Toon posts:

[ASP/IIS6/Win2003] Sessies verdwijnen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een IIS6 op een Windows 2003 server. Nu heb ik met .NET applicaties geen problemen. Maar bij oude 'gewone' ASP applicaties wordt er om de een of andere reden regelmatig zomaar een sessie beeindigd. Ik vermoed dat de Session_OnEnd niet eens altijd uitgevoerd wordt.

Op internet is er wel wat te vinden over dit probleem, maar ik kan er niet 100% zekerheid krijgen dat het aan Windows 2003/IIS6 ligt. Op de oude Windows 2000 server waren er geen problemen, dus ik vermoed het wel.

Herkent iemand dit probleem en zo ja, is er ergens meer info te vinden? Is het programmatisch op te lossen?

Verwijderd

Ligt dit probleem niet aan de Time To Life (TTL)? IIS6 is behoorlijk strakker afgesteld dan vorige versies. Het lijkt me niet dat ASP gewoon sessies uit het geheugen haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 15:37:
Ligt dit probleem niet aan de Time To Life (TTL)? IIS6 is behoorlijk strakker afgesteld dan vorige versies. Het lijkt me niet dat ASP gewoon sessies uit het geheugen haalt.
Nee dat kan het niet zijn. De applicatie doet vanuit een onzichtbaar frame elke minuut een request naar de webserver, om die sessie maar levend te houden. Standaard staat de TTL op 2 minuten ingesteld geloof ik? Maar goed, die hebben we ook al opgeschroeft.