Philips 109P40 niet recht

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb nadat ik 3x een 109B50 had gehad en deze nog een slecht beeld gaf van Philips de 109P40 gekregen omdat deze een aperture grill beeldbuis heeft.

Ik krijg nu het beeld alleen niet recht. Als ik op 1280x1024 draai op 100 Hz dan trekt het beeld rechtsonder helemaal weg en ik krijg het niet recht. Heb daarom gelijk de servicedesk van Philips maar gebeld. We kwamen erachter dat dit niet het geval was wanneer ik op 90 Hz ging draaien dus ben ik dat maar gaan doen.
Nu krijg ik de zijkanten wel recht een de boven en onderkant ook redelijk recht. Al zit daar een bolling in die ik niet weg krijg.
Verder heb ik dan nog het volgende probleem: Als ik een window tot 1/4 van de breedte van het scherm heb dan buigt deze rechts bovenaan af naar de rechterkant.
De opstelling is te zien op het volgende screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.boon3/screenshot1.jpg

Kan dit opgelost worden met de instellingen? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar en ben al meerdere malen opnieuw begonnen.
Heb al een search gedaan en ik ben dit probleem niet tegen gekomen. Maar misschien dat ik er overheen gelezen heb.
Wat te doen?

Bij voorbaat dank!

Gr. Robi-One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 20:13
[rml][ Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen[/rml]

Je bent/was echt niet de enigste met problemen met deze monitor.

De Philips helpdesk is echt een regelrechte ramp en ik wens je er veel sterkte mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
ik heb hetzelfde probleem met me P40
draai gewoon 1280x1024 @ 85 hz .. geen problemenm

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er zijn echt heel veel problemen met deze monitor. Ik zelf heb er meerdere gehad (heb er nu gelukkig geen een meer). Heb je al auto calibratie geprobeerd? En wat lukt je met ice-adjust (staat op de cd)?

Lees: [rml][ Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen[/rml] inderdaad eens door en zo zijn er nog meer topics te vinden via de search, zoals:

Philips 109P4 - hoe regel ik de kromme horizontaal weg?
[rml][ "19] Philips 109P4 geeft onscherp beeld?[/rml]
Instellingen voor Philips 109P4
[rml][ Philips 109p4] Onduidelijke letters[/rml]

Niet allen defecten maar wellicht heb je er wat aan....

Ik vind het zelf zonde om op 85 Hz te gaan draaien (al moet ik dat met mijn 202p40 ook, anders is het beeld heel erg wazig). Deze monitor is gewoon voor hogere refreshrates gemaakt!

[ Voor 69% gewijzigd door Bor op 31-03-2004 11:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Deze topics heb ik ook gelezen maar kon neit echt hetzelfde probleem vinden. Heb het ook al via auto calibrate en ICE-adjust geprobeerd. Geen van beide levert een goed beeld op.

Als Philips met een refreshrate van 100 Hz op 1280x1024 adverteerd moet de monitor dit ook zonder problemen kunnen. Tenminste, dat is mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Robi-One op 31-03-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Daar heb je helemaal gelijk in Robi-One. Je kunt natuurlijk altijd met de helpdesk bellen. Deze lopen dan met jou de instellingen na zodat je zeker weet dat het niet aan jou ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Heb net gebeld met de Philips helpdesk. Ze zullen het doorsturen en mij terugbellen. Tot nu toe is dit altijd wel gebeurd. Hoop dat het deze keer ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 20:37
Ik ken iemand die ook zo'n monitor had. Wat hij zei was: Kick die niet 4:3 resolutie en zet hem op 1280*960 en je hebt het probleem niet.

Edit:

Ik had niet alle posts gelezen (beetje lui soms), maar het topic waar Bor_de_Wollef het over heeft [rml][ Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen[/rml] is dus van diegene

[ Voor 43% gewijzigd door FoxMan op 31-03-2004 15:36 ]

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Heb ik hem al op gehad en dan wordt alles heel smal (letters e.d.) en dan is het nog niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 20:37
Dat van het smaller worden van het beeld lijkt zo, dat komt omdat 1280*1024 alles breder maakt dan het hoort te zijn. Vreemd dat het dan nog niet is verholpen trouwens..

