreken stelt en uitlegt dat je geen andere mogelijkheid ziet dan het abonnement per direct te beëindigen. Nu heb je grote kans dat ze je een paar dagen later opbellen om het probleem alsnog op te lossen. Als je verstandig bent ga je daar niet op in, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Je bent er nu denk toch wel achter gekomen dat ze jou als klant niet echt waarderen.
Je hebt helemaal gelijk, alleen het probleem is dat er geen ADSL verkrijgbaar is op mijn ouders postcode gebied. Hierdoor ben je automatisch overgeleverd aan Chello als je veel internet.

Ik hoop dat er morgen echt iemand langs komt en het probleem oplost, hoeft niet eens perse gelijk als het maar opgelost wordt.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
PASware schreef op 31 maart 2004 @ 22:48:
com21 modem gebruikt hij, dan kan je gewoon een andere nic gebruiken (ik tenminste wel!!)
Ik ook gelukkig :)

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je wel pingen naar de gateway?
Kun je wel pingen naar websites?
Kun je wel pingen naar IP-adressen? (bijvoorbeeld 213.239.154.35, van tweakers.net)
Kom je wel op bijvoorbeeld tweakers.net als je dat IP-adres in je browser invult?

[ Voor 79% gewijzigd door Bergen op 01-04-2004 02:49 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 02:00

lordsnow

I know nothing

Router uit- en weer aangezet?

• mitalp
Aangezien het probleem identiek is, hier een copy van het draadje dat ik geopend had:

-------------------------------------------

Sinds 2 dagen heb ik geen internetverbinding meer. Situtatie is als volgt:

- Chello classic
- COM21 modem
- Onboard ethernetkaart
- Windows xp home

Chello helpdesk geeft aan dat alles 'normaal' is, men kan zowel het modem als mijn netwerkkaart 'zien'. Tcp/Ip instellingen zijn correct. Voor de zekerheid alle protocollen verwijderd en opnieuw ingesteld.

Modem lampjes branden zoals het hoort, eerste 2 (power en chello verbinding) groen, en de laatste (link) eveens groen. 3e en 4e lampje knipperen af en toe, (upload en download).

Ik heb het modem al een aantal malen uit en aan gezet (na +- 5 minuten) en alle kabels gecontrolleerd.

Het ethernetkaartje geeft GEEN groen ledje, alleen een knipperend oranje led. Nu heb ik er ook een ander netwerkkaartje ingestopt (sitecom prul, werkt 100%) maar ook dit geeft geen internetverbinding. Op dit kaartje knippert het LNK ledje continu groen, FD ledje blijft uit (weet niet of dat zo hoort?).

Voor de zekerheid Zonealarm en Mc affee gedeinstalled, verder lijken er geen prog's actief die hier iets mee te maken kunnen hebben
.... ik heb geen idee wat er nog mis kan zijn. (Evenmin als de chello-helpdesk)

----------------------------------------------

Betreft overigens gemeente Nijmegen

Update: er is een ding dat me wel is opgevallen; sinds ik geen verbinding meer heb, heb ik al regelmatig een Mcafee melding gekregen:

Mcafee Winsock Filter, instellingen zijn gewijzigd, start uw pc opieuw op.....

Zoals aangegeven heb ik Mcafee volledig verwijderd (de-install) maar dit blijft blijkbaar achter.

[ Voor 15% gewijzigd door mitalp op 01-04-2004 09:23 ]

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik kan niet pingen. Ik krijg steeds time out.

En een router heb ik helaas niet :)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:40

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Win ME hoef je niet te proberen daar zit een bug in.
En chello ondersteunt de verbinding tot de modem, als die online komt is hun werk klaar want de modem heeft een internet verbinding. Het is dus echt je eigen probleem, wat je ook bij hoog en laag wilt gaan proberen. Het enige wat mogelijk is, is dat er een probleem is met de IP range dat die ergens anders word misbruikt, dat kan namelijk voorkomen.

Verwijderd

Ik heb toevallig gisteren ook contact gehad met de helpdesk van Chello omdat ik geen internet verbinding kon krijgen met mijn nieuwe Motorola Surfboard modem. Uiteindelijk bleek de oplossing te liggen in de instellingen van mijn netwerkkaart. Om de een of andere duistere reden bleek de automatische instellingen bij "Verbindingssnelheid & Duplex" het probleem te zijn. Na deze van automatisch op 10mbps / half-duplex te hebben gezet was het probleem opgelost. De nieuwere netwerkkaarten zijn allemaal 100mbps en als de instelling op automatisch staat dan zal hij altijd op 100mbps willen draaien.

