Toon posts:

[ACTIE] Tegen Kabelfoon "Datalimiet" >alleen kabelfoon-users

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer komt er een actie tegen de trieste datalimieten van Kabelfoon.
Ze verliezen aan klanten hiermee. Ik heb een abbonement, waarbij 15 gig per 2 maanden mag downloaden. Als ik dus in bijvoorbeeld Januari tegen de datalimiet zit, ken ik in Februari gewoon niet op Internet want dan betaal ik me scheel aan boetes. Steeds meer providers komen met fair-use-policy. Kunnen de kabelfoongebruikers geen actie hier tegen voeren ofzo. Tis maar een ideetje.... O-)

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb ook Kabelfoon en ik heb net een mailtje de deur uit gedaan dat ik opzeg. Precies, om het datalimietprobleem. Ik heb het standaard abonnement omdat deze snel genoeg is voor mij alleen 5 gig per 2 maanden is veel te weinig.
Op naar de ADSL :D

Zelfs het opzeggen is een probleem. Je hebt geen opzegtermijn van een maand maar je abonnement wordt beeindigd na de eerst volgende factuur. Voor mij dus: factuur nu = maart-april eerstvolgende = mei-juni, dus afgesloten per 1 juli :/

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
toelet schreef op 30 maart 2004 @ 15:19:
.....

Zelfs het opzeggen is een probleem. Je hebt geen opzegtermijn van een maand maar je abonnement wordt beeindigd na de eerst volgende factuur. Voor mij dus: factuur nu = maart-april eerstvolgende = mei-juni, dus afgesloten per 1 juli :/
Ahjoh, duurt ook weer ff voordat je adsl hebt dus dan overbrug je die tijd precies. Maar 3 maanden is idd wel erg lang als je 1 maand opzegtermijn hebt... 1 maand is 1 maand, jij hebt niets met hun factuurdata te maken.

Veel plezier met ADSL.

p.s. Als kabelfoon veel klanten hierdoor kwijtraakt dan zullen ze na een jaar wel inzien dat ze beetje dom bezig zijn, maar meeste internet providers lopen achter de feiten aan...

Verwijderd

Topicstarter
Opzeg termijn is 2 maanden toch?
Althans bij mij wel, pffff...wil ik dan gaan overstappen naar andere provider, moet ik deze nog 2x betalen. Ik heb trouwens dat Premium abbonement (over snelheid niks te klagen 100 kpbs constant)

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Net een brief ontvangen van Kabelfoon. Mijn abonnement wordt op 31 mei "buiten dienst gesteld". :)

Wat is nu een goed moment om een ADSL aanvraag te doen? Nu meteen of pas over 2 weken? (dan is het nog 6 weken tot 31 mei namelijk)

Verwijderd

Ik zit ook bij kabelfoon (nog wel), Standaard pakket.. dat is dus 5 GIG Per 2 maanden. })
Ja dat datalimiet is inderdaad erg triest..!
Waarschijnlijk nemen we binnenkort Demon ADSL.

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 07:29
Wij zitten ook bij Kabelfoon met Premium Abbo... 15GB per maand... Kvind het echt genoeg (we zitten gemiddeld 8 uur per dag achter inet), en ik zit ook nog is op XBOXLIVE (onlinegaming Xbox).... Ik kom dan precies iedere 2 maanden op 15 GB uit :) Ben echt heel tevreden over kabelfoon... kan me idd wel voorstellen dat je 5GB weinig vind :(

Android fanboy

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gelukkig heb je in Nederland vrijheid om te kiezen wat jij wil :) Aangezien de KPN zo'n beetje DSL leverd aan 95% van de bevolking, en dat voor het einde van 2004 om en nabij de 98% ligt is de kans heel erg groot dat je ADSL kunt nemen.

Geen vaste telefoonaansluiting? Geen probleem, KPN heeft een leveringsplicht voor een analoge lijn (dus niet voor ADSL) en voor minder dan 10 euro per maand heb je een Bel Budget lijn. Je hoeft er geeneens een telefoon op aan te sluiten, en zo'n nummer kan wel eens makkelijk zijn voor faxen enzo :)

Kabelfoon zal de datalimieten niet verwijderen, ik ken ze een beetje. Ze zullen hooguit de datalimieten wat verruimen, en dat hebben ze in het verleden ook gedaan. Bovendien kun je ruimere pakketten kiezen met een grotere hoeveelheid data. Een "super" abonnement met 30 Gb per 2 maanden (dus 15 Gb per maand) kost 46,90 bijvoorbeeld, en is ook nog eens een stuk sneller dan het abonnement waar je nu voor betaald.

