Toon posts:

Maxdata Pro 8000X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al geruime tijd op zoek naar een laptop dat voldoet aan de volgende eisen:

- Centrino 1,6Ghz
- 14" of 15" met 1400*1050 24bit colors
- XPpro

Uit de zoektocht kwamen een aantal laptops naar voren. Ik zet ze ff snel op een rijtje voordat ik tot mijn vraag kom.

1. Acer TravelMate 803LCi
+ goedkoop
+ bluetooth
- geen Gbit ethernet
- veel problemen met het ding op o.a. dit forum
- maar 1 jaar garantie

2. Asus M6000N
+ Gbit ethernet
+ 2 jaar garantie
- Widescreen(WXGA)
- geen bluetooth

3.HP Compaq nx7010
+ redelijk design
+ goede naam Compaq notebooks
+ bluetooth
+ prijs
- Widescreen(WXGA)
- trager (1,4)

4. Maxdata Pro 8000X
+ prijs ongeveer gelijk aan Acer Travel 803
+ 3 jaar garantie
+ cardreader (eigenlijk geen echte pre maar goed)
- geen bluetooth

De reden dat ik een centrino wil is dat hij geruisloos moet werken, niet warm wordt en vooral licht en zo klein(lees: dun) mogelijk moet zijn.
Scherm met SXGA resolutie: 1400*1050= 1470000px tegenover WXGA 1280*800=1024000. Bijna 50% meer pixels.

In PC Magazine van april (2004) wordt de Asus M600N als beste koop aangewezen. De hele test is echter totaal niet echt transparant. Dit kom o.a. naar voren in de benoeming van een "beste product". Uit de line-up komt voor mij niet echt naar voren waarom de Maxdata nou het beste product is.

Mijn vraag is nu: heeft iemand ervaring met dit apparaat? (Maxdata Pro 8000X)
en if so, wat raadt je me aan? Toch maar een rammelende maar (over)complete Acer?

Op http://www.xonio.com/foru...e=2&bwsortorder=ascending staat een duits forum met allerlei dingen in het duits over de Maxdata maar zover gaat mijn talenknobbel helaas niet.

Plaatje van het apparaat met Linux (googled) http://leitner.dhs.org/maxdata_notebook/images/notebook.jpg Meer foto's zijn meer dan welkom ;-)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
Kijk eens naar de Dell 510 m ([rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 510M[/rml]).

Intel Pentium M (Centrino) tot maximaal 1.70 GHz

Monitor:
14,1-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren
15-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren
15-inch TFT SXGA+ maximaal 1400 x 1050, 16,8 miljoen kleuren

Dell is vaak wat duurder, maar dan heb je wel de mogelijkheid van 3 y next bussniss day onsite. Of 3 jaar pickupandreturn. Of Een van de 40 andere mogelijkheiden :X

Dunne nette en vooral lichte nootbook. De koeler heb ik de afgelopen 2 dagen niet gehoord, en enkel als ik mijn hoofd op het toetsenbord leg hoor ik heel zachtjes de hdd zijn rondjes draaien.

Nadeel: 4200 rpm hdd, intel extreme grapics, dus voor extreme game wat minder.

Acer zelf ben ik geen liefhebber van, maar dat is aan jou de keuze :)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 15:00
Ik vind persoonlijk dat een laptop niet geschikt is voor gamen. Daar kan je beter een pc of console voor aanschaffen. En het nadeel van de laptops met brute kracht is dat ze groot, zwaar en niet zo zuinig met de batterij zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 31 maart 2004 @ 11:37:
Kijk eens naar de Dell 510 m ([rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 510M[/rml]).

Intel Pentium M (Centrino) tot maximaal 1.70 GHz

Monitor:
14,1-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren
15-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren
15-inch TFT SXGA+ maximaal 1400 x 1050, 16,8 miljoen kleuren

Dell is vaak wat duurder, maar dan heb je wel de mogelijkheid van 3 y next bussniss day onsite. Of 3 jaar pickupandreturn. Of Een van de 40 andere mogelijkheiden :X

Dunne nette en vooral lichte nootbook. De koeler heb ik de afgelopen 2 dagen niet gehoord, en enkel als ik mijn hoofd op het toetsenbord leg hoor ik heel zachtjes de hdd zijn rondjes draaien.

Nadeel: 4200 rpm hdd, intel extreme grapics, dus voor extreme game wat minder.

Acer zelf ben ik geen liefhebber van, maar dat is aan jou de keuze :)
Die 510M biedt idd een hoop waar voor zijn geld. Ik vind het wel jammer dat er zo'n ingebouwde videokaart inzit die een stuk van je geheugen opeet. Daarnaast ben ik zelf niet zo'n fan van het design van Dell(blauwe stukken vooral) maar dat is natuurlijk een beetje subjectief.

Ik koop het ding overigens niet om te gamen maar om op te designen (internetten, webdesignen, photos-en etc.)

Weet iemand in Amsterdam een plek waar veel laptops geshowcased staan? Dat je ze ff kunt aanraken zeg maar ;-) (Raf ben ik al geweest, daar hadden ze voornamelijk van volledig over-priced Sony en Toshiba laptops)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 15:00
Hebben ze daar niet een mediamarkt in Amsterdam? (zelfs in friesland hebben er eentje dus het moest haast wel :D) Daar staan ook wel wat laptops. Maar Dell laptops zijn niet in winkels te verkrijgen (dacht ik). Dus die kan je niet aanraken.

Videokaart die wat van je geheugen opeet is opzich niet zo handig, maar meestal kan je die ook wel op 32mb zetten (in de bios), dat scheelt je dan weer wat :) En op 512ram kan je wel een beetje missen. En anders moet je extra geheugen plaatsen, maar dat is bij dell redelijk prijzig.