Toon posts:

Zelf executable schrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor a.s donderdag zoek ik een progsel waarmee je zelf een executable kan schrijven. Ik wil namelijk een exe file schrijven die zodra je deze opstart een custom made error message geeft. Ook moet de exe file een specifiek icoontje hebben. (Dit zonder extra's te installeren op de clients die deze file moeten gaan opstarten)

Met de search kwam ik er niet echt uit en google gaf ook 10.001 nutteloze resultaten. "create your own exe file" heb ik als search string gebruikt.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Je gaat gewoon een programma schrijven in VB :)

dat is het makkelijkste, en VB is binnen 2 minuten geleerd

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Of in delphi....

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:08
Volgens mij kan visual C dit ook. Weet het niet meer precies (is al een tijdje geleden dat ik ermee heb gewerkt).

Verwijderd

Topicstarter
Nu noemen jullie 3 talen die ik allemaal niet spreek. :/
Over 2 weken ga ik met Java beginnen. :)
Kan wel HTML en een beetje PHP & javascript (maar dan ook een heel klein beetje).
Maar VB is een collega van me wel goed, eens kijken of die ook in is voor een geintje. ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:59:
Nu noemen jullie 3 talen die ik allemaal niet spreek. :/
Over 2 weken ga ik met Java beginnen. :)
Kan wel HTML en een beetje PHP & javascript (maar dan ook een heel klein beetje).
Maar VB is een collega van me wel goed, eens kijken of die ook in is voor een geintje. ;)
Tja jammer voor je dan, maar met php, html en javascript kun je geen executable maken. visual basic is vrij eenvoudig hoor. met een wizard maak je zo een eenvoudige applicatie.

hier een eenvoudige tutorial: http://www.khlim.be/~cdaniels/VisualBasic.PDF

[ Voor 8% gewijzigd door Noork op 30-03-2004 19:02 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HTML is geen programmeer-taal, maar een markup-"taal". PHP en Jscript zijn scripting-talen... Je zult echt met Delphi, C(++) of Visual Basic bezig moeten gaan :)

Of Java, maar ik weet niet of je daar ook stand alone exe's mee kan maken, aangezien 't vaak via zo'n Java Virtual Machine gaat etc..

Verwijderd

Delphi vond ik zelf erg eenvoudig, gebaseerd op c/c++ en met zijn 'windows' interface ... slepen, trekken, knippen en plakken et voila

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Programming & Webscripting, daar gebeurt heel wat 'zelf executables maken'. Maar die kant op verplaatsen lijkt me niet handig gezien het policy aldaar.

edit:

oeps. Ik moet ook geen 5 minuten over een slotbericht doen :X

Anyhow, een je zit toch aan een random compiler. Succes :)

[ Voor 56% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2004 19:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.