Toon posts:

Samsung Digital-Cam vp-d31 pal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laats een nieuwe digitale videocamera gekocht en wilde vandaag eens wat beelden op mijn pc plaatsten.

De problemen die ik ondervond waren:

*Drivers voor win98
*Programma's voor win98
*Camera continu offline in premiere pro 7

DVC5.0 Driver is de driver die erbij hoort maar die voldoet niet aan de "windows xp logo test"

Camera heeft usb, firewire en av uitgang.

weet iemand hoe ik de beelden van de camera op mijn pc kan krijgen?

bvd

jeffrey

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 18:11 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Uhm, eerst heb je het over win98, maar dan over xp logo test...? welk OS gebruik je dus?

verder: doe je dit via USB of Firewire? Voor Firewire weet ik een handig capture progje dat DVIO heet (gratis, zie google). Voor USB heb je gewoonlijk bij de camera horende drivers nodig.

Veel camera's sturen trouwens alleen foto's over USB, geen video. Is deze wel voor USB streaming?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
En om op een mogelijk antwoord als vooruit te lopen: mocht je WinXP gebruiken en de drivers beginnen te neuzelen dat ze niet WinXP goedgekeurd zijn, dan moet je dat lekker negeren. Gewoon installeren.

De drivers kunnen gewoon werken, alleen Bill Gates heeft z'n handtekening er niet onder gezet :+

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
John_Glenn schreef op 31 maart 2004 @ 00:57:
Uhm, eerst heb je het over win98, maar dan over xp logo test...? welk OS gebruik je dus?

verder: doe je dit via USB of Firewire? Voor Firewire weet ik een handig capture progje dat DVIO heet (gratis, zie google). Voor USB heb je gewoonlijk bij de camera horende drivers nodig.

Veel camera's sturen trouwens alleen foto's over USB, geen video. Is deze wel voor USB streaming?
ik gebruik zelf winXP, maar de bijgeleverde drivers zijn voor win98, ook op de website van samsung zijn alleen deze te downloaden. vreemd, want de camara is net op de markt gebracht.

de foto's op mijn computer zetten is niet van toepassing aangezien ik meerdere digitale camera's heb en geen videocamera koop om foto's mee te maken ;)

het streamen ervan is ook niet wat ik wil. Hetgeen wat ik opgenomen heb wil ik op mijn computer zetten

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 23:25

Alaksandus

Vae puto deus fio

Normaal gesproken heb je bij XP geen dirvers nodig voor je digi camera via USB. Andere USB apparaten werken nog wel, andere poort geprobeerd.

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Coronaextra schreef op 03 april 2004 @ 17:57:
Normaal gesproken heb je bij XP geen dirvers nodig voor je digi camera via USB. Andere USB apparaten werken nog wel, andere poort geprobeerd.
't is een videocamera

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:55:
het streamen ervan is ook niet wat ik wil. Hetgeen wat ik opgenomen heb wil ik op mijn computer zetten
Dat is precies wat bedoeld wordt met USB streaming. Veel camera's kunnen dus geen videobeelden over USB uitsturen, alleen over de Firewire poort. De USB poort op zulke camera's is alleen voor still shots, niet voor video.

Op de camera die ik hier heb, staat 'USB streaming', wat wil zeggen dat er wel videobeelden over lopen. Je hebt daar wel drivers voor nodig.
Pagina: 1