Toon posts:

een word document recoveren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

tijdens het openen van een document (belangrijk document) ging er iets fout op mijn laptop, er opende zich een aantal andere documenten tegelijk. Dit is overigens 100% zeker geen virus! door een foutje heb ik per ongeluk met die andere documenten ook mijn uiterst belangrijke document verwijderd. Dit is een ramp, nou vond ik het document niet terug in de prullenbak en is het nergens anders meer te vinden op de computer. Ik heb wel eens gehoord van Recovery Software. Heeft iemand tips hoe ik dit document terug krijg? En als dat d.m.v recovery software moet welke ik dan het best kan gebruiken en misschien hoe? kleine uitleg. Ben namelijk niet bekend met deze software.
alvast hartelijk bedankt voor de medewerking,

Torphantom

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

momania

iPhone 30! Bam!

Welkom op GoT :)

Je bent op zoek naar software, dus jouw vraag past beter in Software Algemeen ipv Windows Operated Systems.
Vandaar dat ik 'm even verplaats.

Verder kan je in de faq van Opslagmedia & I/O Controllers veel info vinden over het recoveren van data:
OM FAQ / Beleid

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10

Zoefff

❤ 

Normaliter als je een bestand verwijderd, word het alleen uit de "index" van je harde schijf verwijderd (FAT tabel), en de echte data blijft nog gewoon op de schijf staan, totdat dat plekje word overschreven door andere data.

Van dit feit maakt recoverysoftware dus gebruik. Zolang je de plek op de hdd waar je document stond niet overschrijft, kan je dit nog terughalen met recoverysoftware.

Mijn persoonlijke favoriet is getdataback, www.getdataback.com . Let wel op dat er 2 verschillende versies van bestaan, eentje voor FAT32 en voor NTSF, je moet dus wel de juiste hebben.

Installeer het programma het liefst op een andere partitie dan waar je document op stond, dat verkleind de kans dat je het alsnog overschrijft.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter