Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welk GMS/GPRS abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op het moment een KPN HI prepaid, maar wil eigenlijk ook gebruik gaan maken van GPRS (met mijn pocket pc)
Het probleem is dat ik geen echte vergelijking kan vinden, dus wendt ik mij tot de tweakers die vast wel verschillende abonementen hebben geprobeerd en weten wat er goed is.

Ik heb al wel de sites van de providers bekeken en daar uit vind ik:
-KPN te duur
-Vodafone, is Live GPRS?
-Telfort goedkoop, maar vind ik een wat onstabiel bedrijf (blijven de prijzen ed. wel zo, gezien het bedrijf zo vaak van eigenaar veranderd?)
-T-Mobile kon ik niet veel van maken
-Orange, misschien een optie

Ik bezit al een Sim lock vrije telefoon, ik bel weinig (minder dan 15 minuten per week, maar kan altijd meer worden)
Weinig sms.

Als jullie mij meer kunnen vertellen over de GPRS aansluiting en de ervaringen van de providers, ben ik jullie zeer dankbaar :7

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zou share kunnen nemen van Orange incombinatie met een free 20euro per maand abbonoment. 2mb dataverkeer , 20-6=14 eurobeltegoed per maand. Zo iets?

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
Als je GPRS wilt gebruiken dan kun zijn Telfort en Orange waarschijnlijk het goedkoopst voor jou. Bij Telfort betaal je 1,50 euro per MB, bij Orange betaal je 6 euro uit je bundel voor Orange Share (met 2MB 'internetgebruik').

Een goedkoop abonnementje regel je via een internet-gsmschop, op Telecomvergelijker kun je verschillende webshops (en abonnementen) vergelijken! Succes.

• Blasterxp
  • Niet online
ha, bedacht me net: je schrijft wel dat je een simlock vrije gsm hebt . Maar ondersteund die ook gprs?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20
Blasterxp schreef op 30 maart 2004 @ 18:33:
ha, bedacht me net: je schrijft wel dat je een simlock vrije gsm hebt . Maar ondersteund die ook gprs?
als die telefoon grps heeft, dan maakt de simlock niks uit.

ik heb zelf orange, werkt fijn, 2mb gratis internet/mial verkeer. en onbeperkt wappen. via google op wap kan je alsnog veel sites bekijken, hun hebben namelijk een soort filter die html omzet naar wap (xhtml ??)

ik gebruik die 2mb voor msn, emule op men nokia :P en af en toe een mail (1 mial is 1 a 2 kb) en ik heb irc op men nokia zitten ook :)

• Blasterxp
  • Niet online
Mich schreef op 30 maart 2004 @ 18:37:
[...]

als die telefoon grps heeft, dan maakt de simlock niks uit.

KNIP
Huh? Hoezo? Niet iedereen wil zijn gsm 'even' flashen ?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20
Blasterxp schreef op 30 maart 2004 @ 18:59:
[...]

Huh? Hoezo? Niet iedereen wil zijn gsm 'even' flashen ?
sorry had in de begin post niet gelezen dat die al simlock vrij was en dat die niks zei over dat die wel of niet grps op zen telefoon had :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb GPRS, het betreft hier een Nokia 6310i
Bedankt voor de goede suggesties.
Ben je met Telfort redelijk bereikbaar of zou ik beter gewoon een sim only samenbellen pakket kunnen nemen en mijn SIM telkens wisselen (kan natuurlijk ook)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Als je veel wapt en redelijk internet is Orange goedkoper aangezien voor E 6,- wap onbeperkt is en je 2 MB internettoegang krijgt. Maar als je veel internet is Telfort voordeliger omdat ze maar E 1,50 per MB vragen (Orange is E 3,- per MB buiten je 2 MB bundel).

In jouw geval is Orange denk ik goedkoper. Je belt niet zoveel dus je houdt geld in je bundel over om je GPRS kosten mee te betalen. Bij Telfort komen die kosten er boven op.

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 10:16

Vern

technoob

_Jona_ schreef op 30 maart 2004 @ 21:24:

<knip>

In jouw geval is Orange denk ik goedkoper. Je belt niet zoveel dus je houdt geld in je bundel over om je GPRS kosten mee te betalen. Bij Telfort komen die kosten er boven op.
PSIES, is mijn overweging ook geweest. Telfort gehad, altijd tevreden over geweest, maar om alleen te kunnen GPRS-sen moest ik wel een basis abonnement nemen van euro 7,50 per maand.

Nu Orange 30 (gratis toestel) met Orange World van 6 euro per maand. Alles wat je meer verbruikt aan data gaat af van je saldo beltegoed. Je zit dus altijd aan maximaal 30 (of naar jouw keuze 20) euro per maand.

gr, Vern

- of je stopt de stekker er in -

Verwijderd

Topicstarter
Interessant.
Ik neem aan dat dit bij Telfort en Orange onder een abbonement is en niet prepaid (kun je eigenlijk wel GPRS met een prepay krijgen?)

Verwijderd

Bij Orange geldt dit (GPRS) ook voor prepaid, alleen dan is bellen wel duurder.

Met Telfort prepaid is GPRS niet mogelijk.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
We hebben het nu inderdaad over abonnementen. Bij Orange gelden dezelfde voorwaarden ook bij prepaid. Je kan met prepaid dus ook GPRS'en voor E 6,-.
Of je bij Telfort dit ook kan bij prepaid weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dit geeft allemaal stof tot denken.
Hartelijk bedankt voor de adviezen.

Ik neem aan dat je bij alle providers in het buitenland kan bellen en gebeld kan worden?

Verwijderd

Je kan inderdaad met alle netwerken bellen in het buitenland. Met prepaid kan dat vaak in veel minder landen dan met een abonnement.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
De GPRS dienst van Vodafone is tegenwoordig ondergebracht bij Vodafone Live!, dus je kunt de Live! tarieven hanteren. En die zijn dus waanzinnig hoog. Ik betaal 10 EURO voor 2MB! Echt belachelijk!

Ik zou zelf voor Telfort kiezen. Daar hoef je geen speciale bundel te nemen en betaal je altijd het lage tarief van 1,50 EURO per MB. De stabiliteit van het bedrijf valt volgens mij ook wel mee trouwens.

[ Voor 1% gewijzigd door Roog1317 op 30-03-2004 22:57 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik mijn prepaid maar dump en overga op Telfort.
Ziet er zo goed uit.

Bedankt voor de adviezen allemaal :7
Pagina: 1