[word97/03] Hoofdletters vervangen door kleine letters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 15:06
Ik heb het volgende probleem:

Een vriendin van mij werkt als partimer als secetaresse. Nu had ze een probleempje met words en aangezien ik er meestal wel uitkom vroeg ze mij om ff langs te komen. Op haar werk gebruiken ze word97(eng), en ik heb daar al ff zitten prutsen.

Het probleem is als volgt:
Ze heeft een document dat op een foute manier is opgemaakt, namelijk als volgt:

Ik Word al Geholpen door deze Meneer.

De langere woorden zijn dus met hoofdletters begonnen en de kortere niet. Vraag me niet hoe iemand het in zijn hoofd krijgt om zo'n document aan te leveren maar zij moet het corrigeren. Nu vroeg ze mij of ik in 1 klap alle hoofdletter uit het document kon filteren en er kleine letters van kon maken. Zij kijkt dan wel ff of alle zinnen nog met hoofdletters beginnen en herstelt de zooi wel. Het leek mij op het eerste gezicht niet zo lastig maar dat viel tegen.

Wat heb ik geprobeerd:

font--> all caps (aan/uit)
replace/replace all
autocorrect
GOT search
google

Nu heb ik hier thuis words2003(eng) staat en daar heb ik nog wat mee lopen prutsen maar ik kom er nog steeds niet echt uit dus heeft iemand suggesties?

edit: spelling :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

grammaticacontrole haalt die d/t er ook niet uit?

misschien niet helemaal wat je zoekt, maar: als je die tekst nou eens gewoon opslaat als plain txt, en snel even een programmaatje schrijft die alle hoofdletters vervangt door een kleine letter, behalve na een punt. 't-is dat ik het druk heb, anders had ik het voor je gedaan.

//edit: het kan gewoon in word hoor: ctrl-A, menu format, change case.
vervolgens de goede hoofdletters terugzetten met de grammar controle

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 30-03-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Spivvi schreef op 30 maart 2004 @ 21:45:

Nu heb ik hier thuis words2003(eng) staat en daar heb ik nog wat mee lopen prutsen maar ik kom er nog steeds niet echt uit dus heeft iemand suggesties?
En 26 keer zoeken en vervangen? Effe meppen, maar het werkt wel.

Ohja: omdat Word zo intuitief en gebruikersvriendelijk is, moet je onder de knop 'More' wel 'match case' aanzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door burne op 30-03-2004 21:52 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
Tekst opslaan werk niet echt omdat er nogal veel typische words dingetje inzitten (bullets e.d.)

En dat zoeken en vervangen heb ik al geprobeerd maar hij laat dan gewoon de hoofdletters staan.
Burne schreef op 30 maart 2004 @ 21:49:
[...]
Ohja: omdat Word zo intuitief en gebruikersvriendelijk is, moet je onder de knop 'More' wel 'match case' aanzetten.
Ok dat wist ik niet zalk wel ff proberen :).

[ Voor 42% gewijzigd door Spivvi op 30-03-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
Spivvi schreef op 30 maart 2004 @ 21:55:
//edit: het kan gewoon in word hoor: ctrl-A, menu format, change case.
vervolgens de goede hoofdletters terugzetten met de grammar controle
Owja srry dit had ik al gevonden maar die functie zit nog niet in 97 dus daar heeft ze niet erg veel aan, helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Spivvi op 30-03-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spivvi schreef op 30 maart 2004 @ 21:55:
Owja srry dit had ik al gevonden maar die functie zit nog niet in 97 dus daar heeft ze niet erg veel aan, helaas.
nou mail dat docje dan maar naar mij, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat jij zelf nergens een versie van word xp hebt (je hebt het nota bene over word 2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
Ja ik kan het ook wel ik heb hier zelf thuis word2003, maar het is info van haar werk wat niet bestemd is voor iedereen dus ze kan het eigenlijk ook niet naar mij mailen maar als er geen andere oplossing is dan zal ze er maar aan moeten geloven of alles handmatig gaan zitten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

okee ik denk dat als dat change case niet gaat werken, het volgende ook niet lukt, maar in word2000 kun je alles selecteren en dan met SHIFT+F3 de case wisselen...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan doet je vriendin het toch gewoon zelf op jouw (of iemand anders' comp) met een word-versie van na het steenkolentijdperk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ctrl A > extra > tabel > hoofdlettergebuik > Klik hier het goede aan ;)
Mail anders dat dokje ff :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Format, change case zit wel in word 97(nl) als Opmaak-->hoofdlettergebruik. Lijkt me stug dat het niet in de engelse versie zou zitten.
Direct omzetten naar als in zin werkt niet goed, ctrl+A, dan opmaak--> hoofdletters --> kleine letters OK en weer opmaak -->hoofdlettergebruik --> als in zin werkt wel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
j_du_pee schreef op 30 maart 2004 @ 22:01:
okee ik denk dat als dat change case niet gaat werken, het volgende ook niet lukt, maar in word2000 kun je alles selecteren en dan met SHIFT+F3 de case wisselen...
Gaak morgen ff proberen, in word03 werkt het ieg perfect.
Anoniem: 70162 schreef op 30 maart 2004 @ 22:01:
dan doet je vriendin het toch gewoon zelf op jouw (of iemand anders' comp) met een word-versie van na het steenkolentijdperk?
Mijn computer staat niet echt ind e buurt van haar werk :).
Atlas schreef op 30 maart 2004 @ 22:01:
Ctrl A > extra > tabel > hoofdlettergebuik > Klik hier het goede aan ;)
Mail anders dat dokje ff :)
Het is niet een tabel en deze volgorde kank niet proberen in word03 maar ik kijk wel ff hoe dat zit in 97, misschien werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Spivvi schreef op 30 maart 2004 @ 22:10:
[...]

Het is niet een tabel en deze volgorde kank niet proberen in word03 maar ik kijk wel ff hoe dat zit in 97, misschien werkt het wel.
Ik doe het ook uit me hoofd, en heb geen Officie op me PC staan.
Ik zal het zo wel ff installeren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1