Kosten GPRS T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Ik ben net aan het klooien geweest om via GPRS van T-Mobile te kunnen internetten (irc, icq, web, je kent het wel..) op mijn PDA (PPC) via mijn mobiel. Via een tutorial van PocketPCClub heb ik dit allemaal netjes aan de praat gekregen.

Hierna (jaja, eerst proberen ;)) ging ik kijken naar de kosten hiervan bij mijn provider (T-Mobile). Het lijkt kakkend duur, dus wilde ik het even voorleggen:

Op deze helpdesk pagina met de tariefdiensten lees ik het volgende over de standaard tarieven:

T-Mobile GPRS (Internet): € 0,98 per 100 KB (je betaalt per 100 KB*)

Het * symbool wordt helaas niet uitgelegd.

Op de pagina 'Tariefplannen', lees ik in de voorwaarden van T-Mobile Data voordeelbundels het volgende:
T-Mobile berekent je GPRS gebruik per hele eenheden van 100 KB. Je gebruik wordt in Nederland elk etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 100 KB of een veelvoud van 100 KB.
Gelden deze voorwaarden ook voor het standaard tarief? Zo ja, dan bel je elke dag (elk etmaal) dus standaard 1 euro kwijt als je maar enkele KB's verbruikt hebt.
Weet dus iemand de exacte voorwaarden van GPRS Internet via T-Mobile zonder voordeelbundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op 30 maart 2004 @ 20:06:
Gelden deze voorwaarden ook voor het standaard tarief? Zo ja, dan bel je elke dag (elk etmaal) dus standaard 1 euro kwijt als je maar enkele KB's verbruikt hebt.
Weet dus iemand de exacte voorwaarden van GPRS Internet via T-Mobile zonder voordeelbundel?
Inderdaad... Lekker goedkoop dus (NOT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Ik heb T-Mobile even gebeld en de exacte voorwaarden nagevraagd. Ook bij geen bundel wordt er per etmaal gekeken wat het gebruik is en wordt het afgerond naar boven per 100kb.

Per dag dat je dus *iets* doet met GPRS, betaal je € 0,98 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jasper schreef op 31 maart 2004 @ 12:09:
Ik heb T-Mobile even gebeld en de exacte voorwaarden nagevraagd. Ook bij geen bundel wordt er per etmaal gekeken wat het gebruik is en wordt het afgerond naar boven per 100kb.

Per dag dat je dus *iets* doet met GPRS, betaal je € 0,98 7(8)7
Ja idd, daar baal ik dus van. Gister abbo afgesloten bij T-mobile met Nokia 6600 ( :9~ ), maar kom er nu achter dat ik het hele gprs gebeuren financieel-technisch niet kan gebruiken, het zou me 30 euro(!!!) per maand extra kosten als ik dagelijks bijv de headlines van mn mail zou checken. Die "bundels" slaan dus ook nergens op als er meteen 100 KB verneukt wordt als je maar 1 KB aan data hebt verstookt op een dag.., bij 1 MB kun je dus maar 10 dagen per maand iets checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik heb ook al problemen gehad met GPRS abbo's bij de T-Mobile. Ik had zo'n bundel van €5, ik schoot er geen drol mee op, bleef gek duur... Heb eens €20 aan GPRS kosten gehad terwijl ik 3 keer een kwartier had ge'gprs't. Uiteindelijk hadden ze problemen met de GPRS teller, en heb ik een deel teruggekregen, maar pas op.

Vervolgens in januari opgezegd en nu al drie keer gewoon op de factuur, steeds na elke factuur gebeld met de klacht en nu eindelijk schijn ik volgende maand een credit te krijgen van die maanden.

@Cyber-spin:
Jij zou het beste het duurste GPRS abbo kunnen nemen. Dan betaal je, geloof ik, €10 per maand en €1 per MB.

* AaroN loopt een beetje achterrr

[ Voor 19% gewijzigd door AaroN op 31-03-2004 13:41 . Reden: errorr ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even gekeken naar gprs bij andere operators dan Telfort en kwam al snel tot de conclusie

"een van de voordelen van Telfort; gprs is lekker goedkoop en betaalt per kb .."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:45:
Ik heb ook even gekeken naar gprs bij andere operators dan Telfort en kwam al snel tot de conclusie

"een van de voordelen van Telfort; gprs is lekker goedkoop en betaalt per kb .."
Ja psies, alleen heb ik toch voor T-Mobile gekozen omdat het toestel daar 100 euro goedkoper was. Dan maar wappen via GSM-data, tis niet anders..
Al die multimedia en internet op je mobieltje is heel gaaf, maar heb er geen 1 euro per keer voor over, jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 20:27
ik heb zelf ook een abbo bij t-mobiel en heb via internet wap geactiveerd en ik wap ongeveer elke week wel een paar keer maar volgens mij komen me wap kosten nooit boven de 5 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

InfoTracer schreef op 31 maart 2004 @ 16:50:
ik heb zelf ook een abbo bij t-mobiel en heb via internet wap geactiveerd en ik wap ongeveer elke week wel een paar keer maar volgens mij komen me wap kosten nooit boven de 5 euro uit.
Wap je via GPRS dan? Of via inbellen (GSM-data)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

is trouwens wel nieuw, toen ik de laatste keer keek was gprs nog per 10kb. Ik heb hier nog een pdfje van gemaakt, eens kijken of ik het kan vinden...

Ahja, klik even naar http://flerp.net/images/tmobile/ en vind daar de 3 pdfjes die ik maakte ten tijde van de voorgenomen wijziging in de AV.

Het eerste pdfje is een pdfje met daarin het originele persbericht en de originele kosten, het tweede is een googlecachepagina omdat toen die hele pagina weg was, en het derde is een overzichtje van wat blockrounding _toen_ was.

Die 100kb is trouwens ook echt een goede om de rekening te spekken.. :(

[ Voor 36% gewijzigd door pjottum op 31-03-2004 19:50 . Reden: pdfjes beschrijven ]

ping 127.212.23.124

Pagina: 1