Toon posts:

Meer geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.rhonrad.info/cpu.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rhonrad.info/mem.JPG

Bij het 2e plaatje zie je dat hij 448 mb ram aangeeft terwijl er 2 modules van 256 inhangen. De rest vreet de onboard ATI IGP320M weg. Het het nut dit videogeheugen te verlagen?

En is er voor de rest nog wat te verbeteren of kan ik het beter zo laten :P

Verwijderd

Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen maar die ati 320m is ook je grafische kaart dus als je hem minder geheugen toewijst dan zal je grafische kaart er op achteruit gaan. Het beste lijkt me om ff via de taskmanager naar het geheugenverbruik te kijken. Als je weinig fysiek geheugen over hebt kun je het overwegen om idd de 320m minder geheugen toe te wijzen anders zou ik het niet doen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 16:28 . Reden: nederlands is m´n goeiste vak ]

Verwijderd

De corespeed mag natuurlijk nog wel wat omhoog he :P Als je de onboard videokaart gebruikt zou ik em zelfs nog iets meer geheugen geven... De enige reden voor mij om de hoeveelheid videogeheugen omlaag te doen is als je geheugen constant volloopt of als je CPU of Mem benches aan het doen bent.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat wil je nou precies weten?? Voor je graphics heeft het natuurlijk een negatief nut maar voor de rest van je systeem komt er weer wat meer geheugen vrij.. dus ligt maar net aan of je veel grafische dingen doet of veel desktop werk :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 30 maart 2004 @ 16:28:
Wat wil je nou precies weten?? Voor je graphics heeft het natuurlijk een negatief nut maar voor de rest van je systeem komt er weer wat meer geheugen vrij.. dus ligt maar net aan of je veel grafische dingen doet of veel desktop werk :)
Ik wil weten hoe ik de performance van dit systeempje wat omhoog kan gooien :P
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:28:
De corespeed mag natuurlijk nog wel wat omhoog he :P Als je de onboard videokaart gebruikt zou ik em zelfs nog iets meer geheugen geven... De enige reden voor mij om de hoeveelheid videogeheugen omlaag te doen is als je geheugen constant volloopt of als je CPU of Mem benches aan het doen bent.
Maar is dat geheugen dan nog beschikbaar of blijft het gereserveerd ook al doet de videokaart er niets mee?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:31:
[...]

Ik wil weten hoe ik de performance van dit systeempje wat omhoog kan gooien :P
[...]
Je performance van je systeem te verhogen kan je door die videokaart uit te schakelen en een gewone agp kaartje te halen. Dan heb je onmiddellijk 512mb ram vrij.
Als je dat niet wil doen en je wilt geen spelletjes spelen (lijkt me al moeilijk te gaan met een onboard kaart :)) zet dan het shared geheugen op laagst mogelijke.

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 30 maart 2004 @ 16:51:
[...]

Je performance van je systeem te verhogen kan je door die videokaart uit te schakelen en een gewone agp kaartje te halen. Dan heb je onmiddellijk 512mb ram vrij.
Als je dat niet wil doen en je wilt geen spelletjes spelen (lijkt me al moeilijk te gaan met een onboard kaart :)) zet dan het shared geheugen op laagst mogelijke.
Het gaat om een laptop :+

Hij speelt overigens wel UT2004 demo in 64 mb mode ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 17:01 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ah, ok, dan valt de eerste mogelijkheid idd wel weg :p

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 30 maart 2004 @ 17:04:
Ah, ok, dan valt de eerste mogelijkheid idd wel weg :p
Maar aangezien ik toch weinig tot geen spellen speel vraag ik me dus af of de performance omhoog kan :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:05:
[...]

Maar aangezien ik toch weinig tot geen spellen speel vraag ik me dus af of de performance omhoog kan :)
Ga je dan eerst verdiepen in de basics van je hardware: lees de PMG en DOC FAQ's. Dan weet je hoe de performance van je systeem omhoog kan. Want dit topic komt wel erg over als een 'help mij ff' topic, en dat is toch echt niet de bedoeling hier :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.