Plaatjes resizen vanuit Windows rechtsklik

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik werk de laatste tijd veel met een digitale camera, waarvan ik het meerendeel van de plaatjes meteen wil verkleinen, zonder eerst door allemaal stappen heen te gaan (irfanview opstarten, batch instellen en zo, duurt toch best lang voor 5 plaatjes iedere keer), en nu vroeg ik me af of dit ook sneller kan; door erop te rechtsklikken.

Ik heb nu allemaal mooie dingen van 'edit in bla bla', maar ik wil gewoon iets hebben dat ik bijv 5 bestanden kan selecteren, rechtsklikken op ene, "resize with irfanview batch" of zo, en dan alle 5 de bestanden klaar heb in een batch (waar ik alleen formaat en target dir in hoef te vullen) om te resizen.
Hoeft niet perse met Irfanview, een soortgelijk programma is ook goed.

Iemand enig idee welk programma dit kan?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

daar heeft microsoft zelf de oplossing voor, heet powertoys, was tijdje niet leverbaar. maar door teveel klachten weer teruggebracht.

link:
http://download.microsoft...eResizerPowertoySetup.exe

installeren en vanaf dan kun je rechter muisknop resize en dan de grootte, je kunt dan ook zeggen moet die kopie maken en die resizen of t origineel resizen.

en zelfs meerdere tegelijk, dus enkele seconden werk voortaan ;)

• X-G
Helaas, die is alleen maar voor XP zo te zien, en ik draai 2000 SP4. (hier installeert ie niet iig)

Verwijderd

volgende keer dan in je firstpost even vermelden welke windows je gebruikt dus volgens de policy tussen haakjes bijvoorbeeld [w2kpro]

• X-G
Sorry, had geen rekening gehouden met OS afhankelijke software.

• X-G
Heeft verder niemand een idee hoe ik dit in Windows 2000 Server SP4 kan doen?

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 15:19
ACDSee biedt dit helaas niet, alleen kan het wel makkelijk en snel (grote) groepen images resizen met twee klikken. Ik weet niet of dit makkelijker gaat dan met Irfanview (heb ik zelf nooit mee gewerkt). Ik gebruik zelf WinXP met de Image Resize Powertoy, maar voor grote groepen images gebruik ik dus ACDSee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 20:12:
daar heeft microsoft zelf de oplossing voor, heet powertoys, was tijdje niet leverbaar. maar door teveel klachten weer teruggebracht.

link:
http://download.microsoft...eResizerPowertoySetup.exe

installeren en vanaf dan kun je rechter muisknop resize en dan de grootte, je kunt dan ook zeggen moet die kopie maken en die resizen of t origineel resizen.

en zelfs meerdere tegelijk, dus enkele seconden werk voortaan ;)
Heeey bedankt, dit zocht ik eigelijk al tijden!

• X-G
Stuiterbal schreef op 01 april 2004 @ 04:55:
ACDSee biedt dit helaas niet, alleen kan het wel makkelijk en snel (grote) groepen images resizen met twee klikken. Ik weet niet of dit makkelijker gaat dan met Irfanview (heb ik zelf nooit mee gewerkt). Ik gebruik zelf WinXP met de Image Resize Powertoy, maar voor grote groepen images gebruik ik dus ACDSee.
Met ACDSee gaat het idd ook, maar die kan het ook niet als batch.
Ik moet ze dus één voor één doen daarbij.
Daar komt bij dat hij ze automatisch een andere naam geeft: "Resize of *.jpg"

K zoek dus echt iets waarbij ik kan rechtsklikken in explorer, "resize" kiezen, en dan in een venster de grootte selecteren, die ie op alle in explorer geselecteerde bestanden toepast.

[ Voor 6% gewijzigd door X-G op 01-04-2004 13:52 ]

Pagina: 1