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Zal vanavond toch nog eens goed kijken en het telefoontje van Philips afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Ik heb net gekeken of ik het beeld goed krijg op 1280x9.. maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gewoon afwachten of Philips inderdaad terug gaat bellen en dan kijken met welke oplossing ze aankomen lijkt mij het beste. Als je echt alles al het beprobeerd is er weinig tot niets wat je anders kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Denk ook dat dat het verstandigst is. Als ze om 12.00 nog niet hebben gebeld bel ik zelf nog een keer. Voor dat je het weet gaat het weer weken duren. Ben nu al bijna 4 maanden bezig een goede monitor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klinkt me niet onbekend in de oren helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
LOL :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
*UPDATE*

Ik heb net Philips nog maar eens gebeld. Er was nog geen antwoord op mijn probleem. Het is doorgestuurd naar het hoofdkantoor omdat ze niet weten wat ze moeten doen aangezien ik al een hoger type heb gekregen met een ander soort beeldbuis. Dit kan wel een aantal dagen duren. :( Vraag me af met wat voor oplossing ze nu komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarschijnlijk een geld terug actie denk ik. Let op dat ze je wel terugbellen van het hoofdkantoor want daar heb ik slechte ervaringen mee. Je hebt al een veel duurder model gekregen dus denk ik dat ze je niet nog een duurder model gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Geld terug actie.....hmmm welk geld krijg ik dan terug? Die van de B50 of P40?

Waar moet ik op letten met het terugbellen?

Als ze zaterdag nog niet terug hebben gebeld zal ik nog eens bellen (als ze open zijn) anders bel ik gewoon maandag nog eens. Gewoon lekker achteraan blijven bellen...

[ Voor 2% gewijzigd door Robi-One op 01-04-2004 13:15 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je hoeft nergens op te letten. Gewoon eerlijk de telefoon afwachten. Geld terug zal van de originele aankoop zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Dat dacht ik al....ik wacht gewoon af waarmee ze komen... kan ik op zoek naar een andere...zou dan echt niet weten welke het zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoe gaat het met deze case? Al iets van philips gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Ik heb ze afgelopen vrijdag nogmaals gebeld omdat ik met nog een probleem zat.

Ik had hem draaien op 1280x1024@90 Hz.

Elke keer als mijn PC een poos uit had gestaan dan sprong hij terug naar 60Hz.

Ik had ze dus gebeld en ze zeiden dat de monitor het helemaal niet aan kon. Ik helemaal verbaasd want ik had het toch echt gelezen op hun site.
http://www.pcpbenelux.phi...tpage.php?pnode=13&menu=3

Hier staat dus dat hij op de resolutie 1280x1024 tot 104 Hz aan kan.

Ze waren helemaal verbaasd dat het er stond. Volgens hun kon hij maar tot 85 Hz.
Sindsdien draai ik op 85 Hz, maar ik weet niet of dat zo hoort. Hij springt in ieder geval niet meer terug. Weet iemand hoe hoog hij aan kan? Heb wel eens eerder gelezen dat hij tot 100 Hz kan. Veel vaag allemaal.

Voor de rest was er nog niets bekend.

Ik zal morgen nog eens bellen voordat de 2 weken voorbij zijn en ik geen nieuwe krijg o.i.d.

Gr. Robi-One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hij kan tot 100 Hz als het goed is. 104 Hz is ook geen refreshrate die je kunt kiezen in windows. Bij mij hielp het om de monitor drivers (philips origineel) te installeren om naar 100Hz te kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 05-04-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Ja het kan ook wel bij mij. Ik kan kiezen tot 100 Hz. Heb ook de drivers geinstalleerd. Bij 100 Hz krijg ik hem niet goed ingesteld en trekt de rechter onderhoek helemaal weg. En bij 90 Hz krijg ik hem redelijk goed maar buigen de windows af, en springt hij terug naar 60 Hz.

[ Voor 7% gewijzigd door Robi-One op 05-04-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
*UPDATE*

Vandaag gebeld met Philips met het verhaal dat ik het wel lang vond duren. Het is nu een week geleden dat ik ze voor het eerst sprak. Ze zeiden dat er nog neits bekend was en dat ze een herrinering zouden sturen. Ze ging erachter aan en ze probeerde te zorgen dat ik vandaag terug gebeld zou worden... laten we zien of dat ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had dit ook met de goedkopere/mindere 109S40, deze gaf op 800x600 perfect beeld, maar vanaf 1024x786@75 Hz dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://wesley.shacknet.nu/upload/images/5905.GIF
Afbeeldingslocatie: http://wesley.shacknet.nu/upload/images/5906.JPG
Ik heb met Philips gebeld, ik werd direct "geholpen", alleen mijn monitor is 4x omgeruild met een 2de handse, die ALLEMAAL hetzelfde probleem hadden!
Ik heb toen gebeld en ik heb ze gedwongen mij een nieuwe te sturen, zo woest was ik!
Tot mijn verbazing had die nieuwe precies hetzelfde probleem! :(
Ik heb Philips gebeld, maar ze wilden niet weer een nieuwe sturen, ik heb hem verkocht, werk nu op een brakke 15", maar heb een nieuwe 17" besteld. Voor mij (Voorlopig) geen Philips meer :)

Ik vind het alleen beetje vaag, dat ik gelijk geholpen werd, en jij moet wachten :?

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 06-04-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als je na een aantal dagen na de aankoop een defect krijgt zul je altijd een tweedehands krijgen. Een refurbished model (gerepareerd en nagekeken).

Philips is helaas goed in het niet nakomen van terugbelafspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Ik ga niet akkoord met een gerepareerde monitor. Ze zullen echt met een nieuwe aan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 06 april 2004 @ 13:45:
Als je na een aantal dagen na de aankoop een defect krijgt zul je altijd een tweedehands krijgen. Een refurbished model (gerepareerd en nagekeken).

Philips is helaas goed in het niet nakomen van terugbelafspraken.
Ik heb uiteindelijk wel een nieuwe gekregen hoor, alleen had die ook hetzelfde probleem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Net weer contact gehad met Philips. Kreeg weer te horen dat er geen antwoord was. Vroeg naar de supervisor en ze zei dat die in gesprek was. Dus ik: Blijft hij in gesprek of komt hij er nog uit?
Zij: Hij komt er nog uit.
Ik: DAn wacht ik wel even....

Ze ging noh eens met de supervisor in gesprek en kwam met de oplossing om de monitor om te ruilen. Ik wilde toch de supervisor spreken en na lang aandringen kreeg ik hem aan de telefoon. Hij kon alleen de monitor ruilen tegen hetzelfde type. Ik vroeg of ik dan een nieuwe kreeg en hij stemde in. Oftewel: morgen heb ik een nieuwe. HOPEN dat alles dan ik opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nokko schreef op 06 april 2004 @ 14:13:
[...]

Ik heb uiteindelijk wel een nieuwe gekregen hoor, alleen had die ook hetzelfde probleem >:)
Klein vraagje: hoe weet je dat de monitor nieuw is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Omdat hij in een nieuwe doos zat, nog helemaal ingetaped, net als toen ik mijn eigen monitor kreeg nieuw, AL die 2dehandjes waren gewoon geel, deze was nog mooi wit.
Bij die 2dehandsjes zaten hele verrotte dozen, en niet een nieuwe "gesealde" verpakking.
Bij die 2dehandjes zaten er geen boekjes en cdroms bij, bij de nieuwe wel :)
Bij de 2dehandsjes zat er geen voedingskabel bij, bij de nieuwe wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zoals jij het beschrijft zagen hier alle dozen er uit. Je bent verplicht de cd's kabels etc mee terug te leveren als je een monitor laat omruilen. Die moeten er in de "nieuwe" doos gewoon inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Inderdaad. Ik kreeg pas een ruilmonitor van IIyama, ook niet van nieuw te onderscheiden (alle kabels, verpakking en zooi er bij), totdat ik naar het serienummer keek. :)

Is ook niet gek natuurlijk, ze moeten hem vervangen voor een gelijkwaardige monitor die geen problemen heeft. Dat hoeft geen nieuwe te zijn. In mijn geval was mijn monitor al meer dan drie jaar oud, logisch dat ik daar geen nieuwe voor terug krijg.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Er werd mij dus gezegt dat ze vandaag een nieuwe kwamen brengen. Ook werd gezegd dat dit vóór 1 uur zou zijn. Het is nu 13.25 en ik heb nog niemand gezien. !@#%@!$^!@ wat een gasten!

Zal zometeen de klantenservice eens bellen.....

To be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
08 april 2004, 13.30

Net de klantenservice gebeld. Ze komen nu met het verhaal dat ze nooit hebben gezegd dat hij voor 13.00 kwam, wat ze dus wel hebben gezegd.

Oftewel: ik heb een dag vrij meoten nemen voor het omruilen van de monitor.

Ik heb naar de supervisor gevraagd maar deze was met lunchpauze. Hij belt me om 14.00 terug.

Ik ben echt helemaal uit mijn slof geschoten, hoe durven ze.....

08 april 14.30

Dacht even dat ze me weer niet terug zouden bellen. Maar het wonder is toch geschied.

Komt de supervisor met het verhaal dat de monitor vandaag niet meer komt want hij pastte niet meer in de bus. !#$^!#^#$^@!^%
Nu komt hij morgen aan het ind van de morgen/begin van de middag.

Ik moet dus 1 3/4 dag vrij nemen voor het omruilen van de monitor.

Ik vroeg aan hem hoe hij dat wilde oplossen en hij vroeg wat voor speakers ik op de PC had aangesloten. Ik heb mijn stereotoren erop aangelsoten en hij gaf toe dat dat natuurlijk veel beter was.

Hij gaat nu even kijken hoe hij het gaat oplossen en wat voor vergoeding ik krijg. Hij belt me nog terug......

WAT EEN SERVICE!!! NOT!!!!

Ben nu echt alle vertrouwen kwijt en ga het nog één keer proberen met een andere monitor en daarna kunnen ze hem in hun r**t steken....

Zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
*UPDATE*

De supervisor van de klantenservice gesproken. Hij heeft contact gehad met het hoofdkantoor.

Hij kon mij één van de volgende dingen aanbieden ten compensatie van 1 3/4 dag vrijnemen. Hij vermelde er nog bij dat hij het er niet mee eens was en volgens mij schaamde hij zich om me het aan te bieden. Ik kon kiezen uit:

- een doosje lege CD-R's
- DVD van lord of the rings deel 1
- DVD van lord of the rings deel 2
- 2 speakers voor bij de PC

Ik kon mijn lachen haast niet inhouden en heb hem verteld dat hij nog maar eens contact op moest nemen met de afdeling en moest zorgen dat die afdeling mij terug beldde.
Hij kan dus niet zorgen dat ze me bellen, alleen het verzoek doen. Hij zou ook nog een emailtje naar die afdeling doen en ik heb hem gevraagt om een CC naar mij toe te sturen.
Hij zei dat hij dat neit mocht doen omdat dan het emailadres van die afdeling in het emailtje stond. Ik heb hem maar verteld dat er een BCC bestaat en dat hij ook en emailtje nog 2x kon verzenden.
Dit zou hij doen.

Ik wacht nu het telefoontje van het hoofdkantoor af. Morgen geen bericht....dan bel ik gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Welkom in de wereld van de Philips helpdesk. Dit is echt tot nu toe het domste verhaal dat ik heb gehoord. Een doosje cd-r's voor 1 3/4 dag ? ROFl! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 08-04-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Hij durfde er ook nog bij te zeggen dat ik deel 3 van LOTR niet kon kiezen want deze was nog niet uit... tjonge jonge....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Vaag, ik heb helemaal geen slechte ervaringen met de helpdenk van Philips ;)
Wel met de monitors :P , op de 107T51 na :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb een 107P20 gehad. Na een tijd had ie een irritant getril aan de randen bij refresh rates lager dan 75Hz (dus op 1600x1200 bv.). Gebeld, 2 dagen later een nieuwe (refurbished). Deze had hetzelfde probleem ! Gebeld, tijdje erna stonden ze weer aan de deur. Alleen had deze dus een probleem met zijn firmware: convergentie en nog een setting werkte gewoon niet, deden geen verandering. Gebeld, even later weer een andere. Krassen op het glas ! Ja hallo, ik doe wat photoshop en als je dan zo'n vage lijn ziet met regenboogkleuren erin... Wat was toen ? Ze hadden geen refurbished toestellen meer. @ weken later kreeg ik een 107P40 nieuw in de doos. Werkt nog steeds ERG goed en ben er HEEL tevreden mee.

Ik moet wel vermelden dat ik van België ben, ik weet alleen niet zeker of ik de garantie met Philips NL of Philips BE geregeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Nadat ik het er helemaal niet mee eens ben dat ik dus 2 dagen vrij heb moeten nemen voor de omruiling heb ik geprobeerd om de supervisor de afgelopen dagen te bellen. Steeds kreeg ik hem niet aan de telefoon.

Ze kwamen nu met het volgende: Hij kon omgeruild worden voor een 109B4CS. Dit is een 19'' TFT. Morgen wordt hij omgeruild. Ik ben hiermee akkoord gegaan.

Hopen dat dit nu het laatste hoofdstuk is.

Gr. Robi-One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Best een mooie ruil: 19" CRT naar een 19" TFT. Liever dat ze je voor al die moeite wat terugdoen (een scherm van meer dan 500€ is anders niet niks) dan je aan het lijntje te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik had een 107p50 gekocht en deze gaf ook geen recht beeld weer. Ik heb toen de helpdesk gebeld en hij wordt vandaag zonder problemen omgeruild voor een nieuwe. ik ben benieuwd. Als hij naar behoren werkt, hebben ze heel netjes gehandeld
Pagina: 1