Je *hoeft* dus niet vast te blijven zitten aan het abonnement wat je nu hebt, en je *hoeft* ook niet vast te blijven zitten aan de provider. Kabelfoon kent een opzegtermijn van 2 maanden, en toen ik naar de VS verhuisde in 2002 heb ik mijn kabelfoon abonnement zonder problemen op kunnen zeggen. In die tijd waren er meer kabelfoners die naar ADSL verhuisden, en ook daar heb ik weinig problemen gehoord. Kabelfoon kent *GEEN* jaarcontracten etc, alleen opzeggen per 2 maanden, per 1 Jan, 1 Maart, 1 Mei, 1 Juli, 1 Sept en 1 Nov. Ook vrij begrijpelijk van de ISP kant trouwens, het is vrij DUIDELIJK wat er bedoeld wordt, en het scheelt in administratiekosten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 15:48:
(over snelheid niks te klagen 100 kpbs constant)
Waar denk je dat dat door komt? Ik had bij Kabelfoon (NA het Demos tijdperk....) altijd een stabiele verbinding met hoge snelheid. Het netwerk was namelijk niet belast met mega downloaders die constant hun verbinding hadden openstaan :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
* stylezzz is ex-kabelfoon gebruiker..... :+

Sinds 2 maanden xs4all en voor 50 euri in de maand gewoon geen gezeik en nog een snellere verbinding ook. Het is dat hun gewoon eerder waren met hun kabelinternet hierzo, anders had ik het al veel eerder gedaan!!

• Vissie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 12:32

Vissie

...mine, mine, mine

Ik zit hier nog steeds met een kabelfoon premium abbo met een datalimiet van 15 GB per 2 maanden.

Daarnaast heb ik nog een MyADSL verbinding (met gratis pc ;)) die constant downt (geen datalimiet) en de main verbinding hier overneemt als de datalimiet van kabelfoon op is...

Werkt prima, maar kabelfoon gaat er toch uit - straks ga ik over naar een XS4all ADSL abbootje... :)

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

ik heb nu ook kabelfoon standaard maar ik wil ook over stappen naar adsl alleen mijn pa is nog niet overtuigt :( . Verder vind ik wel dat ze tegenwoordig prima i-net leveren: snelle pings en weinig down. Alleen de datalimieten zijn gewoon echt te laag. De snelheden verhogen ze wel steeds maar ze "vergeten' daarbij dat je ook meer data gaat verbruiken en zo komt je abbootje gauw duurder uit door boetes. Wat ik helemaal raar vind is dat je bij de aller duurste abbo's nog een datalimiet hebt.

• stylezzz
Hier (hilvarenbeek) was dat ultra(hoogste snelheid/datalimiet in ieder geval) nog niet eens beschikbaar. Technisch niet mogelijk ofzo vanwege de snelheid. Ik zat dus gewoon vast op m'n super abbo met die achterlijke limiet van 30GB per 2 maanden die ik er binnen 2 weken door heb gedraait. En dan lekker dokken a 7,5 euri per GB? Dat doe je ook maar 1 keer en dan ga je snel naar ADSL........ :P

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ja ik weet het, het is een beetje oude threads omhoog kicken maar ok...

Ik vind die datalimiet dus ook echt helemaal brak... 15 gig! Maak er dan 20/25 van, 15 is nèt te weinig... Voorderest ook zeer tevreden (premium abbo, mooie snelheden) Maar die limiet... Ik moet nu gewoon nog 8 dagen met 500 MB doen...

En dan gooien ze ook de snelheid wel omhoog, zodat je nog wat meer kan downloaden, en je er nog sneller overheen zit...
Databundel lijkt de oplossing, maar wat denk je? Ze vragen voor 5 gigabyte 15 euro!!!
belachelijk! :'(

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
ik heb ook kabelfoon, jammer van die datalimiet verder ishet ok! maareh, count me in, minstens 5G meer... >:) >:)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 22:19

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik wil dus binnenkort het huis uit en iig geen telefoonlijn meer, en aangezien ik hier in gouda geen adere keuze heb dan kabelfoon, zit ik met een limiet dus er moet iets aan gebeuren.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Vraag dan gewoon een telefoon lijn aan (belbudget a 10 euro per maand) en daarop een ADSL lijn.

Houdt er wel rekening mee dat je op de lage (lite segment) abbo'tjes ook lagere FUP's / limieten hebt. Hoe sneller de lijn hoe meer je mag trekken/verbruiken natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 21:13

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn zus heeft een van de goedkoopste abonnement van Kabelfoon (regio Utrecht), misschien wel het allergoedkoopste. Is best voor haar. Ze surft wat rond, doet veel e-mail en haar kinderen spelen online (web-)games en downloaden een enkel mp3tje.

Vandaag stuurde ze me een mailtje van Kabelfoon dat ze over de 80% van haar datalimiet zat en dat ze 7,50€ per GB willen gaan vragen, als ze er toch overheen gaat. :|

Ronduit debiel zeg! Asociale actie. Hoe dat komt, vraag ik me nog steeds af, misschien een van de 15 virussen en/of 299 Ad-Aware items die ik er pas van af haalde :X

Hoe dan ook, die limieten zijn echt niet normaal. Sinds kort is ADSL bij haar beschikbaar. Reken maar dat ik haar ga omlullen. Allemaal opzeggen die Kabelfoon abo's :Y)

Dividend for Starters

Verwijderd

count me in, ik heb het Ultra (50GB 2maanden) abbo supersnel (650 KB's) maar ik moet dan ook elke dag opletten dat ik me niet laat gaan. Gewoon met z'n alle een mail naar naaldwijk.

