Mobo / Cpu dood?

Pagina: 1
Acties:

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 11:47
Gister mn systeem van mn slaapkamer naar de woonkamer gehaald, aangesloten en geen beeld meer :'(

Krijg wel de melding op het beeld dat de monitor het doet maar dat de kabels misschien niet aangesloten zijn (het standaard verhaal als je de monitor aanzet en de pc niet).
Alle ventilatoren op mn mobo en op de geforce draaien gewoon en ik hoor de hd aanslingeren (weet niet of hij ook daadwerkelijk windows opstart).

Ik heb het volgende al geprobeerd zonder resultaat:
- Geforce aandrukken in agp slot (misschien losgeraakt)
- Systeem gestript en alleen geheugen, cpu en geforce laten zitten
- PCI grafisch kaartje geprobeerd, geforce eruit (misschien agp stuk)
- Ander geheugen erin
- Systeem zonder geheugen aangezet, hoorde niks geen waarschuwings gepiep
- Monitor getest op ander systeem
- Andere Geforce erin die zekerweten werkt

Systeem specs:
Mobo Asus A7v133
Geforce 8420 64mb
512mb sdram
amd athlon thunderbird 1200

Iemand tips of iets wat ik nog kan proberen? _/-\o_

Want als mn mobo of cpu idd overleden zijn moet ik ook nieuw geheugen etc halen omdat dit niet het nieuwste moederbord is..

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
Al je CPU getest, misschien een tik gehad en wat afgebroken ofzo, mag graag :P

Anders moederbord stuk, dat is mijnes ook zomaar gegaan :(

[ Voor 10% gewijzigd door the-hell op 30-03-2004 22:50 . Reden: beetje verkeerd gelezen :) ]

• xAndyx
Is er nog een andere manier om mn cpu te testen dan in een ander systeem prikken?
Want ik heb niet nog een systeem waar ik mn athlon ff in kan prikken ;)

Cpu doormeten kwa weerstand bijv??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek je mem er eens uit en start dan eens op.
Als je hem dan hoort beepen is de kans aanwezig dat je plank nog gewoon werkt. Doet die dat niet dan is hij hoogstwaarschijnlijk dood.

nog mooier in dit geval is om er even een debugger in te drukken.
xAndyx schreef op 30 maart 2004 @ 22:56:
Is er nog een andere manier om mn cpu te testen dan in een ander systeem prikken?
Want ik heb niet nog een systeem waar ik mn athlon ff in kan prikken ;)

Cpu doormeten kwa weerstand bijv??
Nee, cpu is niet zomaar door te weten. Dit omdat het niet een eenvoudig ding is met een paar weerstandjes tussen de pinnetejs

[ Voor 46% gewijzigd door TERW_DAN op 30-03-2004 22:58 ]

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:21
Als ie zonder geheugen niet piept dan is er weinig hoop, maar
je kan altijd je Cmos batterij er 10 minuten uit gooien en eventueel zonder batterij
opstarten...
Batterij kan leeg zijn en/of kortsluiten... B)

[ Voor 5% gewijzigd door James_Watt op 30-03-2004 23:01 ]

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
Het kan ook dat de CPU nodig is om te piepen ;) Anders vraag je aan een winkel om te testen ofzo, of ga je naar een vriend ofzo.

• xAndyx
Ik zal morgen is proberen zonder batterij en anders is het over lijkt me..

thanks guys

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Probeer je CPU koeler nog eens goed opnieuw te bevestigen, inclusief verse koelpasta ed, zelf ook een paar keer meegemaakt met een half-dode Palomino dat'ie spontaan weer begon te werken :)

Alhoewel je er dan wel vanuit kan gaan dat een volgende verplaatsing hoogstwaarschijnlijk wel fataal gaat worden, meenemen naar LANs zou'k dan dus afraden ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Erik999 schreef op 30 maart 2004 @ 22:49:
Al je CPU getest, misschien een tik gehad en wat afgebroken ofzo, mag graag :P

Anders moederbord stuk, dat is mijnes ook zomaar gegaan :(
Als het de CPU was was het mobo wel gaan piepen. Zelfs als je je PC uit (stekker uit het contact)hebt en je monitor aan geeft ie geen 'check signal cable': er is waarschijnlijk iets mis met de gf of de monitor kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 31-03-2004 18:46 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Rey Nemaattori schreef op 31 maart 2004 @ 18:45:
Als het de CPU was was het mobo wel gaan piepen. Zelfs als je je PC uit (stekker uit het contact)hebt en je monitor aan geeft ie geen 'check signal cable': er is waarschijnlijk iets mis met de gf of de monitor kabel.
Fout, fout en fout :+

Hij heeft een A7v133, ik kan me vergissen maar volgens mij had die de functionaliteit om te gaan piepen bij CPU error nog helemaal niet, net zoals wel meer oude mobos. Daarnaast heeft'ie al z'n GF vervangen door een PCI kaartje, dus die zal het ook niet zijn. Zijn monitor, dus tegenwoordig haast altijd inclusief kabel, werken perfect op een ander systeem. Verder zijn de symptomen exact gelijk aan degene die ik hier krijg met een paar mobo's met een CPU error, en zou'ie volgens jou theorie ook moeten gaan piepen wanneer er opgestart wordt zonder geheugen wat'ie dus niet doet :)

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 31-03-2004 20:19 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1