Middel om spam te verminderen legaal?

Pagina: 1
Acties:

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik had laatst gelezen ergens dat veel spam word verstuurd door computers waar een virus/trojan/worm op staat en deze dus misbruikt word door hackers.
Nou vraag ik me af, stel je krijgt een spam mailtje, en je kijkt wat het ip adres is van de computer die het verstuurde.
Je gaat deze computer scannen op mogelijke exploits/virussen weet ik wat, en deze ga je exploiten om de computer te laten stoppen met spammen.
In mijn opzich ben je dan best goed bezig, alleen is dit legaal? weet iemand dit?

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09
Dat is absoluut illigaal!

Als je een inbreker vermoord zodat ie dan stopt met inbreken, dan is dat toch ook illigaal?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wanneer je zelf gebruik gaat maken van welk soort exploit dan ook, dan verschaf je jezelf op oneigenlijke wijze toegang tot dat systeem, hetgeen in principe niet legaal is. Alleen, de kans dat iemand 't überhaupt ontdekt wanneer jij slechts een simpele shutdown-opdracht geeft is natuurlijk minimaal, zeker omdat het systemen betreft die al slecht worden gemonitored (anders zouden ze immers geen spam relayen).

Overigens, meestal wordt er geen gebruik gemaakt van met worms e.d. geïnfecteerde PC's, maar simpelweg van open-relays (slecht geconfigureerde mailservers).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR