[Debian] downgrade van testing naar stable?

Pagina: 1
Acties:

• mixedcase
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 15:51
Ik gebruik debian testing als webserver. Ging altijd prima, maar tegenwoordig krijg ik toch meer instabiele packages (bv bugs in GD en imap lib van PHP). Dus wil ik nu dan toch maar een stabiele debian server gaan draaien.

Van stable naar testing upgraden is geen probleem, maar kan andersom ook? Lijkt me dat alle nieuwe versies van programma's uit testing gewoon blijven staan tot stable ook bij die versie beland?

Of kan ik beter wachten tot testing stable gaat worden met de nieuwe versie van debian? Hoe lang gaat dat uberhaupt nog duren?

Heb wel gezocht op debian.org, tldp.org en google.com, maar alleen upgrade info kunnen vinden, niks over downgraden.

Verwijderd

Als je stable wilt moet je toch echt reinstallen. Het kan echt heel lang duren voordat alle testing packages stable zijn.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Het kan zeker wel, je moet zoeken naar het 'pinnen' (of 'pinning') van pakketten in /etc/apt/apt.conf (of waar die config file ook staat)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• mixedcase
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 15:51
Ah thanks. Is dat nog aan te raden, of juist helemaal niet?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48

deadinspace

The what goes where now?

Er heeft op debianplanet (die nu down lijkt te zijn?) eens een artikel gestaan over downgraden. Het kan iig wel, maar het kost duidelijk meer moeite dan upgraden.

Ikzelf zou denk ik liever Sarge blijven volgen tot die Stable is. Er staat geen datum voor (en die zal er ook niet komen), maar het zal niet volgende maand ofzo zijn (de nieuwe debian-install schiet niet zo heel erg op afaik).

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Geen idee, nooit gedaan :). Maar ik kan me voorstellen dat pakket makers hier geen rekening mee houden, en dat je dus heel goed dingen de mist in kan helpen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb eens een downgrade van unstable naar testing gedaan, enige tijd terug.
Het resultaat mag desastreus genoemd worden :)
Het repareren van de breuken duurde veel langer dan een herinstall.
=> think twice: een zeer conservatieve update-strategie (alleen security updates draaien) brengt je vanzelf langzaam maar zeker bij je doel.
Pagina: 1