Toon posts:

[3D] draaiende glasplaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje kromme titel maar ik zal meteen met de deur in huis vallen. Zelf heb ik het bijltje er bij neer gelegd en hoop via deze weg toch nog m'n idee waar te kunnen maken, mits jullie 3D guru's even tijd voor me hebben :+

het zit namelijk zo: Ik had het idee om voor mijn site (puur persoonlijk) als intro een glasplaat (glad, doorzichtig, witte achtergrond) vanaf liggende positie naar staande positie te laten draaien (90gr).
Nu ben ik een ware 3D noob, maar niet bang om iets te proberen dus ik ging aan de slag met 3DMax vers 5. Ik dacht dat ik er met een beetje opacity er wel zo komen. FOUT dus. Het resultaat gaf mij absoluut geen voldoening.

Na vele uren verder proberen en zoeken naar tutorials die er ook maar iets mee te maken hadden kwam ik nog steeds niet tot een gewenst concept, pfffft.

De tutorial waar ik m'n hoop eigenlijk op gevestigd had was deze:
http://www.3dkingdom.org/...de=thread&order=0&thold=0
Bij deze dacht ik gewoon de instellingen op mijn object over te nemen, WEER FOUT.

Mijn probeersel overigens:
http://www.euronet.nl/users/mbh/probeersel.zip ; 16kb

Mijn laatste hoop is bij jullie gevestigd. Is er iemand die dit (ozo eenvoudig lijkende) voor elkaar kan krijgen? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 22:56 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
http://www.euronet.nl/mbh/probeersel.zip Linkje is d00d ;)

*gefixxxed :D

[ Voor 15% gewijzigd door Pakjebakmeel op 02-04-2004 01:30 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gebruik je wel een renderer met caustics zoals brazil? :)

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 30 maart 2004 @ 22:42:
gebruik je wel een renderer met caustics zoals brazil? :)
Eeuuhh.. nee... staat in dat glas tutorial dat het niet noodzakelijk is.
Waar kan ik die caustics vinden?

• HunterPro
  • Niet online
welke Max draai je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 3dmax 5.. Ik heb net Brazil Rio geïnstalleerd en de glass tutorial. Misschien iemand tips?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 22:57:
Ik heb hier 3dmax 5.. Ik heb net Brazil Rio geïnstalleerd en de glass tutorial. Misschien iemand tips?
Ga het nu is proberen :*)

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:03:
[...]

Ga het nu is proberen :*)
^^ with stupid :P ;)

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
quote van die tut
This image was rendered using Brazil r/s with following options:
Brazil: Image Sampling Min Samples=0, Max Samples=3
Brazil: Luma Server Sky Light engaded, lights are shade of yellow
Brazil: Photon Map Server Engaded Global and Caustic
Everything else is default.
Material of the glass is Brazil glass, same goes for the environment, I used kitchen hdr.
dus geen wonder dat je niet het zelfde resultaat hebt.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Maar als beginner moet je er sowieso niet op rekenen dat je dit gaat kunnen, want Brazil is geen eierkoek die je zo even opeet. 3d in het algemeen ook niet. "Even snel een leuk resultaatje neerzetten zonder enige ervaring" is gewoon amper mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 31-03-2004 13:45 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Ben ik het helemaal mee eens als 3d noob, er gaat een hoop tijd inzitten voordat je een beetje resultaat hebt. Dus als je het zelf wilt bereiken...veel blijven doen!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

I am with Oogst!

dessalniettemin, als je de 'kitchen hdr*' uitgedokterd krijgt en bij luma server de skylight aanzet en tot slot nog even het glass material gebruikt kun je een eindje komen in de richting van wat je wilt, maar zoals Oogst zegt: voor een beginner is dit 'not-done' !

en dan hebben we het nog niet over de photonserver en caustics gehad, das ook pretty pittig.

suc-6

*=speciale afbeelding als HDR image voor je lichtbron zijnde skylight, of environment (ik heb het ook pas 1 keer gedaan)

[ Voor 21% gewijzigd door 6K op 31-03-2004 13:54 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1