• Xrenity
Heeft iemand een mailadres + voorbeeld berichtje om te sturen?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 01:03:
count me in, ik heb het Ultra (50GB 2maanden) abbo supersnel (650 KB's) maar ik moet dan ook elke dag opletten dat ik me niet laat gaan. Gewoon met z'n alle een mail naar naaldwijk.
Alhoewel ik die datalimieten ook belachelijk laag vind, snap ik niet waarom je daar actie tegen zou moeten voeren. Waarom stap je niet gewoon over op ADSL :?

Voor 2 euro minder dan bij de Kabelfoon, heb je een sneller adsl abonnement, met een hogere download en hogere upload, zonder datalimiet. Het enige nadeel van adsl is dat je niet tegelijkertijd kunt uploaden/downloaden en een goede ping kunt hebben. Stap gewoon over zou ik zeggen.

Nadat mijn kabelfoonmodem vorig jaar elke zomer een paar dagen uitviel heb ik de boel ook opgezegd. Wel 2x geld teruggekregen trouwens :) (alhoewel dat niet opwoog tegen de tientallen storingen per jaar).

• Xrenity
Schopje
Damn man, ik ben het best wel zat, mn vader begon nu ook te zeuren dat ik er steeds overheen ga :P Ben op zoek naar ADSL eigenlijk, maar tja... Al die kosten, en andere kabel maatschappijen zijn hier veelal onbereikbaar.
+ dat mn vader geen zin heeft in een mail switch :P

Heb een mailtje gestuurd met vraag naar of ze het nog willen verhogen... Ben benieuwd... Ze moeten toch zeker wat doen als we hier allemaal een mailtje gaan sturen ofzo :S?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28
wwillem schreef op 24 april 2004 @ 12:05:
[...]

Het enige nadeel van adsl is dat je niet tegelijkertijd kunt uploaden/downloaden en een goede ping kunt hebben. Stap gewoon over zou ik zeggen.
Ow kan dat niet dan?

Ik heb een ping van 7 ms, dus ja als die iets omhoog gaat als ik ga downloaden, hoor je me nog niet klagen hor.

Ik heb het ff getest, met 70 kb/s upload, en 15 kb/s download haal ik een ping van tussen de 15 en 40 ms, netjes zat toch?

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 28-04-2004 23:38 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Ik heb ook kabelfoon... Premium pakket... De snelheid kan ik nie over klagen, net als de ping en connectivity (conn/min). Allen die limiet is echt zeer irritant.
En net als anderen hier wil mijn vader ook niet overschakelen naar ADSL. Waarom?
1. Hij vind het niet nodig (vind het best zo...)
2. Het is niet zeker of ADSL beschikbaar is in ons deel van harderwijk. (Nieuwbouw, achterin)
Volgens de demon postcode check kan het wel, maar volgens bbned check weer niet, dus wie heeft er nou gelijk ;)

Maar als er een actie komt... count me in! >:)

Verwijderd

Misschien dat iemand ff een leuke mail moet opstellen (ik ben daar niet de juiste persoon voor) en deze mail met al onze kabelfoon adressen ondertekenen.

wie voelt zich geroepen ?????

Verwijderd

Gasten, dit gaat kabelfoon gewoon nooit doen he. Zinloze eventuele actie dit. Ik woon zelf ook in naaldwijk en een maat van me werkt er. Maar het ziet er niet naar uit dat dat datalimiet er ooit vanaf gaat. Zal me verders ook weinig interesseren, want ik zit al vanaf het begin bij planet adsl (vanaf de 512/64 kbit conn). Ik zie die boeren hier ook niet echt overstappen naar adsl(kost te veel).

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

ik ben zeevarende en ben 12/14 weken weg 6/7 thuis
het is voor mij niet mogelijk om die extra data paketten van te voren te bestellen,
ik zit op zee.

ik had ze al een email geschreven of het niet mogelijk per maand kan dan is het al een stuk makkelijker.
Hun antwoord hier op dat ze dat niet konden doen

ik heb in de tijd dat ik thuis ben dus: thuis zee thuis zee thuis

al drie keer zo rond de 20 gigabyte a 7,50 euro dit gebeurt dus ongeveer drie keer perjaar.

ff rekenen 6*73,80 = 442 euro (abbo kosten)
3 * ongeveer (20 GB a 7,50) = 3* 150 =450 euro

totaal 442+ 450 =892 euro

dus dat is een beetje veel
dit ga ik betallen als ik elkeer als ik thuis kom en ongeveer 20~30 GB extra download
boven op de 15 GB elke twee maanden als ik thuis ben
Als ik me aan de limit houd zo het bedrag natuurlijk 442 euro zijn.

is het wijs om adsl te nemen ik download maar 3 keer per jaar tussen de 20~30 GB en elke maand dat ik niet thuis ben doet m'n pa maar 1GB

