Toon posts:

Probleem met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een AMD Athlon 900Mhz PC, maar hij start sinds vandaag niet meer op.
Als ik hem opstart krijg ik de melding dat ik een diskette moet stoppen in de A-drive.
Het besturings systeem is XP Professional.
Ik had gisteren nog wel de scanner geinstalleerd waar ik toen bij een foutmelding heb gekregen of ik TOCH DOOR wou gaan of ermee wilde stoppen. Ik heb op doorgaan geklikt. Zal het hieraan kunnen liggen?
Of zou het ook aan de hardeschijf kunnen liggen? De hardeschijf word wel gevonden in het bootmenu (of hoe je dat ook noemt, tenminste er staan ook de 2CD-rom speler bij).

-Ik heb geprobeerd om alle kabels ff aan te drukken.
-Ik heb in de BIOS gekeken, en heb de boot-volgorde ook veranderd.
-Ik heb geprobeerd om op de F8 toets te drukken, maar daar reageert hij ook niet op.

Zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast bedankt :)

P.S. Ik heb dit zelfde probleem ook al eens gehad bij een andere PC van mij maar daar lach het aan de kabels die niet goed zaten. Hier zitten dus WEL de kabels allemaal goed!

Verwijderd

HD crash? kun je nog in bios je hd zien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:25:
HD crash? kun je nog in bios je hd zien?
Ja die zie ik nog wel in de BIOS. Als ik hem opstart met een Windows 98 bootflop dan ziet ie de hardeschijf niet omdat ie NTFS is. Dus ik weet niet hoe ik het dan kan doen 8)7

Ik heb alleen geen andere hardeschijf hier liggen 8)7
Het is trouwens maar een 20GB >:) . Ik zal wel eens proberen om die schijf in een andere PC te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 16:39 ]

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Probeer anders met de WinXp cd te booten. En voer een herstel uit.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Topicstarter
trixx schreef op 30 maart 2004 @ 16:27:
Probeer anders met de WinXp cd te booten. En voer een herstel uit.
Als ik dan op herstel klik, dan krijg ik dus een scherm waar ik niks van snap 8)7 Ik moet dan iets intypen van windows-aanmelding, maar snap er dus niks van 8)7

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Vooraleerst wil ik je er even op attent maken dat je hier op het forum van tweakers.net bent en dat er toch wel van je wordt verwacht zelf wat dingen uit te zoeken en te expirimenteren voor je het hier vraagt. Vrijwel iedereen hier zal het ook geleerd hebben door zelf te zoeken ([google=windows xp repair console], [search=windows xp repair console], technet.microsoft.com, windows help en uiteraard de verschillende faq's).

Om in de repair console te komen: start op met je winxp cd, tik <R> als het laden gebeurt is. Er zal mogelijk een link staan naar je winxp partitie (bv 'c:\windows'). Deze selecteer je door op bv nr <1> te drukken. Vervolgens zul je je administrator wachtwoord (wat je bij installatie hebt aangemaakt) in moeten tikken. Vervolgens kun je gebruik maken van een aantal functies binnen de repair console. (tik 'help' in voor een overzicht. Van elk commando kun je meer info opvragen door er /help achter te zetten 'dir /help'.

Ik begrijp dat je een harde schijf hebt en dat windows niet meer opstart, maar dat de harde schijf wel zichtbaar is in de bios. Krijg je ooit een andere foutmelding dan 'insert system disk and press return'? Er zijn overigens ntfs drivers voor dos te krijgen. [google=ntfs dos download]. Zet de harde schijf voor de aardigheid eens op het andere ide kanaal. Staan eventuele jumpers goed?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 30 maart 2004 @ 16:45:
Vooraleerst wil ik je er even op attent maken dat je hier op het forum van tweakers.net bent en dat er toch wel van je wordt verwacht zelf wat dingen uit te zoeken en te expirimenteren voor je het hier vraagt. Vrijwel iedereen hier zal het ook geleerd hebben door zelf te zoeken ([google=windows xp repair console], [search=windows xp repair console], technet.microsoft.com, windows help en uiteraard de verschillende faq's).

Om in de repair console te komen: start op met je winxp cd, tik <R> als het laden gebeurt is. Er zal mogelijk een link staan naar je winxp partitie (bv 'c:\windows'). Deze selecteer je door op bv nr <1> te drukken. Vervolgens zul je je administrator wachtwoord (wat je bij installatie hebt aangemaakt) in moeten tikken. Vervolgens kun je gebruik maken van een aantal functies binnen de repair console. (tik 'help' in voor een overzicht. Van elk commando kun je meer info opvragen door er /help achter te zetten 'dir /help'.

Ik begrijp dat je een harde schijf hebt en dat windows niet meer opstart, maar dat de harde schijf wel zichtbaar is in de bios. Krijg je ooit een andere foutmelding dan 'insert system disk and press return'? Er zijn overigens ntfs drivers voor dos te krijgen. [google=ntfs dos download]. Zet de harde schijf voor de aardigheid eens op het andere ide kanaal. Staan eventuele jumpers goed?
Jumpers staan allemaal goed. Ik heb hem de vorige keer gewoon normaal uitgezet, en de volgende dag wou ie niet meer mee werken. Ik krijg verder ook geen andere meldingen.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Waarschijnlijk is het gewoon het master boot record dat er aan is. Als je met een systeemdisketje opstart, en daar nog op de C geraakt, dan is het dat. (Wel eentje dat NTFS ook aankan)

Het simpelste om het op te lossen is gebruik maken van systeemherstel van de win xp cd. Welke optie die je daar moet kiezen, dat kan ik zo niet zeggen, omdat het al een tijd geleden is dat ik er nog gebruik van gemaakt heb. Maar het lijkt me dat je dat snel op internet kan vinden.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Hier staat vast wel een bruikbare bootdisk op.

http://www.bootdisk.com/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

//Edit:
Als iemand nog iets weet, dan hoor ik die natuurlijk graag :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 18:00 ]

Pagina: 1