Dit topic is afgesplitst vanuit Is intelligentie de ondergang van goedhartigheid? omdat die discussie vervuild dreigde te raken met een discussie over geloof. Voor sommigen is hun geloof een essentieel onderdeel van dit soort discussies, voor anderen niet, en opdat de andere draad niet verzandt in eindeloze strijd op de vierkante millimeter is het geloofs-aspect afgesplitst.
BELANGRIJK
Overigens is het niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een onnavolgbare discussie op basis van drogredenen. Daarom wil ik alle posters erop wijzen dat ik dit topic vanwege de flamegevoeligheid van het onderwerp en het feit dat er in de eerste posts niet heel veel richting aan gegeven is, tot een ZERO-TOLERANCE topic heb gemaakt. Dit wil zeggen dat er extra eisen aan de argumentatie, onderbouwing en correctheid jegens discussiegenoten gesteld worden. Tegen generalisaties, veroordelingen van anderen op basis van (on)geloof, en eindeloos gedraai in cirkelredenaties zal opgetreden worden. Heb je het idee dat je post niet helemaal aan de eisen voldoet, post dan maar liever niet en lees je post nog eens goed na.
Verder veel plezier met deze discussie
BELANGRIJK
Overigens is het niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een onnavolgbare discussie op basis van drogredenen. Daarom wil ik alle posters erop wijzen dat ik dit topic vanwege de flamegevoeligheid van het onderwerp en het feit dat er in de eerste posts niet heel veel richting aan gegeven is, tot een ZERO-TOLERANCE topic heb gemaakt. Dit wil zeggen dat er extra eisen aan de argumentatie, onderbouwing en correctheid jegens discussiegenoten gesteld worden. Tegen generalisaties, veroordelingen van anderen op basis van (on)geloof, en eindeloos gedraai in cirkelredenaties zal opgetreden worden. Heb je het idee dat je post niet helemaal aan de eisen voldoet, post dan maar liever niet en lees je post nog eens goed na.
Verder veel plezier met deze discussie
Christenzijn heeft er WEL mee te maken, in MIJN geval wel. Er zit een levensstijl aan verbonden wat weer direct betrekking heeft op de stellingChristiaan schreef op 29 maart 2004 @ 23:59:
Modwire; ik heb je reply getrashed om dat de zin in de post van Petrus waar je (terecht) over viel verwijderd is. Even voor de duidelijkheid; deze discussie gaat over intelligentie en goedhartigheid, niet over God of over christen-zijn. Reserveer dat soort dingen maar voor de threads waar het thuishoort - anders start hier straks ook een geloofsdiscussie.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 23:16 ]