[ Voor 7% gewijzigd door rjf op 02-05-2004 12:55 . Reden: ff goed reken ]

• Xrenity
Ik heb pas toevallig al iets gestuurd, is het wat? :)

Beste kabelfoon,

Ik gebruik nu al een tijd kabelfoon Premium, en ben er aardig tevreden over, altijd stabiel, weinig downtime, alleen 1 ding stoort me nogal: De datalimieten...
15 gigabyte per 2 maanden vind ik aan de kleine kant, vooral omdat Demo's van games ook steeds groter worden.
Ik was benieuwd of jullie deze limieten binnekort nog omhoog wilden gaan doen, want ik denk er eigenlijk aan om naar een provider met een Fair Use Policy te stappen. 15 gigabyte per maand zou trouwens ook al een stuk beter zijn, maar dit vind ik (en velen met mij, als ik de online forums mag geloven) behoorlijk laag. Natuurlijk zijn er databundels, maar als je voor 5 gigabyte ook al 15 euro moet betalen, dan hoef ik daar niet eens over na te denken.
Ik ben zeer tevreden over de snelheid, de service, en de stabiliteit, maar wellicht kunnen jullie nog wat doen aan dit enige minpuntje :)

Met vriendelijke groet, ******

heb hem verstuurd naar kabelfoon@kabelfoon.nl

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat info over kabelfoon,

1) kabelfoon heeft een helpdesk met zeer goeiekope :( medewerkers (ze betalen niet veel) en ja if you pay peanuts you get monkey's dus .m.a.w verwacht niet veel service
- wie 1 van de medewerkers aan de lijn krijgt via de informatie nummers of de helpdesk nummers heeft geluk
(de CAI westland lijn + helpdesk word door de zelfde mensen bemand) niks ten opzichte van die helpdesk gasten zelf bedoelt _/-\o_ heb medelij met ze |:( ze kunnen betere baas zoeken

2) zolang jij zelf een beetje handig bent en een redelijk goeie verbinding hebt (dus niet veel uitvalt ben je een gelukkige gebruiker

3) de datalimiet is zeer lachen NOT (zelfs voor intern verkeer bv mail ophalen en newsserver leechen schijnt geteld teworden)

ik heb wel eens een rekening gehad met data limiet die on terecht was ... en hun maar beweren dat ze gelijk hadden.. terwijl ik op de zelfservice pagina niks ervan zag (had zelf een kabelfoonmonitor tooltje loppen om zelf mijn data in de gaten te houden en die week ook neit af)

nmee ik ben nu een gelukkige ADSL gebruiker en FABELFoon raad ik alleen aan als je start met internet wat e-mailt en surft enzo en redelijk handig bent met computers en niet afhankelijk voor je pc+ netwerk bent van anderen

voor 40.000 gebruikers 10 of minder helpdesk gasten in dienst hebben en die nog zeer weinig betalen .. hmmm service staat niet hoog bij hun in de vandel

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 03-05-2004 12:13 . Reden: helpdeskers wat meer credit gegeven (bedrijfsbeleid) ]

Tja vanalles

Verwijderd

Xrenity schreef op 03 mei 2004 @ 10:09:
Ik heb pas toevallig al iets gestuurd, is het wat? :)

Beste kabelfoon,

Ik gebruik nu al een tijd kabelfoon Premium, en ben er aardig tevreden over, altijd stabiel, weinig downtime, alleen 1 ding stoort me nogal: De datalimieten...
15 gigabyte per 2 maanden vind ik aan de kleine kant, vooral omdat Demo's van games ook steeds groter worden.
Ik was benieuwd of jullie deze limieten binnekort nog omhoog wilden gaan doen, want ik denk er eigenlijk aan om naar een provider met een Fair Use Policy te stappen. 15 gigabyte per maand zou trouwens ook al een stuk beter zijn, maar dit vind ik (en velen met mij, als ik de online forums mag geloven) behoorlijk laag. Natuurlijk zijn er databundels, maar als je voor 5 gigabyte ook al 15 euro moet betalen, dan hoef ik daar niet eens over na te denken.
Ik ben zeer tevreden over de snelheid, de service, en de stabiliteit, maar wellicht kunnen jullie nog wat doen aan dit enige minpuntje :)

Met vriendelijke groet, ******

heb hem verstuurd naar kabelfoon@kabelfoon.nl
Ziet er goed uit, maar we moeten er op wijzen dat bij de meeste providers het interne dataverkeer niet meegerekend wordt voor het datalimiet en dat op alle kabelfoon abbo's de limieten veel te laag zijn, en dan een stuk of 100 handtekeningen van Kabelfoongebruikers. ik hoop dat iemand er iets leuks van kan maken.

Verwijderd

Xrenity heb je al iets gehoord ????????

