Toon posts:

[VMWARE] Windows 2003 locked wanneer keyboard word gebruikt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik post hier doorgaans niet omdat ik graag zelf dingen oplos of aan mensen vraag die enig sinds verstand van hebben, maar ondanks al deze bronnen kom ik er niet uit.

Ik heb google afgezocht, VMware site, Microsoft site en tweakers en alles liep uit op niets.

Mijn doel is:

Windows 2003 MCSE beter te leren dmv windows 2003 server enterprise geinstalleerd te hebben in een vmware sessie zodat ik bekend raak met het clusteren van servers, het draaien van meerdere dns servers, meerdere mailservers en dergelijke. Ik kan iedereen direct al gerust stellen dat deze versie een trail versie van 180 dagen is, direct van de microsoft site. Het is derhalve geen gecrackde versie.

Mijn probleem op dit moment is:

Het installeren van een VMware GSX versie 2.0 is perfect verlopen, dit heeft geen problemen en ook andere operating systemen als windows 2000 verlopen zonder problemen. Echter wanneer ik windows 2003 server wil installeren en ik kom bij het selecteren van taal en locatie instellingen dan slaat w2k3 versie vast als ik het toetsenboard gebruik. Het gebruik van het toetsenboard is bij het wijzigen van instellingen niet noodzakelijk echter bij de volgende stap moet ik mijn naam en bedrijfsnaam opgeven en dit is niet mogelijk op andere wijze in te vullen. Zo heb ik van mijn vaste computer versie al geprobeerd te copy en pasten naar VMware echter zonder suc6.

Mijn systeem:

Standalone pc:
Windows 2000 professional SP4
P4 2.4ghz x86
mobo: vergeten
videokaart: Geforce 4 ti4200 128mb
1x 256 ddr stick
1x 128 ddr stick
40gig hd maxtor
onboardsoundcard.
meegeleverde flop
onbekend merk dvd speler
BTC Millenium toestenboard.

Mijn huidige troubleshooting:

Nieuwe Virtuele schijf geinstalleerd met w2k3.
Nieuwe iso van windows site gedownload
ISO zowel van cdrom als van locatie laten opstarten

Volgens de instructies moest ik een regel toevoegen in het .vmx file en deze zou zijn:
uhci.forceHaltBit = TRUE dit heeft niets geholpen
Tevens heb ik het ram verhoogt en verlaagt voor de sessie
Ik heb de CDrom/DVD speler uitgeschakeld in vmware.
Ik heb vmware opnieuw geinstalleerd
Ik heb getest of voor het invullen van de keyboard gegevens voordat 2003 de drivers installeerd hij wel vastloopt, deze check kwam negatief uit en ik kon nog gewoon alles gebruiken.
Ik heb usb devices uitgezet, eigenlijk ALLE opties die in preferences aanstaan uitgezet waarna weer 1 voor 1 aangezet. Niets hielp.
Ik heb full en windowed screen gebruikt, maakt niets uit
Tijdens de boot doet het toetsenboard het.
Ander toetsenboard maakt niets uit.
Geen usb toetsenboarden gebruikt, allemaal regulars.
Wanneer ik het toetsenboard gebruik nadat hij installing devices heeft gedaan, loopt de hele windowsversie in vmware vast en kan ik deze alleen maar opnieuw laten opstarten.

Ik wil nogmaals herhalen dat hier niets staat op de MS site, VMWARE site en hier...
Iemand hetzelfde probleem gehad?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb met een eerdere VMware (3.0 geloof ik) hetzelfde probleem wel eens gehad - het verwijderen van de USB adapters was toen voor mij wel de oplossing - vreemd dat dat voor jou niet werkt.

In VMware 4.0 heb ik er helemaal geen last van - misschien heb je de mogelijkheid een 30-dagen trial van VMware te gebruiken? :)

Verwijderd

elevator schreef op 30 maart 2004 @ 20:21:
Ik heb met een eerdere VMware (3.0 geloof ik) hetzelfde probleem wel eens gehad - het verwijderen van de USB adapters was toen voor mij wel de oplossing - vreemd dat dat voor jou niet werkt.
Idem dito met de 4 hier. Na x keer proberen, nieuwe VM, usb verwijderen, installatie proberen. Toen het eindelijk goed ging, gelijk die image op cdrom gebrand :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je moet ook niet de gsx server versie hebben maar de 'workstation' versie (ver 4.5 is net uit)

dan alles weghalen wat je niet nodig bent (floppy/usb) en dan windows 2003 Ent installeren, heb dat zelf ook al .tig keer gedaan (ook de eval versie :) ) en dat ging altijd zonder problemen

zal dus idd best eens aan die usb rommel kunnen liggen aangezien ik dat altijd weghaal (samen met de floppy, booten doe ik via pxe of iso cdrom)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
You wont believe it, maar het is opgelost door die usb drivers eruit te gooien. Ik had ze enkel disabled. Thanks, thanks thanks alot..

@_@ bezig met zijn mastering w2k3 books.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 22:53:
You wont believe it, maar het is opgelost door die usb drivers eruit te gooien.
Na een succesvolle installatie, kun je de usb zonder problemen weer toevoegen. Het probleem zit er alleen in tijdens installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ah wtf... raar.. jammer dat het nergens staat.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1