Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

S-ata in de plaats van USB/Firewire voor externe schijf.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laats in computer totaal dat S-ata ook hotswap is als scsi. En dat Promise een al een swap drive heeft voor S-ata.
Nu wil ik graag een externe shijf die ik ook naar me vriende kan mee neme, alleen zo externe USB 2 katsje kost al gauw 40 euro en het zal ook minder snel zijn.
Terwijl een S-ata schijf maar 10 euro meer kost, en een veel snellere infra heeft.

Weet alleen iemand of er exteren S-ata kabels bestaan en van die externe s-ata aansluitingen ? Of zal ik dan maar iet moeten gaan modden :Y).
Ik heb hier nog een externe scsi behuizing met voeding waar ik dan mooi de schijf in kan plaatsen.

Verwijderd

Serial ATA heeft een maximumlengte van 40inch / 1meter, dus als je maar aan >10 polige connectors (7x data + 3x spanning) kan komen ben je er al.

En anders kant-en-klaar...
Afbeeldingslocatie: http://www.highpoint-tech.com/B22_esata.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat klint mooi, er zijn zelfs al mobo's met exteren S-at aaanlsuitng ^_^.
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-daily.com/documents/3377/gigabyte-8inxp-inbox3_1.jpg

Maar is S-ata ook hotswap bij alle s-ata/s-ata raid contollers of geld dat alleen voor de duurderdere S-ata controlleres ?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 22:35:
Ik las laats in computer totaal dat S-ata ook hotswap is als scsi. En dat Promise een al een swap drive heeft voor S-ata.
Nu wil ik graag een externe shijf die ik ook naar me vriende kan mee neme, alleen zo externe USB 2 katsje kost al gauw 40 euro en het zal ook minder snel zijn.
Terwijl een S-ata schijf maar 10 euro meer kost, en een veel snellere infra heeft.
voor die 40 euro krijg je dan ook meteen een externe voeding voor je externe harde schijf. Heb je die bij SATA ook een externe voeding nodig, of is dit meteen al ingebouwd in de SATA kabel?

voor de laptop gebruikers: ik heb ergens ook al PCMCIA kaartjes gezien met SATA aansluitingen

[ Voor 89% gewijzigd door j-w op 31-03-2004 13:29 ]

Verwijderd

Zoals je ziet is dat bracket niets anders als een passief convertertje die je zelf ook kan maken van een Satakabel + stekkertjes.

Wat betreft Hotswap: lijkt mij wel (iig zolang het OS het ondersteund) anders zouden ze het niet als passief converter op de markt brengen. Neem anders een paar van die sites door die de e.SATA leveren/produceren en kijk in de specs.

Verwijderd

Topicstarter
@J-W,
Je heb externe S-ata aansluitingen met voeding en zonder voedingen. Kijk eens naar het plaatje wat ik boven heb gepost. Naar zo bracket zou ik dan moeten schaffen.

@euss,
Dat moet ik even gaan uitvinden hoe je een schijf als hotswao instelt in win2k. Tja, ik ben beetje nog een noob in win2k.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:59
Hmmm, interessante thread.

Sata hd's zijn niet zo duur en stuk sneller. Jammer dat kabellengte beperkt is tot 1 meter. Maar als na verloop iedere pc standaard externe sata aansluitingen zal hebben, lijkt dit me een geduchte concurrent voor usb 2.0/firewire externe harde schijven maar ook even goed dvd branders (Plextor heeft nu als eerste een dvd brander 12x met sata uitgebracht).

aan J-W,

Waar heb je soms die pcmci sata controller kaartjes gezien? Interesseerd me wel.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Tom_G schreef op 05 april 2004 @ 17:32:
Hmmm, interessante thread.

Sata hd's zijn niet zo duur en stuk sneller. Jammer dat kabellengte beperkt is tot 1 meter. Maar als na verloop iedere pc standaard externe sata aansluitingen zal hebben, lijkt dit me een geduchte concurrent voor usb 2.0/firewire externe harde schijven maar ook even goed dvd branders (Plextor heeft nu als eerste een dvd brander 12x met sata uitgebracht).

aan J-W,

Waar heb je soms die pcmci sata controller kaartjes gezien? Interesseerd me wel.
ergens hier op GoT...

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:59
Thx, gevonden ondertussen. Benieuwd op deze nieuwe manier van extern hd's aansluiten zal doorbreken in de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik hoop dat ik op de pcdumpdag wat spulletjes kan vinden voor een externe s-ata schijf. En anders pak ik wel de soldeerbout :Y) .
Voordelen, erg snel en hotswap als scsi en geen externe voeding nodig alleen een s-ata kabel met ingebouwde voeding leiding.

Je hoeft dan alleen je vrienden nog over te halen om een externe s-ata bracket te neme.

Verwijderd

Er zijn ook USB/Firewire/P-ATA/SCSI naar S-ATA converterprintjes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 21:11 ]

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10 08:31
Er zijn ook USB/Firewire/P-ATA/SCSI naar S-ATA converterprintjes
Ook enig idee waar je zoiets kan vinden? usb naar s-ata? ik kan het niet echt vinden...

Verwijderd

Op Amerikaanse websites zie ik vaak de losse printjes te koop. In de Pricewatch/Nederlandse webshops hebben dit vaak alleen in combinatie met een laptopHD / 3,5" behuizing erbij.

Je zou inkoopacties.net eens kunnen checken of die een IA hebben lopen op dergelijke hardware.
Pagina: 1