Toon posts:

Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer twee weken geleden heb ik het spel Farcry geinstalleerd. Aan het eind zei de installatie dat ik mijn agp aperture op minstens 64mb moest zetten. Ik keek toen in mijn bios en zag dat hij op 32mb stond, dus heb ik hem op 64mb gezet. Daarna ging ik het spel spelen.

Maar na ongeveer een half uur starte mijn computer spontaan opnieuw op. En dit doet hij nu al twee weken. En niet alleen in games, maar ook gewoon op het bureaublad, en ook als de computer nog opstart. Ik heb hierna Farcry weer verwijderd, en mijn agp aperture op elke stand mogelijk (4mb, 8mb, 16mb, 32mb, 64mb en 128mb) gezet, maar hij blijft maar opnieuw opstarten. Ik heb het laatste half jaar niets verandert aan mijn hardware en mijn win xp versie doet het ook al ongeveer een half jaar zeer goed.

Als er niets anders opzit, kan ik mijn bios flashen (als het misschien helpt), maar dat doe ik liever niet. Heeft iemand een oplossing? Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

Mijn specs:

Asus a7v266e
MSI Geforce 4 TI4400 (driver v. 56.64, startte ook opnieuw op met andere drivers)
AMD Athlon XP 1600+
Audigy 2
2x256mb ram

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:20
Hoe zit het met je temps van je proc en case? Misschien zijn je spec's iets te krap voor Farcry

Verwijderd

Topicstarter
Mijn temperatuur idle van cpu is 52 C en stress 60 C. Dit werkt al 2 jaar goed. De temperaturen zijn ook niet erg gestegen in die tijd. Mijn case temperature is 29 C. Dit is gemeten met MBM 5.

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 17:10

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Meeste instabiliteit die ik laatste tijd gezien heb, kwam door de voeding.
Probeer een andere voeding als je die bij de hand hebt of kijk anders iig of je voltages nog goed zijn.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Verwijderd

Heb je misschien EAX aan staan? Een vriend van mij had precies hetzelfde probleem met warcraft III en toen hij (in-game) EAX-geluid uit had gezet werkte alles weet normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel een andere voeding proberen, bedankt voor de reacties. En volgens mij ligt het niet aan eax, want hij reboot ook als ik op de desktop ben, maar toch bedankt.

• 0fbe
Correct me if i'm wrong maar een AMD athlon reboot als jij boven de 60 graden komt, misschien ligt het hier aan al ging het aan aantal jaren goed

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 19:17
timcooijmans schreef op 30 maart 2004 @ 18:42:
Correct me if i'm wrong maar een AMD athlon reboot als jij boven de 60 graden komt, misschien ligt het hier aan al ging het aan aantal jaren goed
Das dan nieuw voor mij :o

En TS, zet ff je auto-reboot functie uit in Windows.
Dan krijg je en blue-screen te zien waarschijnlijk, ipv die reboot.
Daar kun je vaak wel het 1en ander uit opmaken waar het fout zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 30-03-2004 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een andere voeding aan het proberen. En toen de processor boven de 60 graden kwam, reboote hij niet, dus dat is volgensmij niet het probleem. En ik heb uitstaan dat hij automatisch opnieuw opstart bij blauwe schermen. Ik krijg ook geen error als hij weer opgestart is, en in het eventlog staat ook niets. Maar toch bedankt voor jullie reacties, alles helpt.

• 0fbe
Heb je je proccesor over geclockt? heb je al een clean instal geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
De proccesor is niet overgeklocked. Ik heb nog geen reinstall gedaan omdat hij ook soms reboot voordat hij in windows is, dus ik denk ik niet dat het daaraan ligt.

Met de andere voeding lijkt hij het beter te doen, nog geen reboot of andere vage dingen. Ook zijn de voltages van die voeding iets beter (het is dezelde voeding alleen uit een andere soortgelijke pc).

• 0fbe
Wat was je precieze hardware lijst en wat waren de spec's van je voeding?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou 's even je HDD goed checken, en je geheugen met memtest86.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding (staat 300W op):
Crs power supply:

+12= max 15a
+5 = max 30a
+3.3 = max 14a

hardware:

1x Asus a7v266e
1x MSI Geforce 4 TI4400AMD Athlon XP 1600+
1x Audigy 2
2x 256mb ram cl 2,5 volgensmij
4x fans
1x Maxtor 40 gig 7200 rpm
1x Realtek Netwerk kaart 10/100
1x 24/12/40 speed liton-on brander
1x asus 16x dvd-rom
1x a-drive

Hier zit aan vast:
1x logitech MX 510
1x //Logitech Keyboard met veel knoppen(kom niet zo snel op de naam :) )
(Logitech Internet Navigator Special Edition)
1x Dell monitor 17"

Edit1: Naam van Keyboard opgezocht
Edit2: _XipHiaS_, ik zal na nog 1 rondje 3dmark de hdd gaan testen (powermax? en dan windows disk check ). Daarna zal ik wle memtest 1 nachtje laten lopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 20:35 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 20:14:
et veel knoppen(kom niet zo snel op de naam :) )
Draai 'm om het staat op de onder kant :> . Al denk ik niet dat dit er iets mee te maken heeft maar niks uitsluiten hè.
Ik heb exact hetzelfde probleem met GTA ViceCity dus ik volg dit topic maar even. Gaat ook om een AMD Processor in ieder geval.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• 0fbe
Ik zat aan het Mobo te denken omdat de a7 serie nu niet echt de beste serie was

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een dag met een andere voeding gewerkt, een paar tests gedaan (memtest, windows xp disk check, 3dmark 2003, prime 95) en hij heeft niet gereboot. Dus ik ga een nieuwe voeding kopen (Antec TruePower 430 watt, heb ik ook in de toekomst niet zo snel een nieuwe nodig 8) ). Nog heel erg bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1