• Xrenity
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:22:
Xrenity heb je al iets gehoord ????????
Nope nog steeds niks.
Heb ondertussen btw Super aangevraagd, 10tje meer, dubbele data als wat ik nu heb (15 > 30) en hogere snelheid. En dan hopen dat ik er niet weer iedere keer overheen ga.

maar als er nou wat meer zo'n mailtje sturen, heb je misschien wat meer kans dat je wat terug krijgt, alhoewel zij misschien ook vakantie hebben nu.

Verwijderd

op Kabelfoon.nl kan je nu een enquete invullen, als iedereen dit nu ff doet en laten blijken dat we meer data willen gebeurt er misschien eens iets.

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Het werd wel tijd dat ze dit gingen doen
Ik zit er toch nog steeds er aan te denken om wat anders te nemen.

Om hoog met die datalimiet en gauw

door mijn werk ben ik gehinderd om te kunnen switchen
anders had ik dat al lang gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zo wil ik het horen jongens, mails sturen, en blijven zeiken !

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Zul je net zien: heb ik vorige week ook mijn Kabelfoon-abo opgezegd vanwege die data-limieten, gaan ze die limieten fors verhogen omdat de Tweakertjes het niet pikken en massaal gaan klagen... :>

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een 'protest' veel gaat helpen. Fanatieke downloaders blijven toch een kleine groep die ze waarschijnlijk bij Kabelfoon kunnen missen als kiespijn. Het overgrote deel van de klanten haalt die limieten toch nooit.

En als er al een verhoging komt zal het iets zijn in de trend van eerst 15 gieg per 2 maanden naar 20 gieg per 2 maanden.

Om mij als klant te behouden (nu te laat dus) had de limiet naar zo'n 20 gieg per maand moeten gaan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• semicon
en als ze mij als klant willen houden moeten ze iets aan die snelheid die ze beloven doen man. Ik wordt vooral de laatste tijd kotsmisselijk van hun..
ik heb 512kbits maar voelt als isdn ofzo download vaak met 27 kb/s !! moet 64 zijn en nee licht niet aan mn pc, want alle pc'sop netwerk doen dat ook als ze alleen staan...

Echt walgelijk, gamen gaat gewoon slecht, echt vaaaak packets lose maar ik heb een 2e verbinding, diewireless gaat, en daar heb ik het nooit! Kabelfoon mag echt wat doen aan alles, niet alleen zijn datalimiet wat ook weinig is.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Mail gehad van kabelfoon. De snelheden gaan omhoog yeah!!!!
We mogen ook meer downloaden. Ik mag bijvoorbeeld 5 Gig meer downloaden....per 2 maanden!
Ze zijn echt slim daar bij kabelfoon, de snelheid met 50% verhogen en de datalimiet met 25% verhogen. Wanneer hanteren ze nou de fair use policy toe :s Stelletje naaiers....

• Xrenity
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:15:
Ik heb net een Mail gehad van kabelfoon. De snelheden gaan omhoog yeah!!!!
We mogen ook meer downloaden. Ik mag bijvoorbeeld 5 Gig meer downloaden....per 2 maanden!
Ze zijn echt slim daar bij kabelfoon, de snelheid met 50% verhogen en de datalimiet met 25% verhogen. Wanneer hanteren ze nou de fair use policy toe :s Stelletje naaiers....
Ik vind het zeeer relaxt :D Net over op super en dan hoor je dit :D
Nu:

abonnement down/up prijs/mnd Dataverkeer
(kbit/s) (incl. BTW) (2mnd)

basis 256/96 16,90 2 Gbyte
standaard 512/128 26,90 5 Gbyte
premium 1024/192 36,90 15 Gbyte
super 1536/256 46,90 30 Gbyte
ultra-slim 3072/384 56,90 30 Gbyte
ultra 6144/512 66,90 60 Gbyte

Straks*:

abonnement down/up prijs/mnd Dataverkeer
(kbit/s) (incl. BTW) (2mnd)

basis 512/128 16,90 5 Gbyte
standaard 1024/192 26,90 10 Gbyte
premium 1536/256 36,90 20 Gbyte
super 3072/384 46,90 40 Gbyte
ultra 6144/512 56,90 80 Gbyte

• stylezzz
Nog sneller over je datalimiet!!!! :)

Inmiddels 4 maanden gelukkig klant bij xs4all. Kabelfoon, jullie snappen het nog steeds niet.... ;)

• semicon
EDIT, tis waar, nu heb ik ook de mail

[ Voor 80% gewijzigd door semicon op 18-05-2004 18:02 ]

• Xrenity
semicon schreef op 18 mei 2004 @ 17:35:
Als het echt zo is, dan juist niet, dus ik weet niet wanneer en of het doorgaat
anders is het wel vet
Het is echt zo, zal even nog wat erbij zetten:
*Om technische reden wordt de introductie van de snelheidsverhoging gefaseerd uitgevoerd:

Voor abonnees met een Docsismodem (beschikbaar in de netwerken van Westland, Midden-Delfland, Maassluis, Aalsmeer, Uithoorn, IJsselstein, Albrandswaard en Harderwijk) zal de snelheidsverhoging in de loop van juni/juli worden doorgevoerd.

