Toon posts:

Nieuwe Externe HD (160Gb) i.c.m. Oude PC met oude BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

ik ben van plan om een externe HD van 160Gb te halen, die ik wil gebruiken om de gegevens van de harde schijven die in mijn PC zitten te backuppen. De HD's zijn respectievelijk 120Gb & 40 Gb groot en mijn PC is van 1998.

Van wat ik heb begrepen zal mijn PC harde schijven een maximale opslagcapaciteit toekennen van 128Gb door de verouderde bios. Dus wanneer ik een HD van 160Gb in mijn PC zet, zal hij maar 128GB aangeven.

Mijn vraag is: geldt dit ook voor externe HD's? Stel ik heb op een andere (nieuwere) PC de HD geformatteerd (en dus 160Gb tot mijn beschikking heb) en ik vervolgens deze geformatteerde externe HD op mijn eigen PC aansluit..... wat gebeurt er dan....?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

externe hdds hebben uiteraard niets te maken met je interne controller. Het gebeurd immers via USB of firewire.
Dus het hangt volledig af van de controller die in de hdd behuizing zit. Je kunt ervanuit gaan dat die wel gewoon de volledige 160GB ziet en hem dus ook kunt gebruiken.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

Move Overige Hardware >> Opslagmedia en I/O Controllers :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik denk ook dat je gewoon via je usb of firewire de disk eraan hangt en gewoon de volledige 160gb zult zien.

Mocht je geen usb op je moederbord hebben ( wat ik niet verwacht hoor )
Dan kan je altijd nog een firewire/usb PCI kaartje kopen om alsnog je disk te benaderen :)

Veel succes

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

PC van 1998, dus geen USB 2 of Firewire.... Als je die HD aansluit op USB (v1.x), wens ik je veel geduld toe.......

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Geen zorgen jongens, ik heb al een firewire-kaartje in m'n PC :)

In ieder geval bedankt voor de geruststelling dat het allemaal wel gaat werken! _/-\o_
Pagina: 1