Dit kun je bewerkstelligen door de volgende stappen te doorlopen:

Configuratiescherm > netwerk > eigenschappen van de LAN verbinding > configureren > geavanceerd > verbindingssnelheid & duplex > 10mbps / half-duplex

Ik zou zeggen probeer het eens. Niet geschoten is altijd mis. Succes in elk geval :)

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Brand het meest rechter lampje wel? de Link indicator?

• mitalp
Op mijn com21 brandt de link indicator continu groen (ok dus).

@Armageddon2000 Het is ook niet mijn bedoeling om hier een zeur / beschuldiging topic t.a.v. Chello van te maken. Ik wil alleen niets uitsluiten, en daarom ook geen defect aan de kant van Chello.

@Liberation; Ik weet dat mijn instelling ook op auto staat (heeft daar ook 5 jaar op gestaan zonder probs) Vanavond toch eens op 10mbps / half-duplex zetten...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

De enige manier om ze langs te laten komen is te zorgen dat je modem echt niet meer werkt. Dus als je nou eens je stekker eruithaalt (voeding) en dan nog eens gaat bellen!. Dan komen ze vanzelf langs met een nieuw modem.

Money for nothin' and your chicks for free

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

soz zo bedoelde ik et ook niet hoor, maar ik bedoel als je modem online komt, heeft die internet, et enige wat je modem doet:

[ff simplistisch]

Coax kant ---> verbinden met internet
10BaseT kant----> - internet omzetten naar LAN
- indien er een arp filter aan staat kan alleen het opgegeven IP
verbinding maken met het internet

als de lampjes dus groen zijn is de coax kant online en heeft verbinding met internet, je link brand dus je 10BaseT is ook niet naar zn grootje.
En als ik et dan zo beredeneer zijn we dan uitgekomen bij de computer.
Ik hoop dat je et met me eens bent, zo niet, naja dan ist jammer want ze helpen niet omdat het probleem Logisch gezien bij jouw ligt

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 01 april 2004 @ 13:34:
soz zo bedoelde ik et ook niet hoor, maar ik bedoel als je modem online komt, heeft die internet, et enige wat je modem doet:

[ff simplistisch]

Coax kant ---> verbinden met internet
10BaseT kant----> - internet omzetten naar LAN
- indien er een arp filter aan staat kan alleen het opgegeven IP
verbinding maken met het internet

als de lampjes dus groen zijn is de coax kant online en heeft verbinding met internet, je link brand dus je 10BaseT is ook niet naar zn grootje.
En als ik et dan zo beredeneer zijn we dan uitgekomen bij de computer.
Ik hoop dat je et met me eens bent, zo niet, naja dan ist jammer want ze helpen niet omdat het probleem Logisch gezien bij jouw ligt
Ik heb het op 2 pc's geprobeerd en op 1 gloednieuwe laptop van de zaak. Dus ik weet gewoon 100% zeker dat het niet aan mijn thuisnetwerk of pc ligt.

Ik ben het met je eens dat het modem alleen een signaal verzorgt, en je zou inderdaad zeggen dat als dat signaal in orde is de verbinding goed moet zijn, Tenzij je natuurlijk packet loss hebt (ik denk dat dit de oorzaak is).

Com21 modems zijn ook niet mac gebonden.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Chello is net langs geweest. Het modem was defect, deze is vervangen voor een motorola :) .

Het sufen gaat nu een stuk sneller

• mitalp
Sjod, jouw modem gaf dus wel aan dat alles correct was, 1+2e lampje groen + laatste (link)?

• mitalp
Hoe is het mogelijk dat wanneer ik met Ethereal snif, ik wel enorme hoeveelheden ARP verkeer voorbij zie komen... Dat betekent toch minimaal dat er een Internet verbinding is?

Ik snap hier helemaal niets meer van.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik kreeg ook gewoon link, en er vloeide data over de lijn. Er zat alleen een probleem met de ethernet poort op de com21 modem. En dat kunnen ze niet zien bij chello.

Komt vaker voor zei de monteur

[ Voor 13% gewijzigd door Sjod op 01-04-2004 23:04 ]

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, je hebt blijkbaar wel een verbinding. Je modem is online en er gaat verkeer over de lijn.