Voor abonnees met een Terayonmodem zal, afhankelijk van de nog beschikbare capaciteit, de snelheid van de basis-, standaard- en premiumabonnementen eveneens in de loop van juni/juli worden aangepast.
Dit met uitzondering van de netwerken in Loenen a/d Vecht en Schiedam. We verwachten hierin de loop van 2004 voldoende capaciteit beschikbaar te zullen hebben.

Abonnees met een Terayonmodem, die gebruik willen maken van een super- of ultra-abonnement zullen voor hogere snelheid hun modem (kosteloos) moeten omruilen voor een Docsismodem.

Nog niet in alle netwerken (Pijnacker, Malden, Berghem, West Maas en Waal, Hendrik-Ido-Ambacht, Doorn, Gouda e.o, Loenen a/d Vecht, Hilvarenbeek en Schiedam) is gebruik van een Docsismodem mogelijk. In samenwerking met uw kabelexploitant zullen deze netwerken in de loop van dit jaar worden aangepast, waarna al onze diensten ook voor de abonnees in genoemde gemeenten beschikbaar zullen zijn. Over de voortgang zullen wij u separaat informeren.

Ook in Klundert en Zevenbergen verwachten wij nog dit jaar, in samenwerking met netwerkexploitant Essent kabelcom, ons basis-, standaard-, premium- en superabonnement te kunnen gaan aanbieden.

*Nieuw*
Kabelfoon introduceert per 1 juni 2004 VoIP-First, internetbellen vanaf 0 cent per minuut. Met uw Kabelfoon (breedband)internetabonnement kunt u nu ook voordelig telefoneren. U heeft daarvoor nodig een op uw kabelmodem aan te sluiten voicefinder (EUR 99,- incl. BTW) en een extra abonnement (EUR 9,90 incl. BTW per maand). Daarna kunt u de voordelig hele wereld bellen. VoIP-First werkt - na de snelheidsverhoging - met al onze breedbandabonnementen maar het beste in combinatie met een standaardabonnement of hoger. Kabelfoonabonnees bellen onderling gratis!
VOIP-First wordt in juni in Maassluis, gemeente Westland, gemeente Midden-Delfland en Aalsmeer en Uithoorn geintroduceerd. Onze overige verzorgingsgebieden volgen nog dit jaar.
Meer informatie over mogelijkheden en tarieven vindt u vanaf 1 juni aanstaande op http://www.caiway.nl/voipfirst/

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

ik vind het al fantastisch dat ze nou ook de datalimieten omhoog gooien ipv alleen de snelheden. Maar wat is eigenlijk het maximum op de kabel qua snelheid ? Bij Adsl is het 8 mbit down maar bij kabel?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18
Ze bieden ook al voor enkele wijken ethernet to home ofzo aan. Dat is 10 mbit symmetrisch

Verwijderd

Een nog steeds gefrustreerde ex-kabelfoon-user.

Een keer trap er toch in als je niet goed op let en krijg je een gepeperde
rekening. Als je een premium abonnement hebt kan je beter overstappen
naar demon. Weten jullie trouwens dat die Terayonmodem aardig wat
stroom vreet. Ik heb het en keer gemeten en dat wat een 60 watt.
Maar misschien had ik wel een veroudert type.

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Tachyon schreef op 12 mei 2004 @ 11:31:
Zul je net zien: heb ik vorige week ook mijn Kabelfoon-abo opgezegd vanwege die data-limieten, gaan ze die limieten fors verhogen omdat de Tweakertjes het niet pikken en massaal gaan klagen... :>

...

En als er al een verhoging komt zal het iets zijn in de trend van eerst 15 gieg per 2 maanden naar 20 gieg per 2 maanden.

...
Best wel een vooruitziende blik heb ik toch... :)
Wat betreft de hoeveelheid verhoging van die data-limiet was het zelfs dead-on.

Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik opgezegd heb; Kabelfoon probeert het tenminste wel, maar ik wil gewoon van die limieten af.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
de beste en slimste manier is gewoon overstappen naar ADSL, ik zit nu lekker te downloaden zonder zorgen te maken over datalimieten, keb nog tot einde vd maand kabelfoon, maar adsl bevalt me veel beter

Verwijderd

5GB/2mnd is echt weinig hoor! Hoe doen jullie dat? Een beetje GoTTen en je zit zo aan 5GB, Ik download minimaal 5GB PER DAG! (Chello)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 01:53 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 01:52:
5GB/2mnd is echt weinig hoor! Hoe doen jullie dat? Een beetje GoTTen en je zit zo aan 5GB, Ik download minimaal 5GB PER DAG! (Chello)
Downloaden is iets anders dan internetten/surfen lijkt mij. Ik zit met surfen aan de 80MB per dag = zo'n 2,4 GB per maand. Als je weet wat het limiet is, ben je dus voorbereid en moet je niet zeuren of overstappen op een ander abonnement/provider.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 19-05-2004 07:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb m'n Kabelfoon aansluiting eruit gewipt en een ADSL aansluiting genomen met als enigste reden die belachelijke datalimiet die ze hanteren. Dat is echt niet meer van deze tijd. :/
Verder heb ik niets op ze aan te merken, snel, betrouwbaar en niet duur.

• JaY-
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Het probleem bij de Kabelfoon is dat er teveel mensen op zitten die gewoon niet! aan die datalimieten komen, maar dus wel voor de bundel betalen. Ik kom regelmatig bij mensen die voor de lekkere snelheid Premium hebben genomen, omdat die lekker snel is (was 768, naar 1024 en nu weer naar 1536), maar dan maar 2 tot 3 Gb per 2 maanden downloaden. Geloof me, dat zijn veel meer mensen (kabelfoon doelgroep) dan de power users (niet-doelgroep) die in dit topic reageren :p
Ben zelf trouwens ook redelijk tevreden Premium gebruiker, de downloadsnelheid is gewoon goed, ping ook altijd constant laag maar de datalimiet ook te laag. Gelukkig heb ik laatst via een europese aanbesteding gratis 1024/512 adsl gekregen en gaat m'n kabelfoon abbo er ook uit, iets wat ik eigenlijk ook eerder had moeten doen ;) Daar blijf ik bij, zelfs na de gisteren aangekondigde snelheids + datalimiet verhogingen.

offtopic:
Kabelfoon vond het nieuws blijkbaar zo revolutionair dat ik die mail gisteren zelfs twee keer kreeg :p

[ Voor 3% gewijzigd door JaY- op 19-05-2004 09:17 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Ik loop al enkele maanden te tobben om over te stappen van Kabelfoon (Premium) naar ADSL (Demon DSL). Nu hebben we eindelijk een week geleden de knoop doorgehakt om weg te gaan o.a. door;

* minimaal 1x per week uitval van internet (in hendrik-ido-ambacht, staat ook op mededelingen pagina en ken meer gebruikers in ambacht die ervoer zeiken)
* enkele weken geleden hebben ze extra ding (sorry weet naam zo ff nie) in de wijkkast geplaatst waardoor mijn Terayon modem kan kiezen tussen beide. Probleem is wel nu dat signaal zwakker is dus dat splitters gelijk al voor zwakte in signaal zorgen (was nooit!!) En dit gaat zo blijven. Duurt overigens nu ook langer voordat ie weer verbinding (na uitval internet) heeft omdat de modem moet kiezen.
* datalimiet
* slechte helpdesk

leuk hoor die snelheden verhogen en iets meer datalimiet maar is nog steeds niet wat het moet zijn (FUP) :r

Nu is het punt dat ik bijna abo had opgezegd ( wel KUT van 2 maanden regeling)maar nou komt ut.. Kan niet Demon pakket nemen omdat er storing in systeem Demon is sinds +/- vorige week.. :'( ze houden me per e-mail op de hoogte..

Quote: "Let op:
Op bepaalde telefooncentrales worden momenteel geen nieuwe orders aangenomen. Laat uw e-mailadres achter om op de hoogte gehouden te worden.
Dit heeft geen verdere gevolgen voor reeds geaccepteerde orders."

Overigens veeeel positief gehoord over ex-Kabelfoon gebruikers die nu tevreden bij Demon zitten (ook in Ambacht)

http://www.demon.nl/produ...ang/dslexpress/index.html

XS4all en Hccnet ook best leuk maar na prijs/prestatie vergelijk toch zeker Demon hebben! 8)

• JaY-
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

idd zeg wat is die erg! Als je signaal niet goed is krijg je altijd terug dat de fout bij jou zit en dat je je kabels maar is moet testen -->> dat heb ik al vijf keer gedaan, omdat jullie dat de vorige vijf keer ook al zeiden!
Tot overmaat van ramp heb ik al twee keer meegemaakt dat ik bij kennissen kwam die de helpdesk hadden gebeld omdat hun internet het niet deed. De helpdesk adviseerde om de firewall te de-installeren en dan zou internet het wel weer doen 8)7 |:( Doe jij de grootste moeite om die mensen aan hun verstand te brengen dat een firewall tegenwoordig noodzakelijk is e.d. en gaat die helpdesk ze vertellen om em er juist af te gooien! (zit op die helpdesk soms een hack/script-kiddie ofzo die op die manier gemakkelijk slachtoffers werft? :p)

• Xrenity
JaY- schreef op 19 mei 2004 @ 09:16:
Het probleem bij de Kabelfoon is dat er teveel mensen op zitten die gewoon niet! aan die datalimieten komen, maar dus wel voor de bundel betalen. Ik kom regelmatig bij mensen die voor de lekkere snelheid Premium hebben genomen, omdat die lekker snel is (was 768, naar 1024 en nu weer naar 1536), maar dan maar 2 tot 3 Gb per 2 maanden downloaden. Geloof me, dat zijn veel meer mensen (kabelfoon doelgroep) dan de power users (niet-doelgroep) die in dit topic reageren :p
Ja maar waarom dan niet FUP, dan houd je toch meer mensen tevreden? Aan die kabelfoon doelgroep ben je dan net zo veel als normaal kwijt, en die power users zijn ook blij en blijven bij Kabelfoon :)

Verwijderd

Topicstarter
quote:
SkyNet schreef op 19 mei 2004 @ 01:52:

Ja maar in maassluis hebben wij geen chello he slimpie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 16:43:
quote:
SkyNet schreef op 19 mei 2004 @ 01:52:

Ja maar in maassluis hebben wij geen chello he slimpie
Ik geef maar een voorbeeld :)

Is er een manier om te meten hoeveel MB 1x t.net laden is?

