Toon posts:

[Delphi] Ini file op FTP server lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een FTP server, op deze server staat een INI-file. Uit deze INI-file wil ik een versienummer lezen en deze vergelijken met een versienummer op een 'lokale' computer.
Via IdFTP maak ik contact met de server en dit lukt ook allemaal, hij weet de file ook te vinden. Alleen eruit lezen wil niet lukken.
Ik heb het al geprobeerd met een .Create, maar dit wilde niet, ik kan hem wel kopiëren naar de lokale comp en dan uitlezen maar liever dus niet! :P
Iemand een idee hoe de INI-file te lezen op een FTP server?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"Maar dit wilde niet"

Wat lukte niet? Krijg je een foutmelding, zo ja welke? MEt wat voor code heb je het geprobeert?

Anyway, als het idftp geen method heeft om de inhoud van een bestand over te halen (en dus niet het bestand zelf) zit er niks anders op om het bestand over te halen en lokaal te openen.

Een TIniFile gebruiken om rechtstreeks op de FTP site de INI te openen gaat in elk geval niet lukken.

Edit: zo beter .oisyn? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 30-03-2004 16:04 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Geen foutmelding alleen verschillende 'constructies' geprobeerd om de file te lezen zonder te kopiëren naar de lokale comp!
Maarja, het zal dus niet gaan lukken op zo'n manier, dus word het gewoon kopiëren en dan lezen. :/

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

IIRC, heeft TIdFTP een OnData event waar de nieuwe ontvangen data doorheen komt. Deze kun je dus zelf in het geheugen onthouden en zo heb je dus een INI file in je geheugen. Je zult 'em alleen zelf moeten parsen want TINIFile ondersteund geen lappen geheugen alleen een echt bestand

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

TIdFTP heeft wel functies voor het direct downloden naar een TStream. Als je daar een TStringStream aan meegeeft heb je wat je wilt.
Delphi:
1
    procedure Get(const ASourceFile: string; ADest: TStream; AResume: Boolean = false); overload;

TStringList kan de naam=value dingen van TIniFile wel aan. Das meer als niets :)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher