Toon posts:

160gb en 120 gb op sata

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje.
ik heb een 120 gig harde schijf sata vol met data en heb er nu 1 bijgehaald van 160 gig.
ik heb een asus a7n8x de luxe mobo.
wat ik nu wil is dat de 2 harde schijven gewoon worden herkent als losse schijven en niet in raid 1 of 0.
ik ben al op de faq aan het snuffelen geweest maar krijg eigenlijk alleen antwoord op vragen over raid 1 en 0.
wie kan mij helpen

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 18:27

makje

Professioneel prutser

Zoek eens op JBOD (Just a Bunch Of Devices)

9800x3d

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Als d'r nu al 1 schijf aan je SATA controller hangt staat ie denk ik niet op de RAID functie ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Copycat op 30-03-2004 22:38 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat je gewoon 2 arrays van 1 disk moet aanmaken. Ofschoon dit niet in de handleiding staat lijkt me dit echter wel zo logisch.
makje schreef op 30 maart 2004 @ 22:35:
Zoek eens op JBOD (Just a Bunch Of Devices)
Just A Bunch of Disks.... en dat kan dus niet met dit moederbord. Alleen RAID0 of 1 is mogelijk. In dit geval dus RAID0.

[ Voor 50% gewijzigd door Guardian Angel op 30-03-2004 22:42 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat dan doe raak ik dan mijn data kwijt??
maar de schijf van 160 gig wordt dan gezien als 120?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Je hoeft helemaal niks te doen, gewoon de schijf aan je vrije SATA poort aansluiten en partitioneren enzovoorts. Als ie maar als 127GB ofzo herkent wordt door windows, moet je ff in de FAQ kijken hoe je dat oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft helemaal niks te doen, gewoon de schijf aan je vrije SATA poort aansluiten en partitioneren enzovoorts. Als ie maar als 127GB ofzo herkent wordt door windows, moet je ff in de FAQ kijken hoe je dat oplost

dit is nu het probleem ik heb hem gewoon aan de 2e vrije poort gehangen maar onder hardware wordt hij gewoon herkent maar in deze computer zie ik helemaal geen nieuwe schijf staan.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:13:
dit is nu het probleem ik heb hem gewoon aan de 2e vrije poort gehangen maar onder hardware wordt hij gewoon herkent maar in deze computer zie ik helemaal geen nieuwe schijf staan.
Je moet em ook eerst partitioneren met bijv partition magic, of in windows xp bij configuratiescherm->syteembeheer->computerbeheer->schijfbeheer

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 30-03-2004 23:17 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 18:27

makje

Professioneel prutser

Je moet hem natuurlijk eerst nog wel partitioneren, waarna je hem kunt formateren. Dit partitioneren kun je doen met fdisk, partition magic of (het allergemakkelijkst) met schijfbeheer van Windows XP

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
het spijt me maar ik mag jullie niet bedanken voor de hulp ;)
maar het is gelukt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:X

Anyway, mocht je tóch alsnog JBOD willen gebruiken: de schijfbeheer van 2K/XP ondersteunt dat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.