• Xrenity
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 23:32:
[...]

Ik geef maar een voorbeeld :)

Is er een manier om te meten hoeveel MB 1x t.net laden is?
nog geen 1 mb lijkt me :P Denk dat veel sites voor een deel uit je cache worden gehaald. (pics enzo)

Verwijderd

Topicstarter
Me snelheid is een beetje verhoogd, dataverbruik ook :S
Maar laatste dagen gaat het internet tergend langzaam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4 kb soms :S Terwijl ik 150 moet gaan, kan niet eens meer een film downen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk 2 pc's
mn broer pc kan downen met 150 kb/s ik maximum met 60 :S

Verwijderd

Ben op zich tevreden over Kabelfoon over wat betreft stabiliteit verbinding, helpdesk en snelheid (nu 300kb/s). Alleen die limieten mogen wel ietsie omhoog. Zit er in 95% van de gevallen onder maar dat is omdat ik geen films e.d. download. Ga ik dat af en toe wel doen dan ga je er overheen. Wat ook eerlijk zou zijn is als je je 'beltegoed' mee kon nemen naar de volgende maand.

Ik heb gisteren een nieuwe modem gehaald (zo'n blauw/witte) ipv mijn Terayon modem. De Terayon had ik op mijn Linksys router aangesloten en dat werkte prima. Nu heb ik die nieuwe modem (er staat nergens een merk/model op) erop aangesloten en ik krijg geen verbinding.
Als ik de modem rechtstreeks in mijn netwerkkaart prik werkt het WEL. Overigens moet ik nu wel een soort 'inbelverbinding' aanmaken (XP SP2). Dat is dus wat er misgaat zodra ik de router ertussen gooi. De router krijgt netjes het IP van kabelfoon (begint nu met 172 ipv 62 of 69) maar die 'inbel'-verbinding doet het dan niet. Heb firewalls uitstaan.

Iemand anders die deze combinatie van hardware/software heeft en weet hoe het moet? :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 11:23:
Ben op zich tevreden over Kabelfoon over wat betreft stabiliteit verbinding, helpdesk en snelheid (nu 300kb/s). Alleen die limieten mogen wel ietsie omhoog. Zit er in 95% van de gevallen onder maar dat is omdat ik geen films e.d. download. Ga ik dat af en toe wel doen dan ga je er overheen. Wat ook eerlijk zou zijn is als je je 'beltegoed' mee kon nemen naar de volgende maand.

Ik heb gisteren een nieuwe modem gehaald (zo'n blauw/witte) ipv mijn Terayon modem. De Terayon had ik op mijn Linksys router aangesloten en dat werkte prima. Nu heb ik die nieuwe modem (er staat nergens een merk/model op) erop aangesloten en ik krijg geen verbinding.
Als ik de modem rechtstreeks in mijn netwerkkaart prik werkt het WEL. Overigens moet ik nu wel een soort 'inbelverbinding' aanmaken (XP SP2). Dat is dus wat er misgaat zodra ik de router ertussen gooi. De router krijgt netjes het IP van kabelfoon (begint nu met 172 ipv 62 of 69) maar die 'inbel'-verbinding doet het dan niet. Heb firewalls uitstaan.

Iemand anders die deze combinatie van hardware/software heeft en weet hoe het moet? :(
PPoE gebruiken, en configgen op je linksys met <username@kabelfoon.nl> en password (of @caiway.nl als je nieuwe gegevens hebt gekregen)

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Hoe heb je de verbinding in de router geconfigureerd?
Probeer het eens door de internetverbing in te stellen als een PPPoe verbinding en je username@kabelfoon.nl en je wachtwoord op te geven.

Te laat

[ Voor 5% gewijzigd door Baur op 06-09-2004 11:36 ]

The need for speed drives me

Verwijderd

Ah. dat ppoe-gedoe heb ik idd al aangemaakt, werkt dus goed als je de modem rechtstreeks aansluit op de PC, maar wat moet je dan configgen in de linksys om die ppoe-verbinding te laten werken? Ik heb alleen een DHCP-release en renew gedaan om in de linksys een nieuw IP te krijgen van de modem. Dit is wel gelukt. De verbinding van de PC met de linksys is ook ok.

Waarom heb je nu zo'n ppoe-nodig en met die Terayon niet? Ander type modem? Ik vond het 'vroegah' zo geweldig dat ik XP installeerde en meteen internetverbinding had bij de eerste start....
Pagina: 1