[2k/xp] windows niet te installeren.

Pagina: 1
Acties:

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25
Dag mensen,

Heb sinds een dag een Shuttle SN85G4 barebone. Hierbij wil ik mijn huidige harde schijven blijven gebruiken. Zijn 2x 120GB Maxtor SATA. Deze heb ik al eerder in raid0 gebruikt en dat wil ik weer doen. Nu komt het probleem.

Ik heb een nieuwe striped array gemaakt in de raid setup van mijn moederbord. Tijd om windows erop te zetten. Ga dus booten vanaf de cdrom, loop de setup door (met de blauwe schermen). Hij heeft de instalatiebestanden erop gezet en je moet rebooten. Na de reboot wilt hij dus niet meer verder gaan met de instalatie. Krijg alleen een zwart scherm (niet standby stand of zo) te zien na de het standaard bios scherm.
Iemand die het zelfde probleem heeft? Kan ik het verhelpen? Wil namelijk wel in raid0 blijven werken.

Zonder riad0 kan ik wel de instalatie vervolgen maar dat is niet wat ik wil.

hoop dat ik dit topic hier moest plaatsen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je tijdens de installatie ook op F5 geramd om een extra driver voor je Raid systeem te laden?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• PhuSioN
Microkid schreef op 30 maart 2004 @ 20:26:
Heb je tijdens de installatie ook op F5 geramd om een extra driver voor je Raid systeem te laden?
uiteraard. ik heb wel ervaring met het instaleren van een raid setup. tis trouwens f6 :+

[ Voor 4% gewijzigd door PhuSioN op 30-03-2004 20:45 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Hoe staat de boot sequence ingesteld in je bios?

Bij sommige raid systemen moet je daar nml. alle opties op die raid controller zetten.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• PhuSioN
Heb daar ook naar gezocht aangezien mijn dfi infinity dat ook had, maar op dit moederbord is het in de bios niet te vinden dat je specificiek kan selecteren om van raid te booten. Bij de boot volgorde heb ik ingesteld dat die scsi moet booten. Tevens dat die ook naar andere devices moet kijken als er geen bijstaat.

update:

na een tijdje zwart schrem krijg ik dit:

Invalid boot.ini file
Booting from c:\windows\

dit is dan het enige wat ik zie

[ Voor 21% gewijzigd door PhuSioN op 30-03-2004 21:34 ]

• PhuSioN
recovery wilt niet
na het booten van win xp cd krijg ik dus geen windows setup te zien alleen maar een zwart scherm. net zoals eerst.

• PhuSioN
heb er een oplossing voor gevonden. meerdere mensen hadden hier al last van op het viahardware forum. http://forums.sudhian.com...R_MSGDBTABLE=&STARTPAGE=1
Shuttle heeft een nieuwe beta bios gereleased en het schijnt er mee verholpen te worden.
Ik ga het zo even proberen.
Pagina: 1