kernel compilen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• iktinos GZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-12-2021

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

Topicstarter
Hallo, Ik Ben al een tijdje bezig met linux alleen nu wil ik om er meer verstand van te krijgen eens een kernel gaan compilen. Alleen wil ik dit onder windows doen en dan vervolgens weer op een cd bakken en dat installeren op een server, MAAR welke tools heb ik dan nodig onder windows, zoals een compiler.

Kan iemand mij alsjeblieft op weg helpen _/-\o_ mijn dank zal groot zijn :)

TrueGaming.nl - Gameserver & TeamSpeak server rental

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom niet compilen onder linux :?

compilen onder windows... dat zou je kunnen doen met de trial versie van visual studio .net (gratis bij ms)

maarja waarom moeilijk doen als het onder linux makkelijk kan

cygwin onder windows zou je kunnen gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 30-03-2004 22:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hier alvast een snelle intro in kernel compilen: link.

Hoe het precies onder Windows gaat is mij helaas niet bekend :)

LinkedIn
Instagram

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik vraag mij af of je het zowiezo onder Windows kan compilen. Ik denk toch wel dat de Linux Kernel gebakken is om door GCC te worden compiled.

Zie ook een Kernel Compile Howto

ReemF was me voor. :X

[ Voor 33% gewijzigd door silentsnake op 30-03-2004 22:14 ]

• iktinos GZ

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

Topicstarter
even een linux bakkie installeren :) en dan even proberen. Windwos leek me makkelijker maar onder linux is het misschien beter denk ik kwa compatibiliteit. bedankt voor de link ik ga het metteen even doornemen _/-\o_

Verwijderd

Ik denk dat het ook voor je Linux kennis beter is als je een nieuwe kernel compiled onder Linux ;)
Bij mij blijft de vraag toch hangen, waarom zou je eigenlijk een Linux kernel _willen_ compilen onder Windows :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 22:15:
Ik denk dat het ook voor je Linux kennis beter is als je een nieuwe kernel compiled onder Linux ;)
Bij mij blijft de vraag toch hangen, waarom zou je eigenlijk een Linux kernel _willen_ compilen onder Windows :?
nou ik kan me voorstellen dat de linux doos een oude p75 is met 16mb ram, en dan ga je daar niet op compilen ;)

dat doe je dan op de quad Xeon doos (running windows :P )

A wise man's life is based around fuck you

• iktinos GZ

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

Topicstarter
leek me makkelijk :P omdat ik al een windhoos bak werk, maar linux is geen probleem :) ik had net even een linkje nodig om van start te kunnen gaan :*) tnx

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Ik compile hem ook altijd onder windows :)

Alleen dan wel VIA SSH op mijn Linux bak :*). Als je zo gewent bent aan de grafische zooi, moet je anders een VNC server starten op je bak en connecten, kan je grafisch lekker doorploeteren. (wat daar nou het voordeel van is, ontgaat me, sinds compilen in tekstmode gaat. Misschien zijn er wel X configure tools, daar weet ik dan niets vanaf, vind de interface van debian strak genoeg, beetje DOS achtig heen en weer gaan met de pijltjes toetsen, wat op de spatie/Esc/Enter raggen, en de config is klaar)

Is dat ongeveer wat je wilde horen? Of wilde je echt letterlijk op je eigen machine compileren en dan op de andere machine installeren :?

• iktinos GZ

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

Topicstarter
je slaat de spijker op z'n kop :*) ik wilde inderdaad onder ssh compilen omdat ik dan zo'n beetje google op de achtergrond kan gebruiken :P

maar dan nog 1 vraagje hoe bak ik hem dan weer in een linux installatie cd ?

[ Voor 26% gewijzigd door iktinos GZ op 30-03-2004 22:21 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Dit topic gaat dicht, want hoe je een kernel kunt compilen is prima te vinden in allerlei HOWTO's en topics op GoT.

Onder Windows compileren lijkt me erg vaag, maar onmogelijk is het misschien niet (met cygwin ofzo). In ieder geval zal dat vele malen moeilijker zijn dan onder Linux een kernel compilen.

Heel ander punt: waarom wil je een kernel compilen? Als je denkt dat dit noodzakelijk is voor een snel systeem, kun je je de ellende beter besparen. Aangezien je ook niet vermeldt welke distributie je gebruikt en om welke versies het dan wel zou gaan is dit nogal een nutteloos topic, ook daarom gaat 'ie dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.