Toon posts:

svcd alleen branden met dvd brander ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een .bin en een .cue file. Ik brand die image op een cd maar gewoon met een cd brander (geen dvd)

Het probleem is dat ik het niet kan afspelen via windows media player classic of winamp. Als ik PowerDVD doe dan krijg ik voor de helft groene fokjes te zien en audio is zeer slecht en valt om de 2 seconden weg etc.
PowerDVD geeft als encoder MPG2 aan.

Moet een svcd persee met een dvd brander gefikt worden?

Verwijderd

nope SVCD brand je gewoon op een CD-r met een CD-RW
of DVD brander die je dan op CD-RW zet

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Je moet die .bin en .cue niet rechtstreeks op CD branden, dit zijn images die moeten verwerkt worden door je brandprogramma.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

lijkt me eerder dat je een zwik aan conflicterende decoders/filters etc heb geinstalleerd.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Een codec pack installen kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Fl4sh3r schreef op 30 maart 2004 @ 22:16:
Je moet die .bin en .cue niet rechtstreeks op CD branden, dit zijn images die moeten verwerkt worden door je brandprogramma.
Volgens mij doet hij dat wel. Ik ze namelijk 4 dir op de cd met verschillende files!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb met sommige svcd's ook problemen qua afspelen op mijn pc terwijl de dvdspeler wel alles netjes slikt, gewoon even goede codec zoeken lijkt me.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Heb er net een volledige codec pack erover heen gegooit maar het schijnt niet te werken. Heb anderen gevraagd of toevallig de film van slechte kwaliteit was maar dat was zeker niet geval. ;(

http://www.tweakzone.nl/downloads/5599

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

test eens of de bin en cue wel goed zijn.. je kunt een CD-romspeler emuleren met daemon-tools. als powerdvd hem dan nog niet goed afspeelt, is je SVCD gewoon brak.

Hier staat tekst

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
ik sluit me aan bij Sjaak Afhaak.

Alleen met 1 opmerking. Mocht de svcd het met daemon nog steeds dat rare beeld geven kan het nog steeds een conflict met codecs zijn. Download gspot eens en open het filmgedeelte van de scvd er eens mee. Dit progje geeft aan of film niet genuked is En of je de juiste codecs hebt....

Verwijderd

Topicstarter
heb het mounten met deamon tools geprobeert en het werkt. :) PowerDVD zag het meteen en gewoon een perfect beeld.

Maar wat is de reden dat het m'n CD (meerdere cd's inmiddels) wel crap is?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

probeer em anders eens te branden met VCDeasy. deze kan (meen ik) een uitgebreide test doen met de files..

Hier staat tekst

Pagina: 1