Toon posts:

Verschilllende Direct3D games hangen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
grafische kaart: nvidia GForce 4
120 gb hd
lan: onboard
geluidskaart: onboard
ram: 265 mb
cpu: amd duron 2000MhZ

hoi mensen,

ik had gister een topic over dat ik een probleem had bij ieder spel dat is inmiddels opgelost maar nu weer eens probleem :/

bij ieder spel dat ik ook maar probeer te spelen nokt ie er gewoon mee
(bijvoorbeeld: tony hawk's pro skater 3
tony hawk's pro skater 4
americas army
soldat
the thing
rayman 2
rayman 3)

heeft iemand een idee hoe dit zou (kunnen) komen?

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
driverupdate gedaan??

uhuuummm

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:04
Valt de pc uit of het spel? Valt de pc ook uit bij zware programma's (niet spellen)? Alle nieuwste drivers geïnstalleerd? (chipset, videokaart, directx?) Hoe lang duurt het voordat hij uitvalt? Direct, minuten, kwartier? Willekeurig?

Verwijderd

Topicstarter
phYzar schreef op 30 maart 2004 @ 17:33:
Valt de pc uit of het spel? Valt de pc ook uit bij zware programma's (niet spellen)? Alle nieuwste drivers geïnstalleerd? (chipset, videokaart, directx?) Hoe lang duurt het voordat hij uitvalt? Direct, minuten, kwartier? Willekeurig?
het spel valt uit
niet bij zware programmas
nieuwste directx is geinstalleerd
en hij valt direct uit

de nieuwste driver voor m'n videokaart en chipset, zal ik niet weten waar ik die moet halen

(chipset: SiS 746FX)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08
Kijk op de site van je moederbordfabrikant of er nog nieuwe drivers te downloaden zijn.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 30 maart 2004 @ 17:41:
Kijk op de site van je moederbordfabrikant of er nog nieuwe drivers te downloaden zijn.
als ik op de site van het moederboard kijk en zoek over mijn moederboard dan kan ik alleen de drivers van me (onboard) lan, (onboard) geluidskaart & usb drivers

(van me videokaart ben ik nu aan het downloaden)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:04
http://driver3.sis.com/agp/agp117.zip <--agp drivers voor je moederbord
http://www.tweakers.net/meuktracker/5739 <-- Videokaartdrivers

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb hetzelfde gezeur. Ook een gf4 (ti4400). Icm audigy2, asus p4b533 mobo en p4 2,4 cpu. Verder prima stabiel, maar in spellen loopt m'n pc keihard vast. Alleen harde reset biedt uitkomst. :(
Clean install gedaan, nieuwste drivers van alles. UT2004 loopt in het menu al vast. :(
Ik weet zo onderhand niet waar ik het moet zoeken, maar vermoed dat de vga kaart de boosdoener is. Zijn er mensen met problemen met gf4 laatste tijd?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
Zit je koeler los of is je fan stuk toevallig. Want als geen ene driver helpt en echt alle games vast lopen moet het bijna wel een hardwaredefect zijn van die videokaart.

Verwijderd

Hoe zit het met spellen die puur op OpenGL draaien, zoals Call of Duty, Quake 3 en een Unreal (Tournament) in OpenGL mode. America's Army draait ook op de Unreal engine, maar ik weet niet of zij OpenGL support erin gebakken hebben.

Mocht OpenGL ook falen en lost geen enkele driver het op, dan zou wat Sjah zegt heel goed kunnen: een hardware probleem.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Sjah schreef op 31 maart 2004 @ 09:04:
Zit je koeler los of is je fan stuk toevallig. Want als geen ene driver helpt en echt alle games vast lopen moet het bijna wel een hardwaredefect zijn van die videokaart.
Daarom vermoed ik ook dat het de videokaart is. Maar nu het rare. Ik had 5216 ofzo geinstalleerd (precieze versie weet ik niet meer) en die gaf in BF vietnam problemen met textures. Toen de drivers geinstalleerd die op de bf cd aanwezig waren. Beeld weer goed maar weer hangen. Soms wel, soms niet, vaak ook in het menu. Met deze driver werkte Enemy territory weer niet. Bij driver rollback wilde die weer soms werken ( hoewel tijdens het spelen nog steeds af en toe hangen, maar hij hing tenminste niet meteen bij starten spel).
Heel vreemd allemaal. Maar wellicht werkt de fan niet goed idd. Hitte kan veel uitleggen. Aan de andere kant hoe kan het zijn dat bepaalde spellen meteen vastlopen. UT2004 liep ook al in het menu vast. Gisteren meteen heel snel doorheen geklikt (speel hierdoor op standaard 800x600 :() en daarna bleef het half uur draaien. Uiteindelijk zelf uitgezet. Ik snap er niks meer van. :(
Pagina: 1