download problemen

Pagina: 1
Acties:

• discopeer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-12-2025
Ha,

Ik zit met het volgende probleem:
elke keer als ik een bestandje groter dan 2 megabyte wil downloaden van internet blijft ie na een willekeurige grootte hangen, soms op circa 5, dan weer op 17 mb. nu heb ik het al gerpobeerd met download accelerator plus maar daar heb ik het zelfde probleem. ook al switch ik van site, vroeg of laat blijft ie hangen en gaat niet verder. bij > 20 mb lukt het me zelden ook na vele retries om het bestandje binnen te krijgen.
n.b: surfen gaat prima

nu heb ik al het een en ander uit zitten zoeken, want ik word gek ervan. ik zit in een studenten huis achter een router (direct verbonden aan modem upc) en een hub, maar mijn huisgenoten hebben er geen problemen mee, downloaden gaat daar prima.
nu heeft er hier zo'n klusjesman het netwerk aangelegd en zelf de kabels met zo'n een tang in orde gemaakt en ik verwacht dat daar het probleem zit want ik heb sinds het begin hier dit probleem. ik ontdekte namelijk laatst het diagnose programmaatje voor mijn 3com geintegreerde nic en zag daar bij 'statics' het volgende staan:

packets received 1204551
packets transmitted 1359257
transmit deferrals 12290
multiple collisions 6861
single collisions 4950
CRC errors 3032
frame alignment errors 1547

en nog een aantal statistieken zonder waarden.

bij het downloaden zie je de collisions en errors oplopen
zou het fout in de kabel zijn?

Verwijderd

Om er achter te komen of het probleem aan het touwtje ligt kun je misschien een ander touwtje gebruiken om dit te testen?

Verwijderd

Ik zou een nieuwe netwerkkaart kopen..Die dingen kosten toch geen drol.....Ping anders ff naar je router....of naar een andere pc in je netwerk en check ff hoe dat loopt....Anders ken je ook nog proberen je verbinding van (standaard auto) naar 100mb full duplex te zetten...En oja heb je wel een 100MB netwerkkaart....En je gebruik toch wel UTP he hehe

gr. James

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 10:42:
Ik zou een nieuwe netwerkkaart kopen..Die dingen kosten toch geen drol.....Ping anders ff naar je router....of naar een andere pc in je netwerk en check ff hoe dat loopt....Anders ken je ook nog proberen je verbinding van (standaard auto) naar 100mb full duplex te zetten...En oja heb je wel een 100MB netwerkkaart....En je gebruik toch wel UTP he hehe

gr. James
Dat zal niet opschieten, een kaart op 100mb full duplex zetten als er een hub staat.

Ik denk zelf dat er teveel verkeer over het hubje heen gaat waardoor er problemen en collisions etc ontstaan.. Mocht je de mogelijkheid hebben dan zou je om te testen dat ding eens moeten vervangen met een switch. (Misschien een oud routertje dat je niet meer gebruikt waarvan de de switch functionaliteit kunt gebruiken? )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 10:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 10:42:

gr. James
Gast let eens ff op je interpunctie, spelling en taalgebruik... dit is niet te lezen.

Overigens is het niet aan te raden je verbinding op iets anders te zetten als auto-detect. Zeker op een hub zal full-duplex ervoor zorgen dat het helemaal niet meer werkt.

@TS:

Probeer eens je kabel op een andere netwerkkaart, maar ik denk niet dat dat het probleem is. Als je een hub gebruikt komt het vrij vaak voor dat je CRC errors, packageloss en collisions krijgt, das het nadeel van een hub. Hoe meer verkeer hoe meer problemen.

Als je via HTTP aan het downloaden bent moet de verbinding geloof ik 2 sec wegvallen, langer als 2 sec en het komt niet meer goed, je krijgt een time-out. (Dit hangt van de server af)

Een beetje packageloss zou dus geen probleem moeten zijn. Ik denk dat je ook eens moet kijken naar je Windows. Ik heb dit probleem ook een keer gehad, een andere PC aan dezelfde kabel had geen enkele problemen, een andere netwerkkaart maakte geen verschil. Ik heb toen nieuwere drivers geprobeerd, maakte ook niets uit. Daarna Windows opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer prima.

Een kabel doormeten kan vrij gemakkelijk, maar je bent wel echt een pro als je een kabel zo kan maken dat ie goed werkt behalve bij veel verkeer.

Aangezien je huisgenoten geen last hebben ligt het niet aan de hub zelf, het kan, zoals ik zei, wel aan de poort van de hub liggen, stop je kabel dus eens in een andere poort.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 12:12 ]