Weet je 10000000% zeker dat je alles goed hebt ingesteld? Niet perongeluk een verkeerd IP-adres, gateway of subnetmasker? :?

• mitalp
100% zeker

Alhoewel ik de instellingen wel uit mijn hoofd ken, heb ik toch alles stap voor stap doorgenomen met een Chello handleiding erbij. Alles staat zoals het hoort.

Als ik dus een scan doe, zie ik alles voorbijkomen UDP, TCP, ARP verkeer. Maar aan de opmerking van Sjod te zien zegt dat niet zoveel..

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik zou gewoon chello bellen, netjes doen wat hun zeggen. dan zullen ze waarschijnlijk zeggen dat je een schone installatie moet doen, dat doe je dan (of zogenaamd). Volgende dag weer bellen, weer verhaal uitleggen en alle insetlligne nalopen en waarschijnlijk sturen ze naar een paar keer een monteur lands :).

Heb je er trouwens al een andere pc aangehangen, dan weet je het namelijk pas echt 100% zeker

• mitalp
Een andere pc heb ik niet. Verder heb ik alles wel zo'n beetje geprobeert, inc schone install. Dus dat wordt inderdaad een chello-monteur.

Het vervelende is, dat ik een utp kabel heb liggen van meer dan 30 meter. (Qua performance is dat nooit een probleem geweest.) Die kabel loopt dwars door het restaurant dat onder mij zit (over plafonds, en zelfs achter nieuw gemetselde muren langs) en verdwijnt daar de kelder in waar mijn com21 tussen de bierfusten hangt. (Wel schade en stof vrij).

Ik kan dus niet even snel testen of mijn kabel nog 100% werkt, 'k heb geen laptop. Wel kan ik zoals eerder aangegeven zien dat wanneer ik met ethereal snif, er nog bergen arp en tcp verkeer voorbij komen. Ergo er is nog een verbinding naar buiten?

• mitalp
Update:

vandaag voor de 5e keer contact gehad met de chello helpdesk:
"Sorry meneer, ik zie dat een collega een verkeerde instelling heeft toegepast. In plaats van de Subnet Mask heeft hij de IP mask ...bla bla bla"

Kortom: het werkt weer, en ik heb voor noppes een nieuwe netwerkkaart aangeschaft, een clean install gedaan, nieuwe rj45 stekkers aan m'n kabel gehangen en 15 euro inbel-internetten betaald.

Het goede nieuws: de snelheid is verhoogd.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
mitalp schreef op 06 april 2004 @ 21:14:

Het goede nieuws: de snelheid is verhoogd.
Das toch goed nieuws, bij mij helaas nog niet

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-05 07:44
Ik had hier hetzelfde probleem met een of ander motorola modem.
de DNS servers werkte niet meer. heb andere ingesteld en toen werkte wel alles weer.

(toch fijn een DNS checkup op je eigen website, hierdoor kon toch internetten op ip adressen en zo zoeken naar andere dns instellingen via google)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 09:42:
Ik heb toevallig gisteren ook contact gehad met de helpdesk van Chello omdat ik geen internet verbinding kon krijgen met mijn nieuwe Motorola Surfboard modem. Uiteindelijk bleek de oplossing te liggen in de instellingen van mijn netwerkkaart. Om de een of andere duistere reden bleek de automatische instellingen bij "Verbindingssnelheid & Duplex" het probleem te zijn. Na deze van automatisch op 10mbps / half-duplex te hebben gezet was het probleem opgelost. De nieuwere netwerkkaarten zijn allemaal 100mbps en als de instelling op automatisch staat dan zal hij altijd op 100mbps willen draaien.

Dit kun je bewerkstelligen door de volgende stappen te doorlopen:

Configuratiescherm > netwerk > eigenschappen van de LAN verbinding > configureren > geavanceerd > verbindingssnelheid & duplex > 10mbps / half-duplex

Ik zou zeggen probeer het eens. Niet geschoten is altijd mis. Succes in elk geval :)
Hey thx voor deze oplossing man!! Ik had last van trage internet!! Bij mij stond ie netwerkaark ook op 100mbit .. op 10mbit half duplex .. nu gaat ie weer als een trein nog sneller dan eerst zelfs _/-\o_
Pagina: 1