[ASP .NET] Unable to load DLL

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
De website wordt (lokaal) gemaakt in VS .NET (codebehind VB .NET), en draait uiteindelijk op een server dmv. SourceSafe (Windows Server 2003 + IIS6). Locaal werkt alles perfect, maar op de server krijgen we de volgende error (vanuit Server.GetLastError()):
System.Web.HttpUnhandledException: Exception of type System.Web.HttpUnhandledException was thrown. ---> System.DllNotFoundException: Unable to load DLL (Functions.dll).
en nog meer, strack trace etc...

Goed, hij kan het bestand zeker wel vinden, want ik heb het ook al geprobeerd met een "hard" pad, en toen kreeg ik dezelfde error. De login die IIS gebruikt, heeft de rechten op de server om die file te lezen, uitvoeren etc.

Ik heb nog op Google gezocht, maar kvind niet direct hetzelfde probleem, en de oplossingen die ik bij de gevonden problemen vond, hebben er wel mee te maken, maar hebben me nog niet geholpen.

Suggesties?

Wat een onzin..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Functions.dll staat ook in je /bin folder? Of heb je die lokaal in je GAC gezet?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• dixon
Ook in /bin, ook op de server. Zo'n beetje alle mogelijk combinaties geprobeerd. Ben er net achtergekomen dat die DLL dus ook naar een comctl32.dll uit de system32\winsxs\...\....\ verwijst, misschien heeft IIS geen rechten daartoe? Of iets dergelijks.

Kgeloof dat dit het hele pad is
c:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_6.0.10.0_x-ww_f7fb5805

Kben al aan het zoeken waar winsxs voor is. Shared assemblies ?

Hij vind het bestand zeker weten, kan hem gewoon niet laden. Heb nu die comctl dll's + paden gekopieerd naar de server, maar dit mocht niet baten.

[ Voor 15% gewijzigd door dixon op 30-03-2004 18:07 ]

Wat een onzin..

• dixon
BTW, wat is GAC? :)

Wat een onzin..

• dixon
Het wil ansog niet lukken. Ga later weer verder. Ik w8 ondertussen op reacties.

.modbreak: je kunt met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop je posts editten

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2004 20:04 ]

Wat een onzin..

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
je progt serieus in .net en nog nooit van global assembly cache gehoord? :o

[google=Global Assembly Cache] resulteert in deze uitleg

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46
Hoe heb je je project gedeployed naar de server?
Is functions.dll een private of een shared assembly?
Waar staat hij op de server?

https://fgheysels.github.io/

• dixon
Dankjewel Robbedoeske, ik ga zeker het hele verhaal lezen, alleen is helpt het nu verder niet. Het probleem is net opgelost. Windows Server 2003 miste een DLL (achter gekomen met FileMonitor).

Wat een onzin..

Verwijderd

dixon schreef op 30 maart 2004 @ 18:03:
Kben al aan het zoeken waar winsxs voor is. Shared assemblies ?
schijnen oude drivers te zijn, waarvan je nieuwe hebt binnen gekregen via windowsupdate. Al weet ik niet of je winsxs zo weg mag gooien :?
Pagina: 1