Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Casema via Motorola en Sitedom 202 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Peoples,

Net bij een vriend geweest die na een upgrade van casema niet meer via zijn router kan internetten (direct werkt wel, na helpdeskhulp). Heb gezien dat het modem nu dhcp server is. Utp in pc en modem en hoppa! Maar via de router ho maar... die denk nog aan de oude L2TP praktijken...

Weten jullie wat (en hoe) ik de sitecom 202 router goed instel voor deze verbinding?

>> Modem (geeft ip 81.xx.xx.xxx / subnet 255.255.255.254)
>> pc direct erin
>> ALLES WERKT

>> PC direct in router (192.168.0.1)
>> router deelt IP uit in de 192.168.0.xxx reeks
>> modem erbij in de WAN poort ---> IP CONFLICT....

Heel raar allemaal.... iemand?
Het is overigens een Motorola Eurodocsis modem.

Alvast bedankt! OOPMAN.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:02:
Peoples,

Net bij een vriend geweest die na een upgrade van casema niet meer via zijn router kan internetten (direct werkt wel, na helpdeskhulp). Heb gezien dat het modem nu dhcp server is. Utp in pc en modem en hoppa! Maar via de router ho maar... die denk nog aan de oude L2TP praktijken...

Weten jullie wat (en hoe) ik de sitecom 202 router goed instel voor deze verbinding?

>> Modem (geeft ip 81.xx.xx.xxx / subnet 255.255.255.254)
>> pc direct erin
>> ALLES WERKT

>> PC direct in router (192.168.0.1)
>> router deelt IP uit in de 192.168.0.xxx reeks
>> modem erbij in de WAN poort ---> IP CONFLICT....

Heel raar allemaal.... iemand?
Het is overigens een Motorola Eurodocsis modem.

Alvast bedankt! OOPMAN.
Heb je de setup van de router opnieuw uitgevoerd, om deze opnieuw in te stellen ?

En probeer anders een ander ip-reeks in je router te zetten bijvoorbeeld 10.0.0.1 tot 255 of zoiets

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de setup inderdaad doorlopen, maar kan niet helemaal helder krijgen welke settings ik moet kiezen in de router om hem te laten begrijpen dat het motorola modem nu anders werkt. De router los deelt nu al ip's uit aan de clients (in de 192.168.0.x reek)....

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:23
Je moet het ook niet wijzigen aan de client kant, maar aan de WAN kant :)

Je moet de wizard voor de internet verbinding opnieuw doorlopen en aangeven dat hij een IP via DHCP moet krijgen. Evt. moet je nog andere gegevens aanpassen.
Kan zijn dat het IP doorgeven gelimiteerd is tot 1 MAC adres, dan moet je voor de router het MAC van de PC die er wel op kan invullen.

let the past be the past.

Verwijderd

Kijk anders op www.sitecom.com, hierop staat een handleiding voor het instellen van de DC202 in samenwerking met Casema.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik heb iets gevonden bij sitecom... nu maar hopen dat het vanavond gaat lukken. Het komt er op neer dat de router omgeschakelt moet worden van L2TP naar DHCP.... ben benieuwd!

Bedankt voor de tips!

Verwijderd

Topicstarter
De site van sitecom heeft me inderdaad geholpen! Werkt prima nu!

Verwijderd

Heb je de snelheid in je router veranderd van Auto naar 10mbps / Half-duplex?
Pagina: 1