Toon posts:

Trilling is toch irritant!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een topic geplaatst. Ik had trillingen in mijn beeld. Ik had de instellingen van 60 Herz verhoogt naar 85 (ook in de gforceinstellingen) en er liggen geen boxjes, telefoons of wat voor magnetische velden in de buurt die de trillingen veroorzaken.

Het gekke is zelfs dat het soms helemaal niet trilt en later weer wel. Aanvankelijk was de trilling verminderd met het verhogen van de Herz, maar ik heb er eigenlijk toch wel last van, vooral in spellen.

Heeft iemand uiteindelijk toch nog ideeen???

(in de monitorinstellingen zelf staat de 'H' ook 68 Herz en 'V' staat op 85, moet dat niet gelijk??)

(winxp pro, gforce 4 128 Mb Ti 4200, beeldscherm: Gericom 17 inch crt)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit je systeem op een geaard stopcontact aangesloten?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
(in de monitorinstellingen zelf staat de 'H' ook 68 Herz en 'V' staat op 85, moet dat niet gelijk??)
Nee, de horizontale refreshrate is altijd in het bereik van enkele tientallen kHz (dus ook zeker geen 68Hz, maar waarschijnlijk 68kHz) terwijl de verticale refresh tussen de 50Hz en de (pakweg) 200Hz ligt.

Verwijderd

Topicstarter
absoluut

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het 'trillen' tijdens spellen is met XP pro doordat hij dan op 60Hz gaat draaien... Ik weet alleen zo 1 2 3 de oplossing er niet meer van...

In principe maakt het niet uit, dat H en V ongelijk zijn, met v-synch wordt dit gelijk getrokken... ;)

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 30 maart 2004 @ 18:45:
[...]

Nee, de horizontale refreshrate is altijd in het bereik van enkele tientallen kHz (dus ook zeker geen 68Hz, maar waarschijnlijk 68kHz) terwijl de verticale refresh tussen de 50Hz en de (pakweg) 200Hz ligt.
Klopt, ok bedankt

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
t kan zijn, dat in games, de refreshrate terugspringt naar 75 of 60 Hz... als je geen refreshlock hebt in Windows XP/2000 zal dat zo zijn, en dan is t logisch dat t in games nogal trilt, en als je monitor t kan, probeer s 100 Hz, is nog wat rustiger, ikzelf vind 85hz zelfs trillen, omdat ik 100hz gewend ben... Refreshforce is n goede refreshlocker, daarmee heb je gegarandeerd n lock, omdat je dan alleen de hoogste kan kiezen :)...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 30 maart 2004 @ 18:46:
Het 'trillen' tijdens spellen is met XP pro doordat hij dan op 60Hz gaat draaien... Ik weet alleen zo 1 2 3 de oplossing er niet meer van...

In principe maakt het niet uit, dat H en V ongelijk zijn, met v-synch wordt dit gelijk getrokken... ;)
v-synch heb ik uitstaan voor hogere frame rate, als ik die aanzet veranderd de situatie niet

Verwijderd

Kijk naar magnetische veld, kabels die langs de vga kabel lopen, monitor goed geaard.
Het liefst even de monitor op een UPS aansluiten, andere video kaart en andere vga kabel.

Dan zal je wel kunne vinden waar het aan ligt. Maar een beetje triling heb je erg gauw bij analoge monitors. DVI zal voor je het de beste oplosing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 30 maart 2004 @ 18:47:
t kan zijn, dat in games, de refreshrate terugspringt naar 75 of 60 Hz... als je geen refreshlock hebt in Windows XP/2000 zal dat zo zijn, en dan is t logisch dat t in games nogal trilt, en als je monitor t kan, probeer s 100 Hz, is nog wat rustiger, ikzelf vind 85hz zelfs trillen, omdat ik 100hz gewend ben... Refreshforce is n goede refreshlocker, daarmee heb je gegarandeerd n lock, omdat je dan alleen de hoogste kan kiezen :)...
meer dan 85 herz kan mijn monitor niet aan. de trilling in het spel is niet meer dan buiten het spel dus het probleem ligt ergens anders

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:49:
Kijk naar magnetische veld, kabels die langs de vga kabel lopen, monitor goed geaard.
Het liefst even de monitor op een UPS aansluiten, andere video kaart en andere vga kabel.

Dan zal je wel kunne vinden waar het aan ligt. Maar een beetje triling heb je erg gauw bij analoge monitors. DVI zal voor je het de beste oplosing zijn.
ik zal proberen de kabels vrijer te leggen, een andere videokaart is voor mij erg omslachtig, de monitor is goed geaard.

Wat bedoel je met UPS?

Ik moet je vertellen dat ik deze trillingen na een herinstallatie voor het eerst opmerkte, daarvoor heb ik een aantal maanden met deze computer gewerkt en heeft het probleem zich niet voorgedaan. Ik heb hiernaast niets veranderd aan de verloop van kabels of iets dergelijks.

Kan een losliggende kabel in mijn systeemkast een oorzaak zijn? dat bedenk ik mij zonet, een voedingskabel bungelt wat rond bv.

• BiG-GuY

BiG-GuY

op welke resolutie werk je? ik neem aan 1024x768?

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 30 maart 2004 @ 18:55:
op welke resolutie werk je? ik neem aan 1024x768?
klopt

• BiG-GuY

BiG-GuY

heb je op n andere reso/refreshrate combi geprobeerd, als t dan ook is dan zal t toch ergens straling zijn denk ik... en hoe oud is de monitor? kan ook zijn dat er iets mis mee is?

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 30 maart 2004 @ 19:02:
heb je op n andere reso/refreshrate combi geprobeerd, als t dan ook is dan zal t toch ergens straling zijn denk ik... en hoe oud is de monitor? kan ook zijn dat er iets mis mee is?
Reso/refreshrate combi... sorry, is dat in te stellen bij de gforceinstellingen? De monitor is ouder dan 2 jaar vermoed ik.
Straling is probably echt niet de oorzaak

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Ik heb de kabel omgeleid, nu loopt die vrij, de trilling is weg!

Bedankt, misschien dat ik ooit een ander er mee kan helpen nu.
Pagina: 1