Toon posts:

Koeler bromt verschrikkelijk, wat te doen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds enige tijd bromt de koeler van mijn videokaart enorm (ATi Radeon). Ik heb dus even de videokaart eruit geschroeft en even goed al het stof eraf geblazen maar dit schijnt niet te helpen. Het geluid is nu echt niet normaal meer en neemt al proporties aan van een mixer die zachtjes aan staat. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan het fannetje er even afschroeven en even de lagertjes olien met naaimachine olie...
Alleen dit is denk ik tijdelijk, ik denk dat je beter een nieuw fannetje erop kan zetten of een andere kopen...

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Dat had ik pas ook ja, een kon zelfs niet meer draaien. Het waren oude rotfans, dus ik heb maar gewoon geprobeert van dat smeerolie voor de fiets er in te gooien, en het werkte prima. Ze draaien nu weer als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Nokko schreef op 30 maart 2004 @ 21:50:
Je kan het fannetje er even afschroeven en even de lagertjes olien met naaimachine olie...
Alleen dit is denk ik tijdelijk, ik denk dat je beter een nieuw fannetje erop kan zetten of een andere kopen...
Ja ik las al her en der dat olien niet super verstandig is, ik ben ondertussen al helemaal met een wattenstaafje erbij langs geweest maar dit schijnt niks te helpen. Verkopen ze deze fannetjes gewoon los?

Verwijderd

Koop lekker zalman koeler voor erop; die kosten nu ongeveer 25 pleuro. Mocht je een kaart onder de 9500 serie hebben: zet er met 4 drupjes secondenlijm en wat pasta in het midden, een p3 of athlon koeler erop. Klein beetje airflow in je kast is dan al voldoende voor goede en stille koeling.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Als je boven de 9500 hebt, dan lukt het ook wel met een p3 of athlon cooler hoor. Als je kijkt naar de grootte van die koelers en je vergelijkt die met de miniscule dingetjes die er standaard op zitten... (zie ook search; er zijn al genoeg mensen die een athlon koelblok op hun 9800 hebben zitten)

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou persoonlijk is langs een electroboertje gaan
somige van dit soort winkels verkopen nog wel is meerdere maten fans
(wegens modelbouw en dergelijke)

insmeren met olie kan wel daarintegen als je lagers naar de klote zijn kan je het shaken :)

en anders nieuwe koeler kopen van BV al genoemt Zallman
kijk maar is in de pricewatch van tweakers.net staan er genoeg op :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De fan van je kaart is kapot. Je kunt er wel olie op smeren, maar dat helpt niet tegen een kapot lager. Koop zo'n passieve Zalman koeler zoals gve zegt, kost niet veel en is vrij eenvoudig te installeren. Daarnaast koelt ie ook nog eens beter.
Mocht je persé de stock koeler willen houden: ik heb hier nog een koeler van een Club3D Radeon 9700 liggen (sinds ik een Zalman ZM80HP-C heb ;))

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Heb ik ook last van, maar ik denk dat ik medion (aldi pc-tje) maar ff ga bellen. Die komen namelijk gratis langs en vervangen gratis stukke onderdelen. Stuk goedkoper en hoef niet helemaal te gaan zoeken naar een andere fan, want die zijn hier in de buurt niet te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.oldi.ru/review...l/ati_radeon_9000_big.jpg

Dit is em dus, de Ati Radeon 9000 koelertje is 4,5 bij 4,5 cm. Ik heb het draadje van de koeler maar even losgehaald want ik werd gek van het geluid, je kan het op de gang zelfs horen. Ik neem aan dat dit geen directe schade met zich meebrengt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 22:30:
http://www.oldi.ru/review...l/ati_radeon_9000_big.jpg

Dit is em dus, de Ati Radeon 9000 koelertje is 4,5 bij 4,5 cm. Ik heb het draadje van de koeler maar even losgehaald want ik werd gek van het geluid, je kan het op de gang zelfs horen. Ik neem aan dat dit geen directe schade met zich meebrengt
Is dat alles? Als je wat pci sloten over hebt, kun je net zo goed een Zalman koelblokje voor een chipset halen (NB32J of NB47J) en die erop plakken.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nou jah, dat fannetje zit er niet voor niks op ;)
Ik raad je ook aan een Zalman te nemen, goede (Stille!) koelers.

pricewatch: Zalman ZM80C-HP (passief)

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op 30 maart 2004 @ 22:47:
[...]

Is dat alles? Als je wat pci sloten over hebt, kun je net zo goed een Zalman koelblokje voor een chipset halen (NB32J of NB47J) en die erop plakken.
ja aan zoiets zat ik idd ook te denken, moet niet al te veel kosten denk ik en ben ik tenminste een fan armer
Pagina: 1